• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Spaarclub probleem ! Meer uitleg hier !

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj ollieboy

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
Berichten
6
Beste vrienden,

Als secretaris van een spaarclub zit ik met enkele problemen omdat ik nog niet veel kaas gegeten heb van excel..

In bijlage vindt u een excelbestand en hieronder volgt wat uitleg

We zijn met 100 leden in die spaarclub. Per maand moet er minimum 5 € gespaard worden per lid. Wie niet spaart krijgt een boete van 1 €. In het bijgevoegd excelbestand zie je onder tabblad spaarmaand maart een overzicht. Als spaarder 1 5 € spaart heeft hij geen boete. Al wie onder 5 € spaart krijgt er wel één. Zie bij spaarder 2 ; slechts 4 € gespaard , dus 1 € boete. Hoe maak je die formule als de waarde in kolom B kleiner is dan 5€ een boete aangeeft van 1 € in kolom C.

Om werk uit te sparen zou ik ook graag hebben dat het gespaarde bedrag van spaarder 1 verwijst naar zijn jaarlijks overzicht op tabblad "totaal persoonlijk" En dit voor iedere maand . Ons spaarjaar is van maart tot februari. Op het einde van dat seizoen wordt dit op een feest uitgedeeld aan de spaarders.
Dus in feite zou ik spaarmaand maart van iedere spaarder willen koppelen aan zijn totaalpersoonlijkoverzicht per maand.
Als je kijkt naar de maand april zou ik graag hebben dat dit dan ook bij zijn totaalpersoonlijk komt in de maand april. enz...

Voor mij onbegonnen werk maar er zijn er zeker die dit wel vinden !

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • testspaarclub.zip
    38,9 KB · Weergaven: 55
Eerste vraag:
Code:
=ALS(B5=0;"";ALS(B5<5;1;""))
en
Code:
=TEKST(SOM(B5:B105);"€ 0,00")&" gespaard"
en
Code:
=TEKST(SOM(C5:C105);"€ 0,00")&" boetes"

Tweede vraag:
Code:
=VERT.ZOEKEN(A1;'Spaarmaand maart'!$A$5:'Spaarmaand maart'!$C$105;2;0)
Groet,
 

Bijlagen

  • testspaarclub.zip
    40,6 KB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de moeite !

Maar wat als het gespaarde bedrag nu 0 € is , dan moet er ook een boete van 1 € uitgeschreven worden.

En ieder spaarder krijgt een apart overzicht. Dus spaarder 1 heeft x€ gespaard in Maart. Ik had graag het bedrag die ingevuld is onder tabblad spaarmaand maart ook ingevuld in tabblad persoonlijk.

dus B5 van tabblad spaarmaand maart = C7 tabblad Totaalpersoonlijk
dus B5 van tabblad spaarmaand maart = C8 tabblad Totaalpersoonlijk

enz

Wie weet ?
 
Code:
=VERT.ZOEKEN(A3;'Spaarmaand maart'!$A$5:'Spaarmaand maart'!$C$105;2;0)
in totaaloverzicht. Ik heb geëxperimenteerd met
Code:
=VERT.ZOEKEN(A3;"'Spaarmaand "&TEKST(C1;"mmmm")&"'!"&$A$5:"'Spaarmaand "&TEKST(C1;"mmmm")&"'!"&$C$105;2;0)
met in c1 een datum met eigenschappen mmmm, maar krijg dit niet werkend.

Groet,
 
spaarclub probleem

Goeden dag

Ik ben penningmeester van een spaarvereniging ook wij hebben gemiddeld 100 spaarders.

Het onderstaande is mijn probleem.


Zoals ik las in het voorbeeld gaat dit om sparen per maand.

Mijn probleem is bij ons sparen ze per week.

Ik weet dat het kan maar ik ben het kwijt stom stom stom.

Nu is het mogelijk dat op blad 1 je invult wat er per lid gespaard word en dat dit automatisch op blad 2 terecht komt.

Wie kan mij daar mee helpen het spaarjaar heeft 52 weken

Wie kan mij daarmee helpen.
 
Breek niet in in een oude vraag, maar was een nieuwe vraag gestart met een verwijzing naar deze. Een vraag van zeven jaar geleden is eigenlijk gesloten.
 
Dit topic is gedateert, m.a.w. de op Helpmij geldende THT (Tenminste Houdbaar Tot) regel is overschreden. Die regel luid: topics
ouder dan drie maanden mogen met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan