Webshop in het weekend sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans1962

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Hallo allen,

Ik ben voor een vriend van mij webwinkel aan het bouwen, maar hij is vrij christelijk en wil niet dat de webwinkel bereikbaar is van zaterdag 00.00 uur tot zondagavond 00.00 uur.
Weet iemand hoe dit te realiseren is... en zo ja... hoe?

Iemand enig idee? ik ben heel benieuwd.
Alvast bedankt voor de reactie(s)

Mvgr Hans

Javascript is een clientside taal. Dat houd in dat als je de tijd wilt gaan controleren, je de tijd van de gebruikerscomputer bekijkt. En als deze 'toevallig' op een andere tijd staat dan dat het werkelijk is, werkt het hele controlesysteem niet. Ik denk dat je dit beter via serverside scripts kan doen zoals php of asp.

Javascript is een clientside taal. Dat houd in dat als je de tijd wilt gaan controleren, je de tijd van de gebruikerscomputer bekijkt. En als deze 'toevallig' op een andere tijd staat dan dat het werkelijk is, werkt het hele controlesysteem niet. Ik denk dat je dit beter via serverside scripts kan doen zoals php of asp.

Bedankt voor je info

Vraag

Eigenlijk logisch dat deze vraag in phpm of asp thuishoort.

Ik mag hem helaas niet meer elders stellen en moet de vraag hier open blijven.
Ik zou heel blij zijn als iemand mij zou kunnen helpen met dit probleem van de openingstijden

Mvrgr Hans

Ik heb je vraag verplaatst naar de PHP sectie en tevens je titel zodanig aangepast dat er snel gezien kan worden waar je vraag over gaat

Ik denk dat dit scriptje wel zal werken:

PHP:
<?php

// dag van de week array
$Dag = array("Zondag", "Maandag", "Dinsdag", "Woensdag", "Donderdag", "Vrijdag", "Zaterdag");

// maand array
$Maand = array("Niet", "Januari", "Februari", "Maart", "April", "Mei", "Juni", "Julli", "Augustus", "September", "Oktober", "November", "December");

$w = date("w");
  $j = date("j");
  $n = date("n");
  $Y = date("Y");

If($Dag[$w]=="Zondag"){
	echo "Het is vandaag: " . $Dag[$w] . ", " . $j . " " . $Maand[$n] . " " . $Y . "&nbsp; <br>De site is vandaag gesloten.";
}else{
	// zet hier de site neer
}
?>

Probleempje.

Heel fijn dat ik hier hulp krijg...
Ik heb weinig verstand van php...... heb het script bekeken en snap wat er staat.
Ik heb de site ingevuld, maar ik denk dat er een teken ontbreekt.Zo ziet het script eruit:
=================================================================
<?php

// dag van de week array
$Dag = array("Zondag", "Maandag", "Dinsdag", "Woensdag", "Donderdag", "Vrijdag", "Zaterdag");

// maand array
$Maand = array("Niet", "Januari", "Februari", "Maart", "April", "Mei", "Juni", "Julli", "Augustus", "September", "Oktober", "November", "December");

$w = date("w");
$j = date("j");
$n = date("n");
$Y = date("Y");

If($Dag[$w]=="Zondag"){
echo "Het is vandaag: " . $Dag[$w] . ", " . $j . " " . $Maand[$n] . " " . $Y . "&nbsp; <br>De site is vandaag gesloten.";
}else{
www.schapen.nu/start.htm
}
?>

================================================================

Ik krijg de foutmelding:

Warning: Division by zero in DOMAIN-www.schapen.nu/www/index.php on line 18 en dat is de regel waar de site genoemd wordt.
Wat doe ik fout?

Alvast wederom bedankt voor de hulp

Ik zou het volgende even aanpassen

If($Dag[$w]=="Zondag"){
}else{
header("Location: http://www.schapen.nu/start.htm");
}
?>

Ik zou het volgende even aanpassen

If($Dag[$w]=="Zondag"){
}else{
header("Location: http://www.schapen.nu/start.htm");
}
?>

Thanxx.... ik ben een knoeier maar met jullie geweldige hulp gaat het helemaal goedkomen !!:thumb:

maakt niet uit hoor.

een paar jaar geleden was ik ook nergens met php.
nu kan ik met de ervaring ook gaan troubleshooten op fora zoals dit :D

Komt echt wel goed :thumb:

Het veiligste is denk ik om elke pagina gewoon in html tussen de else{ } te zetten. Dan weet je zeker dat de bezoekers er op zondag niet in kunnen. Nu verwijst de pagina alleen door naar je startpagina, en kan je dus op zondag met de directe link gewoon naar de site.

klopt is in principe ook de bedoeling.. het gaat er hier alleen om dat het scriptje werkt.

je zou eigenlijk een header en footer moeten maken voor dit soort dingen en de header en footer includen op elke pagina

Het veiligste is denk ik om elke pagina gewoon in html tussen de else{ } te zetten. Dan weet je zeker dat de bezoekers er op zondag niet in kunnen. Nu verwijst de pagina alleen door naar je startpagina, en kan je dus op zondag met de directe link gewoon naar de site.

Goede tip...
Bedankt voor het meedenken!
Ik leer hier veel.. allemaal bedankt:thumb:

klopt is in principe ook de bedoeling.. het gaat er hier alleen om dat het scriptje werkt.

je zou eigenlijk een header en footer moeten maken voor dit soort dingen en de header en footer includen op elke pagina

Dat is teveel van het goede voor zo'n prutser als ik...
Ik begrijp wel wat je bedoeld,alleen de uitvoering daarvan is weer heel wat anders :-):D

het is toch degelijk simpel

header.php :
PHP:
<?php 

// dag van de week array 

// maand array 

$w = date("w"); 
  $j = date("j"); 
  $n = date("n"); 
  $Y = date("Y"); 

If($Dag[$w]=="Zondag"){ 
}else{
?>

footer.php :
PHP:
<?php
}
?>

Dan krijg je de pagina opbouw

bijv: index.php
PHP:
<?php
include "header.php";

//Hier komt dan je pagina opbouw

include "footer.php";
?>

het is toch degelijk simpel

header.php :
PHP:
<?php 

// dag van de week array 

// maand array 

$w = date("w"); 
  $j = date("j"); 
  $n = date("n"); 
  $Y = date("Y"); 

If($Dag[$w]=="Zondag"){ 
}else{
?>

footer.php :
PHP:
<?php
}
?>

Dan krijg je de pagina opbouw

bijv: index.php
PHP:
<?php
include "header.php";

include "footer.php";
?>

Zo snap ik het wel, maar het probleem is dat het een bestaande website betreft en dat deze in html is gemaakt.... en om de php in de html te includen.... dat gaat helemaal boven mijn pet....

php includen in een html pagina gaat niet werken

dit werkt wel als:
  • je alle pagina's van .html in .php veranderd
  • je alle teksten moet nalopen op linkje met .html erin en deze veranderen

Vervolgens hoef je alleen maar de includes op elke pagina toe te passen..

en uiteraard moet je er wel rekening mee houden dat je server waar alles op staat php ondersteunt.. maar dat is bij de meeste betaalde servers wel zo

en voor het toepassen:

PHP:
<?php
include "header.php";
?>
HTML pagina
<?php
include "footer.php";
?>

Laatst bewerkt:
php includen in een html pagina gaat niet werken

dit werkt wel als:
  • je alle pagina's van .html in .php veranderd
  • je alle teksten moet nalopen op linkje met .html erin en deze veranderen

Vervolgens hoef je alleen maar de includes op elke pagina toe te passen..

en uiteraard moet je er wel rekening mee houden dat je server waar alles op staat php ondersteunt.. maar dat is bij de meeste betaalde servers wel zo

en voor het toepassen:

PHP:
<?php
include "header.php";
?>
HTML pagina
<?php
include "footer.php";
?>

Ik snap wat je bedoeld, alleen zou ik echt niet weten hoe ik mijn html pagina's om zou moeten zetten naar php.... ik wil het wel dolgraag leren..... ben redelijk enthousiast aan het worden van de mogelijkheden van php... maar om de website om te zetten in php.... daar voorzie ik grote problemen bij.. jammergenoeg:shocked:

er zijn geen problemen...

enige wat je doet is de extensie .html vervangen voor de extensie .php

daarna moet je alleen de pagina's bewerken voor de linkjes naar andere pagina's

er zijn geen problemen...

enige wat je doet is de extensie .html vervangen voor de extensie .php

daarna moet je alleen de pagina's bewerken voor de linkjes naar andere pagina's

Werkt dat als ik alleen de extensie rename???

Maar ik moest dit in de pagina's toevoegen?? :

<?php
include "header.php";

include "footer.php";
?>

Kopieer ik dan de gehele html pagina tussen <?php en ?> ???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan