• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule / truc om annuïteit snel te splitsen in renten aflossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk St.

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
71
Beste helper

Via de formule =-BET( rente, looptijd, hoofdsom) is snel de jaarlijkse annuiteit te berekenen die bij een bepaalde geldlening behoort. Splitsing daarvan in een bedrag voor rente resp. aflossing is in het eerste jaar nog snel te maken (rente = renteperc. x hoofdsom, aflossing = de rest c.q. annuiteit min rente) , maar voor latere jaren wordt dat lastiger, tenzij jij het jaar voor jaar gaat berekenen via een staffeltje.
VRAAG : wie weet een truc om het bedrag van de jaarlijks/maandelijks te betalen annuiteit heel snel te splitsen in rente resp. aflossing.

Stel te betalen annuiteit is -BET(5% rente, 20 jr looptijd, 100.000 geldlening) = € 8024.
Hoe splits ik dit bedrag snel in b.v. het 15e jaar ??
 
Zie bij Bestand > Nieuw > tabblad Spreadsheet solutions (Nederlandstalige equivalent hiervan) > Loan amortization (Nederlandstalige equivalent hiervan)

Wigi
 
Lectuur is hier, maar zoek er nog even de Nederlandse versie voor.

Wigi
 
Annuïteit

Sorry Wim,

Dit was niet zo bedoeld. Jouw internetsite attendeerde me op een aantal plekken waar dergelijke vragen beantwoord worden, vast en zeker ook door jou. Mij intentie was alleen maar om ingeval van een antwoord een ander weer te ontlasten. Zo vergaat het mij zelf regelmatig, maar i.c. excuses aan jou.
Maak ik in alle beleefdheid nog kans op een antwoord? Vast oprechte dank daarvoor

gr.
Henk
 
Sorry Wim,

Dit was niet zo bedoeld. Jouw internetsite attendeerde me op een aantal plekken waar dergelijke vragen beantwoord worden, vast en zeker ook door jou. Mij intentie was alleen maar om ingeval van een antwoord een ander weer te ontlasten. Zo vergaat het mij zelf regelmatig, maar i.c. excuses aan jou.
Maak ik in alle beleefdheid nog kans op een antwoord? Vast oprechte dank daarvoor

gr.
Henk

Het minste dat je kan doen is in beide forums een link geven naar het andere forum.

Een antwoord geven? Wat is er mis met mijn posts # 2 en # 3 hierboven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan