Driver voor grafische kaart ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mousty

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Hallo,

Ik heb onlangs een laptop overgenomen van mijn werk, pentium III blablabla. Toen de programma's van het werk er op draaiden (windows nt) kon ik er bv. dvd's op afspelen.
Nu lukt mij dit niet meer.
Onder apparaatbeheer is het duidelijk dat er geen stuurprogramma is voor de Vga Save Grafische adapter (dit is de enige benaming die ik kan vinden zonder mijn laptop open te smijten).
Ik heb al een drietal nvidia programma's op afgestuurd ik krijg steeds de melding op zeker ogenblik " Nvidia installatieprogamma kan geen stuurprogramma's vinden die compatible zijn met uw huidige hardware. Het installtie programma gaat nu afsl... blablabla".
Met radion idem dito en ook al met een stuurprogramma van sis.
Weet hier iemand raad mee. ik had graag mijn zoon deze laptop laten gebruiken maar naast Ages of Empire II kan ik praktisch niets installeren omwille van een grafisch iets, en dvd draaien dus ook niet.

Bedankt op voorhand

M. :confused:

Even aankloppen bij de support van de fabrikant?
Even aankloppen bij de weggever (ehm, weRKgever), en vragen naar de moederbord-cd-rom voor deze laptop.

Wat is het merk/type van de laptop, er zal vast wel ergens een sticker opzitten waar dat op staat.

Even aankloppen bij de support van de fabrikant?
Even aankloppen bij de weggever (ehm, weRKgever), en vragen naar de moederbord-cd-rom voor deze laptop.

Bij mijn werkgever kan ik niet terecht geven geen support voor oudere pc's.
Ik dacht dat ik inderdaad geholpen kon worden bij de fabrikant en daar waar inderdaad een driver voor graphics die ik nog niet geprobeerd had. Ati, maar, ...
Zelfde probleem tijdens de setup stopt hij ik krijg nu wel een andere foutmeding nl:
Setup kan de installatie niet voltooien.
Probeer de weergave-adapter in te stellen met een standaard Vga-stuurprogramma alvorens setup uit te voeren.

Bij mijn weten is het een standaard weergave-adapter die geïnstalleerd is maar ja. Ik probeer eens met de display driver van op de compaq site we zullen zien. indows Xp en Setvideo Utility for windows

greets

M:(

Op die site vind je 4 zaken:

Driver voor graphics geeft foutmelding (ati)
Driver voor display geeft foutmelding (ati)
Driver voor display Setvideo for windows kan ik installeren maar geeft dan foutmelding na installatie
Windvd player kan ik installeren maar als ik een dvd wil laten spelen heb ik problemen met mijn overlay maar als ik aanpas wat ze vragen om aan te passen gebeurt er niets.

:mad:

Ik denk dat je eens moet beginnen met chipset drivers te installeren, in het wilde weg drivers installeren heeft weinig nut.
Na ee nverse installatie begin je normaal gesproken met chipset/ide, netwerk. Zolang de chipeset niet naar behoren aangestuurt wordt kan je ook moeilijk verwachten dat alles wat de chipset bediend foutloos zal functioneren.

Ik denk dat je eens moet beginnen met chipset drivers te installeren, in het wilde weg drivers installeren heeft weinig nut.
Na ee nverse installatie begin je normaal gesproken met chipset/ide, netwerk. Zolang de chipeset niet naar behoren aangestuurt wordt kan je ook moeilijk verwachten dat alles wat de chipset bediend foutloos zal functioneren.

Oké, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Wat zijn chipset/ide en hoe begin ik eraan om die drivers te installeren

M :confused:

De chipset driver stuurt ook de AGP poort aan, zolang de chipset niet goed geïnstalleerd is, zal ook de grafisch kaart niet naar behoren functioneren.
Verwijder desnoods alles wat met de grafisch kaart te maken heeft en concentreer je eerst op de chipset.

De chipset driver stuurt ook de AGP poort aan, zolang de chipset niet goed geïnstalleerd is, zal ook de grafisch kaart niet naar behoren functioneren.
Verwijder desnoods alles wat met de grafisch kaart te maken heeft en concentreer je eerst op de chipset.

oké zal ik doen
maar het zal voor morgen zijn

Als het goed is zit in de EVO n600 een Intel 830m chipset, de driver daarvoor kan je op de volgende link vinden.

http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Product_Filter.aspx?ProductID=666&lang=eng

Nog steeds niets ik krijg steeds maar een foutmelding.
Ik heb eens een chipset Identification laten doen.

Detected chipset Intel(R) 830 chipset family
Memory controller 82830M/MG/MP
I/O Controller 82801CAM (Ich3-M)
Integrated graphics Not detected or disable

Ik heb alle graphic drivers ervan gehaald, als je de computer terug opstart vraagt hij of hij de hardware moet installeren (dus er zit wel iets) als ik hem laat doen installeert hij die radeon mobility toestand.
Ik heb hem eens niet laten doorlopen en die driver geïnstalleerd die je aangeraden had maar, als ik die Intel(R) Graphics Media Driver wil installeren krijg ik de foutmelding :
Het INF-bestand bevat geen informatie voor de hardware van dit systeem.

???

Driver guide geeft dus ook aan dat er geen juiste driver is voor de grafische kaart. Is het zinvol om een licentie aan te schaffen want met de trial versie kun je alleen maar kijken welke problemen er zijn, wanneer je er iets wenst aan te doen moet je betalen.
Ik wil wel een licentie aanschaffen (je hebt er al één vanaf 10 $ voor twee dagen) maar ik wil wel zeker zijn dat het geen weggesmeten geld is.
:confused:

M

Je hebt geen programma's nodig van driverguide (eventueel zijn er genoeg andere gratis opties)

Heb je nu de chipsetdriver kunnen installeren of niet?

Je kan daarna met Everest Home gaan kijken welke grafische kaart er precies in de laptop zit.

Je hebt geen programma's nodig van driverguide (eventueel zijn er genoeg andere gratis opties)

Heb je nu de chipsetdriver kunnen installeren of niet?

Je kan daarna met Everest Home gaan kijken welke grafische kaart er precies in de laptop zit.

Nog steeds niets ik krijg steeds maar een foutmelding.
Ik heb eens een chipset Identification laten doen.

Detected chipset Intel(R) 830 chipset family
Memory controller 82830M/MG/MP
I/O Controller 82801CAM (Ich3-M)
Integrated graphics Not detected or disable

Ik heb alle graphic drivers ervan gehaald, als je de computer terug opstart vraagt hij of hij de hardware moet installeren (dus er zit wel iets) als ik hem laat doen installeert hij die radeon mobility toestand.
Ik heb hem eens niet laten doorlopen en die driver geïnstalleerd die je aangeraden had maar, als ik die Intel(R) Graphics Media Driver wil installeren krijg ik de foutmelding :
Het INF-bestand bevat geen informatie voor de hardware van dit systeem.

Het programma everest geeft aan dat er een Ati Mobility Radeon (M6) Video kaart inzit.
Onder Windows video niets
Onder PCI/AGP Video die Ati Mobility Radeon (M6)Onder Gpu staat er Agp 4x: Ati Mobility Radeon (M6) 16 Gb Geheugen 166 Mhz.

Is het mogelijk dat zo'n kaart dusdanig oud is dat er geen drivers te vinden zijn voor xp (er heeft hier altijd Windows Nt op gedraaid ?

M

Heel de Compaq site staat vol met drivers voor XP

http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...esId=316673&swLang=7&taskId=135&swEnvOID=1098

Ook de Radeon M6 staat daar bij.
Radeon M6-P Driver for Windows XP en ATI Video Driver and Control Panel moet je hebben.

Dat de chipset identification zegt "Integrated graphics Not detected or disable" kan natuurlijk goed, het is namelijk nodig dat het grafische gedeelte van de chipset gebruikt wordt, immers er wordt hier een Radeon M6 gebruikt.

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat je XP installatie zo vol staat met niet goede drivers dat ze elkaar in de weg aan het zitten zijn.

In principe heb je genoeg aan de drivers die op de compaq site staan, dus na een XP installatie die drivers gebruiken en het geheel zou moeten werken.

Is het voldoende een systeemherstel te doen want ik heb xp slechts vorige week opnieuw geïnstalleerd. het is trouwens de laatste twee dagen dat ik zo bezig ben met de drivers voor het grafische werk ?
Trouwens met de driver voor de radeon die ik op de laatste site vind krijg ik de foutmelding Setup was unable to complete the installation. Try to setup your display adapter with a standard Vga driver before running setup.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan