Muziek-mix-programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaY.NL

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Berichten
981
Hoi,

Ik ben op zoek naar een (redelijk) geavanceerd programma wat me in staat stelt muziek te mixen. Ik ken VirtualDJ. Dit programma voldoet aan het idee, maar heeft voor mij nog te weinig mogelijkheden.

Kent iemand een geavanceerder programma dan VirtualDJ waarmee ik digitale muziek zou kunnen mixen?

Groeten Kay
 
is magix musicmaker soms iets van je gading?
 
DJTraktor misschien?

Of de laatste BPM Studio?
 
Nee, beide werken ze net als VirtualDJ. Toch bedankt.:)
 
Ik zou dan niet weten wat je dan wel zoekt.
Wat bedoel je met geavanceerder?
Mixen is twee of meer muziekstukken door elkaar heen laten overvloeien of naadloos aan elkaar "plakken".
 
Mixen is twee of meer muziekstukken door elkaar heen laten overvloeien of naadloos aan elkaar "plakken".
Dat is precies wat ik wil. Het gaat me om dat 'meer' ik wil namelijk 3 kanalen mixen. Van één kanaal gebruik ik de beat die ik dan in een loop zet, op de twee andere kanalen mix ik 2 nummers. De programma's die je net noemde doen het truucje alleen met twee kanalen. Bovendien kun je er alleen 'real-time' mee mixen. Dat hoeft wat mij betreft niet per se.
 
Dan kan ik je Ableton Live 6 aanbevelen.
Tiesto, Junkie XL etc gebruiken het allemaal.
 
Dat lijkt er meer op! Ik vraag me alleen af of het programma gemaakt is om mixjes mee te maken of om echt muziek te 'componeren'. Enig idee? Ben trouwens een trial al aan het downloaden ;).
 
Dit programma lijkt me wel wat! Het is erg ingewikkeld. Gelukkig heeft het een eigen 'tutorial-systeem' ingebouwd. Ik ga ermee aan de slag. Ken je het programma zelf? Zo ja, heb je nog tips?
 
Ik kan op privé-berichten niet replyen, dus dan maar zo:
Ik neem aan dat het om een versie van de software gaat en niet van de tutorial... Ik zal kijken of het wat is. Als ik interesse heb, zal ik dan even een email sturen?
 
Toch heeft lid worden zo z'n voordelen.
En dat voor die paar knaken per jaar?
 
Toch heeft lid worden zo z'n voordelen.
En dat voor die paar knaken per jaar?
Kan ik zeker niet ontkennen, 't is voor mij meer een principekwestie. Hoewel ik Helpmij een uitstekend initiatief vind, ik zal het toch maar eens overwegen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan