Hallo,
Ik weet niet echt of mijn vraag in deze forum past, maar wist niet waar ik m anders moest zetten.
Nou ik had een vraag over spaarregeling/rekening.
Ik moet nl voor een wiskunde werkstuk het over spaarregelingen e.d. hebben en nu ben ik al een hele tijd op zoek naar berekeningen/formules erover, maar kom steeds bij van die online zelf reken "calculators waar ik helemaal niks van begrijp, ik moet een duidelijk berekening ervan krijgen en heb tot nu toe :
-----------------------------------------------
Eerste inleg + (Maandbedrag x Periode) + (eerste inleg/100 x %Rente) = Eindsaldo
Formule eindkapitaal bij vaste inleg tegen een vast percentage
Een 'kort' antwoord zou kunnen luiden:
met:
m de maandelijkse inleg
p het rentepercentage
l de looptijd in jaren
Ik denk niet dat dit klopt ?
Nu hoef ik geen kant en klare antwoorden, maar heb alleen die formule/berekening nodig, als die bestaat.
Ben nl zelf geen economie/wiskundig typje..
Hoop dat iemand me kan helpen.
Met vriendelijke groeten.
Ik weet niet echt of mijn vraag in deze forum past, maar wist niet waar ik m anders moest zetten.
Nou ik had een vraag over spaarregeling/rekening.
Ik moet nl voor een wiskunde werkstuk het over spaarregelingen e.d. hebben en nu ben ik al een hele tijd op zoek naar berekeningen/formules erover, maar kom steeds bij van die online zelf reken "calculators waar ik helemaal niks van begrijp, ik moet een duidelijk berekening ervan krijgen en heb tot nu toe :
-----------------------------------------------
Eerste inleg + (Maandbedrag x Periode) + (eerste inleg/100 x %Rente) = Eindsaldo
Formule eindkapitaal bij vaste inleg tegen een vast percentage
Een 'kort' antwoord zou kunnen luiden:

met:
m de maandelijkse inleg
p het rentepercentage
l de looptijd in jaren
Ik denk niet dat dit klopt ?
Nu hoef ik geen kant en klare antwoorden, maar heb alleen die formule/berekening nodig, als die bestaat.
Ben nl zelf geen economie/wiskundig typje..

Hoop dat iemand me kan helpen.
Met vriendelijke groeten.