Partities maken onder Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bah,
dat doet 'ie mooi niet, die 144 GB nog weer eens verkleinen. Je krijgt dan een boodschap: "Hoeveelheid beschikbare ruimte voor verkleinen kan beperkt zijn als momentopnamen of wisselbestanden op het volume zijn ingeschakeld."
Nou, ik heb alvast een aantal opstartprogjes even uitgezet om zoveel mogelijk ruimte te creeëren, maar dat helpt niets. Kan ik het wiseelbestand ergens ook verkleinen?
Rudi.
 
Dat wisselbestand aanpassen ben ik nu aan net proberen...
Rudi
 
Nee,
windows past het zelf elke keer weer aan, ook al heb ik zelf aangegeven dat dat wisselbestand maar max. 50 mb groot mag zijn.
Ik blijf het zonde van de ruimte vinden.
Rudi.
 
Wat voor soort volume kan ik trouwens het beste van die vrijgekomen 69 GN maken? Vista geeft alleen aan dat ik er een "Nieuw eenvoudig volume" van kan maken.
Rudi.
 
Gerrit,
Er staat nog bijna niets op. Dus er moet ruimte zat zijn.
Maar ik ga dat proberen. Morgen...
Rudi.
 
Gparted?:cool: , haha.

Maare, je kunt ook meerder SATA drivers laden, je gebruikt gewoon de goede niet, een andere verklaring heb ik niet.
Enne, hier kan ik in dismanagement, in Vista, niet kleiner dan 22gig, terwijl er maar 14gig in gebruik is.
 
Ik zou het ook even niet meer weten.
Intussen had je eerder klaar geweest met een nieuwe installatie....
 
Tsja,
ik had het ook al bijna opgegeven. Ik zoek me wild op internet naar een Vista-partitioner.
Maar helaas.
Gerrit, bedankt voor al je moeite.
Ik probeer nog iets met GParted, en vink daar gewoon een heleboel harddisks aan...
En die grote partition van Vista van 143 Gig gebruikt er maar 28....
Lach niet, Lange Pier!:thumb:
 
Ik word er niet goed van.
Ik stop er mee. ik heb Gparted opnieuw geprobeerd op te starten met ALLE soorten harddisks geselecteerd, maar mijn C-schijf wordt niet gezien. Er valt dus ook niets te partitioneren met Gparted door mij.
Jammer, maar waar.
Mocht iemand toch nog een oplossing weten, dan hoor ik het graag.
Lange Pier, bedankt, maar het heeft niet geholpen.
Rudi Wissink.
 
Weet iemand al een progje waar mee ik partities onder Vista kan maken/wijzigen?
Daar zoui ik dankbaar voor zijn.
Groetjes,
Rudi.
 
Ga je toch weer even plagen:) , in Vista zit al een partition manager, gewoon in schijfbeheer.
 
Ik kan wel tegen plaagstootjes:D
Zoals je misschien al wel had begrepen heb ik via schijfmanagement/beheer geprobeerd de C-schijf te verkleinen. Dat is slechts gelukt voor een klein deel. Er bleef iets van 143 gig over voor Vista! En dat vind ik een beetje heel veel.
Dus zou ik die partitie graag verkleinen.
Dus als je nog wat tips hebt....
Groetjes,
Rudi.
 
Kan je die 143 GB partitie niet nog meer verkleinen, tot hoeveel je wil en dan de overgebleven ruimte toevoegen aan een andere partitie?
 
Michael,
dat is het 'm nou juist: binnen Vista kan dat niet. Je kunt opgeven hoe groot/klein je de partitie wilt hebben, maar daar wordt een grens aan gesteld door Vista zelf. Je kunt hem dan niet zo groot maken als je zelf zou willen.
Ik heb het net nog weer geprobeerd. Zie bijlage.
Maar als jij nog een tip hebt, graag.
Rudi
 

Bijlagen

  • partitie.JPG
    partitie.JPG
    32,8 KB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:
Maak eens een screenshot van de totale diskmanager.

Ben bang dat als het in Vista niet kan, het ook niet wil met Agronis Disk Director, Paragon Manager, etc.
 
En je weet zeker dat de schijf zelf helemaal in orde is?

Doe voor de zekerheid:

- de checkdisk voor de schijf, rechtsklikken op schijf - eigenschappen - tabblad Extra.
- een goede defragmentatie van de schijf, bijv. met IObit SmartDefrag.
 
Maak eens een screenshot van de totale diskmanager.

Ben bang dat als het in Vista niet kan, het ook niet wil met Agronis Disk Director, Paragon Manager, etc.

Ik kan mijn c schijf 30% verkleinen. En met een 500gig schijf is dat heel wat :D
 
Heren,
zoals Gerrit ook al zei: hij kan een 500 Gig-schijf slechts met 30% verkleinen.
Ik heb even een screenshot bijgevoegd van de diskmanager.
Rudi.
 

Bijlagen

  • Screenshot-partities.jpg
    Screenshot-partities.jpg
    32,5 KB · Weergaven: 63
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan