Computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

*-Jolieke-*

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
11
Mijn computer valt iedere keer uit soms na een half uur maar hij kan het ook gewoon een middag goed doen en dan valt die na een paar uur als nog uit :(
Heb ook soms strepen op het beeld iemand die weet waar het aan kan liggen?
 
Hou eens een voorjaarsschoonmaak, in je comp, m.n. de koelblokken en ventilatoren van de processor en grafische kaart, waarbij de laatste de eventule passieve koeling het probleem zou kunnen veroorzaken, wat met een aktieve koeling opgelost zou kunnen zijn.
 
ok maak hem eigenlijk nooit schoon van binnen :eek: weet ook niet hoe dat moet...
hoe kan ik weten dat het aan de koeling ligt dan ?
 
Omdat hij uitvalt, meestal omdat de videokaart te warm wordt, bij de processor, krijg je meestal een alarm.

Goed uitstoffen met een kwast, eventueel met een stofzuiger erbij, om de losgewoelde stofnesten op te vangen.
 
heb even gezocht op google en speedfan gedownload

test.jpg


sorry heb hier geen verstand van ik weet niet wat normaal is?
 
Je kunt in diverse progjes de temperatuur uilezen, maar dat helpt natuurlijk niet, de oorzaak achterhalen, wel, te beginnen met het stofvrij maken, 99% de oorzaak van uitvallen, na een poosje gebruik van de computer.
 
ok ik kan dan gewoon de kast openmaken en de stof eruithalen? ? moet ik nog iets weten om zoiets te doen :eek:

bedankt voor de reacties in ieder geval :)
 
de stofzuiger niet in aanraking brengen met chips ,daar moet je mee uitkijken
 
Goed kijken wat je doet, dat er geen jumpers, kabels etc uitvliegen, en je niet meer weet waar ze horen.:evil:

En een langharige kwast, voor de koelribben van het koelblok van de processor, een kortharige voor de ventilatoren.

Je kunt ook persluchtbusjes kopen, bij de wat betere computershops, kun je de boel schoon spuiten.

Ik trek zo'n kast, helemaal uit elkaar, kun je de onderdelen stuk voor stuk schoonmaken, of zet er de compressor op, uiteraard wel buiten.:cool:
 
Met dit geringe CPU gebruik,is de waarde (61 gr)mijninziens te hoog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan