TomTom 5.2 voor N70

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twilight68

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
20
Hallo allemaal

Ik heb sinds kort een N70 met daarop TomTom 5.2
Nu ben ik niet zo thuis in de TomTom wereld en stoot gelijkt op problemen.

Als ik naar de TT ga in mijn N70 dan krijg ik eerst een menu waarin mij gevraagd word welke taal instelling ik wil hebben. Hier kies ik voor Nederlands. Daarna word mij gevraagd of ik Mijlen of in Kilometers de afstanden wikl zien. Ik kies hiervoor KM. Dan krijg ik de tijds indicatie. Deze zet ik gewoon op 18:00.

Hierna kom ik in een menuutje, waar gevraagd word dat ik een stem moet kiezen. Volgens de N70 zijn er geen stemmen. " U heeft geen bruikbare stem " .
Als ik kies voor " Installeer vanaf CDROM of download vanaf www.tomtom.com, dan word er een gebruikersnaam gevraagd met een daarbij behorende wachtwoord.
Ik heb alle documentatie nagekeken van mijn N70 maar ik kon hier niets over vinden.

Ik heb op de site van TT mijzelf geregistreerd met een accountnaam en een wachtwoord. Als ik deze gebruik in de N70 dan geeft hij aan dat mijn account niet klopt.

Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik mijn TT op de N70 activeren zodat ik hem kan gebruiken.
 
Als je de cd-rom van Tomtom in de cd-rom speler stop dan krijg je vanzelf in het menu de mogelijkheid om stemmen te installeren of kaarten etc.

Activeren gaat rechtstreeks vanaf je Telefoon, je moet dan wel een internetverbinding hebben. tomtom vraag dan vanzelf als deze start om hem te gaan registreren.

Ook kun je het via een aparte website doen
http://www.ttcode.com/index.php?strLanguage=nld

Uitleg
http://www.ttcode.com/help/index.php?strLanguage=nld

Als je dit hebt gedaan kun je eventueel inloggen op www.tomtom.nl en dan ga je naar Mijn TomTom (rechtbovenin) en kies je uit het menu voor Mijn Produkten.

Daar kun je dan ook je code opslaan. Doet verder niets maar is handig als je de code een keer kwijt bent dan kun je hem daar altijd weer vinden.
 
Volgens de informatie die ik krijg van mijn N70, staan er geen stemmen op. Terwijl ik de map VOICE toch heb overgezet op mijn kaartje die aan de zijkant in de N70 gaat.

Nu is het mij reeds gelukt om verbinding te maken met TT, maar ik kan niet met mijn apparaat stemmen downlaoden word er gezegd. IK moet zogezegd naar de site van TT gaan en daar Plus nemen waar ik stemmen kan downloaden.

Ik heb in principe al stemmen op mijn N70 staan. Ik heb de map gewoon gekopieerd naar de N70 vanaf de cd. Maar ik weet niet of dit goed is. De ene zegt dat ik alle losse bestandjes moet zetten op de kaart. De ander zegt het weer in aparte mapje te doen. Ze staan nu in een apart mpaje met VOICE opde kaart in de N70.
Net als de flitspalen, deze staan nu los op de kaart zonder mapje.
kan iemand me misschien uitleggen wat ik nu precies waar moet neer zetten.

Thanks
 
Stemmen installeren moet je dus doen via de al eerder aangeven mannier

Als je de cd-rom van Tomtom in de cd-rom speler stop dan krijg je vanzelf in het menu de mogelijkheid om stemmen te installeren of kaarten etc.


De stemmen bij TomTom zijn extra stemmen en die zijn niet gratis. Daarom kun je deze niet downloaden.

Maar ik denk zo maar dat je niet de orginele cd in huis hebt want anders staan de stemmen niet los op de cd.
 
Stemmen installeren moet je dus doen via de al eerder aangeven mannier

Maar ik denk zo maar dat je niet de orginele cd in huis hebt want anders staan de stemmen niet los op de cd.

Ja kijk daar gaat het al verkeerd. Ik heb dus wel de originele CD, maar zodra ik deze installeer dan komen de stemmen los op mijn kaartje van de N70 te staan.
Nu heb ik een mapje gemaakt op mijn kaartje waar ik de stemmen naar installeer vanaf de cdrom direct naar het kaartje. Omdat Nokia Suite dus gewoon niet goed werkt om installaties te doen. En Voila het werkt.

En bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan