NTLDR ontbreekt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

keke8

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
11
Ok ik heb dus deze foutmelding. ik heb gekeken wat je allemaal moest doen. probleem ik heb windows xp maar het is van packard bell. Dus ik heb die cd's niet van windows maar wel een MAster CD. PLus me pc leest geen diskettes. Wat kan ik nu exact doen voor dat die computer weer marcheert?

ps: ik weet waarom dat het gebeurt is ik heb een paar dingens gewist bij deze computer. die zijn nu in me prullemand. dus ik kan ze er weer uithalen. ik moet gewoon op me pc weer kunnen opstarten.

Kan iemand me aub helpen please....?

Contact me kg-kite@hotmail.com

en ook ik ben een noob in dit soort dingen. dus goe uitleggen.
 
Alles nog in de prullenbak zit kun je misschien eerst dit proberen:

- klik met rechts op de prullenbak
- kies voor openen
- klik 1x met links het bestand dat NIET verwijderd mocht worden
- kies in het linker menu voor dit item terugzetten
 
neenene

ik kan me pc zelfs nie opstarten!!!! ik kom altijd bij BIOS op wanneer ik hem opstart en dan checkt hij de BOOT en dan ontbreekt er NTLDR en kan ik niet verder
 
Hoi !

Tja, da's een probleem omdat je geen floppy-drive en geen WinXP-CD hebt !

Ben bang dat er niets anders dan een system-restore overblijft.

Als je niet weet hoe dat moet, kijk dan in je manual of op de PackardHell -site.

http://support.packardbell.com/nl/

Succes,

Harry.
 
Je kan het als volgt oplossen.
Haal een xp cdrom bij een bekende.
Start hiermee op.
Kopieer de volgende bestanden uit de map I386 op de cdrom naar de root van de harddisk waar de oorspronkelijke windos staat geinstalleerd.
Kopieer de volgende bestanden: ntldr en ntdetect.com.
Start de pc opnieuw op zonder de cdrom.
Wellicht start de pc weer normaal op.
 
@jackall

Goed plan,maar er kan ook nog een boot.ini missen ;)

Haal deze iso-file op en brandt die op cd.Start de PC met de 1e mogelijkheid op en kijk of je die bestanden nog uit de prullenbak kunt halen.

http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip

1.Je weet hoe een iso te branden?

2.Als Windows niet op de 1e partie staat,laat dan even weten waar die dan wel staat.

Greetz
 
ja mo hoe kopieer ik dei I386 bestand van die cd van windows xp als ik de pc nie kan open doen? ps: kheb een cd gevraagd aan een vriend
 
ja mo hoe kopieer ik dei I386 bestand van die cd van windows xp als ik de pc nie kan open doen?
Als,ik zeg dus als het aan een opstartbestand ligt,wat je hebt weggegooid,dan hoef je de manier van jackall en dat bedoel ik niet onvriendelijk,niet te volgen.

Brandt de iso,die ik je aangaf,op cd en doe die in de drive,start vervolgens de PC op en enter op de 1e mogelijkheid.

De opstartbestanden waar het om gaat,zitten n.l. in de iso-file begrijp je.
 
Laatst bewerkt:
Misschien wel aardig te vertellen wat en hoe?Wellicht heeft iemand anders dan ook nog iets aan je oplossing ;)

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan