Playlist op je site?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beuzer

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Berichten
23
eeeh ik zou graag willen weten hoe ik een playlist maak op mijn eigen site, ik dacht aan HTML maar met een progje zou ook makkelijk zijn?
 
Wil je alleen een lijst met titels of moet men ook die titels nog aan kunnen klikken en beluisteren?

Met WinAmp kun je een HTML lijst produceren van je huidige playlist door middel van de sneltoets CTRL+ALT+G dit is alleen een text-based lijst en je kunt dus de nummers niet aanklikken en beluisteren.
 
Wil je alleen een lijst met titels of moet men ook die titels nog aan kunnen klikken en beluisteren?

Met WinAmp kun je een HTML lijst produceren van je huidige playlist door middel van de sneltoets CTRL+ALT+G dit is alleen een text-based lijst en je kunt dus de nummers niet aanklikken en beluisteren.

Hee, ik wil graag dat je de titels kan aanklikken en ook kan beluisteren, ik zag dit bij iemand die dit ook had en kvond het wel vet om zelf ook te doen maar weet dus niet hoe:confused:
bedankt voor je snelle reactie!
 
Zoiets als dit dus... Helaas is deze niet gratis, wel is er een trial versie.

Maar waarom vraag je niet aan degene bij wie je het zag of hoe hij er aan kwam? Scheelt je aardig wat zoekwerk ;)
 
Zoiets als dit dus... Helaas is deze niet gratis, wel is er een trial versie.

Maar waarom vraag je niet aan degene bij wie je het zag of hoe hij er aan kwam? Scheelt je aardig wat zoekwerk ;)


nou omdat ik geen antwoord krijg van hem:p maar met dat progje kan je niet via de site afspelen, maar moet je eerst downloaden. Maar ik wil graag een progje die een playlist maakt waarin je kan afspelen (dus zoiets als online windows media player of zo)
weet iemand zo'n progje?
 
Beuzer,
Ga eens kijken op de site van http://www.yourdjeric.nl/ en dan naar demos
Als het zo een speler is wat je bedoeld kan ik je er aan helpen. Heb zelf de site gemaakt
groetjes
defietser
 
Beuzer,
Ik ga je hier de link geven naar de site waar ik hem vandaan heb.
Daar staan al de bestanden en de uitleg die je nodig hebt werkt enkel en alleen met mp3
bestanden!!
http://www.mijnhomepage.nl/artikelen/wd/mp3-bestanden-afspelen.php
groetjes
defietser

ohkee bedankt voor je hulp, alleen lukt het me niet helemaal, njah eigenlijk helemaal niet.
ik snap niet echt wat ik nou met die gedownloade bestanden moet doen?
ps ik heb dit nu op me site: http://www.freewebs.com/beuzer/
 
Laatst bewerkt:
Beuzer,
Is ook de verkeerde link.Vindt de juiste link niet meer
Ik kan je wel de bestanden door zenden via email of ze hier uploaden
Er zijn 3 bestanden
ufo.js
mp3player.swf
playlist.xml
aan U de eer
groetjes
defietser
 
Beuzer,
Is ook de verkeerde link.Vindt de juiste link niet meer
Ik kan je wel de bestanden door zenden via email of ze hier uploaden
Er zijn 3 bestanden
ufo.js
mp3player.swf
playlist.xml
aan U de eer
groetjes
defietser

uhm wil je ze hier uploaden?
Bedankt voor je hulp:D
En wat moet ik met die bestanden doen?
 
Ik denk uploaden naar je eigen space en "playlist.xml" aanpassen o.i.d.
 
Beuzer,
ufo.js is een javascript bestand die zet je in de rootmap vanje site en laad die in in je html pagina in de head
Code:
<script type="text/javascript" src="ufo.js"></script>
mp3player.swf is de speler die roep je aan met de volgende code
Code:
<p id="player2"><a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">Get the Flash Player</a> to see this player.</p>
<script type="text/javascript">
	var FU = { 	movie:"mp3player.swf",width:"300",height:"300",majorversion:"7",build:"0",bgcolor:"#FFFFFF",
				flashvars:"file=playlist.xml&repeat=true&showdigits=false&lightcolor=0xcc0000&autoscroll=true&showeq=true" };
	UFO.create(	FU, "player2");
</script>
Plaats die in je html pagina waar de speler komt te staan.
playlist.xml is de playlist die komt ook in de rootmap van je site te staan je moet die wel aanpassen aan jouw liedjes. Ik laat de huidige items er in staan zodat je die kan aanpassen aan jou behoefte zijn er meer items copieer dan een blok en zet die er onder de laatste zijn er minder delete er dan.
dan nog een vb van de speler handleiding
readme.html
 
Laatst bewerkt:
srry snap er echt de ballen van. Is er geen makkelijk progje waarmee ik ook zo'n playlist kan krijgen die op mijn site gewoon af kan spelen?
 
Onthoudt wel, zolang jij de mp3 bestanden niet ergens online hebt staan kun je nooit via internet een playlist creeeren die al jouw mp3's zal afspelen aangezien die lokaal op jou computer staan... Dan zou je al een locale webserver moeten draaien en moet je computer aanstaan anders heeft het helemaal geen zin...
 
beuzer,
Zend eens een email naar mij kijk in mijn profiel naar mijn email adres dan zend ik u alles door
 
Beuzer,
Ik kan die hier niet op het forum uploaden zoals u zelf ziet is het bestand te groot!
flash_mp3_player.zip:
Your file of 362,6 KB bytes exceeds the forum's limit of 100,0 KB for this filetype.
Indien je mij een email stuurt heb ik jou adres en kan ik alles doormailen naar U met eventueel een werkende player met vb 1 song in een html.pagina en een beetje uitleg. Je vindt mijn email adres hier in mijn profiel.
Ondertussen de link teruggevonden hier komt:http://www.jeroenwijering.com/?item=Flash_MP3_Player onder
DOWNLOAD
You can download the Flash MP3 Player here. It includes the source files (Flash8) and a readme with tips regarding the installation and use of this script. please read it carefully!



groetjes
defietser
 
Laatst bewerkt:
Beste lpothast,

Welkom op Helpmij :thumb:

Bedankt voor je toevoeging, gezien de datum van de laatste reactie denk ik echter niet dat dit nog actueel is. ;)
Zou je de volgende keer rekening willen houden met de datum van de laatste reactie?

Alvast bedankt!

Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan