PC herkent Trust Microfoon niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaswuss

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Berichten
54
Hallo allemaal,

Ik heb een 'Trust microfoon High sensitive MC-1200', maar mijn pc wil deze microfoon niet herkennen. Als ik in de microfoon spreek, dan neemt hij geen geluid op, er gebeurt helemaal niets. Ik heb al bij mijn geluidopties gekeken, maar daar vind ie mijn hele microfoon niet.
Weet iemand misschien wat de oorzaak kan zijn? En hoe je het kan oplossen?
Alvast bedankt.
 
Is dat dan een "plug and play" microfoon op USB?
 
Aha,
nou dan zal ik je uit de droom helpen. Die microfoons worden ook niet herkend door je PC.
Je zal dus in je mixertje(taakbalk rechtsonder bij de klok)even de instellingen voor het microfoon kanaal moet nalopen.
 
Aha,
nou dan zal ik je uit de droom helpen. Die microfoons worden ook niet herkend door je PC.
Je zal dus in je mixertje(taakbalk rechtsonder bij de klok)even de instellingen voor het microfoon kanaal moet nalopen.

Het klinkt misschien een beetje stom, maar wat en hoe moet ik het nalopen?
 
Wanneer je dat mixertje opent.
Zie je daar een aantal schuifjes op staan.
Een van die schuifjes heeft de naam mic
Die moet 'open' staan.
Wanneer dat dan nog niet lukt, kun je in dat mixertje naar geavanceerde instellingen.
Dan kun je een soort voorversterkertje opstarten.
 
Dus ga in het menu start naar:
Alle programma's>>bureau accessoires>>Entertainment>>Volumeregeling
Dan ga je naar Opties>>eigenschappen (zie afbeelding)
trust.bmp


Selecteer bij Mixerapparaat Soundmax Digital Audio.
Selecteer bij 'volume aanpassen voor' de optie bij opnemen.
En bij 'de volgende volumeregelingen weergeven' vink je de optie Microfoon.

Druk nu op OK.

Nu kan je nog bij geavanceerde instellingen het vinkje bij '1 MIC boost' aanzetten.

Succes :thumb:
 
Als dit niet helpt: in dat mixertje ga je naar Opties, Eigenschappen. Selecteer naast mixerapparaat de Poort-IN van je geluidskaart. Selecteer de Microfoon, klik op Geavanceerd en zet een vinkje voor Microfoonversterking. Daarna het schuifje, zoals A.J. al zei, omhoog zetten.

volmiccm0.jpg
 
Ik heb (ongeveer) hetzelfde probleem, ook met een nieuwe Trust microfoon.
Als ik in de microfoon spreek, dan wordt het geluid niet overgebracht, met m'n oude headset (op dezelfde computer) had ik nooit problemen.
Ik heb de geluidshardware (SoundMAX digital audio) getest en dat is goed, alleen het opnamemetertje voor de microfoon slaat niet uit.
En als ik iemand telefoneer, dan hoor ik hem/haar wel, maar ze horen mij niet.

Waar kan dit aan liggen?
Aan de microfoon zelf?

Anders ga ik wel terug naar de winkel, dan laten ze die microfoon daar maar testen..
 
Laatst bewerkt:
Het is goed mogelijk dat het aan de Trust-microfoon zelf ligt, want ik heb nu een microfoon van Sweex gekocht, nog voordeliger en sowieso kwalitatief beter, die werkt prima. Zeer aan te bevelen (te koop bij o.a. Media Markt).

Wat mij betreft probleem opgelost.
 
Ik heb mijn pc nu ong 1 jr.. Had er in t begin al een mic bijgekocht ( 1 los en een headset. 2 totaal dus) Ben nu al 2 weken bezig om hem aan te sluiten mr lukt me niet.. Ik heb ook zo'n roze stekkertje.. Ik wil trouwens die mic gebruiken voor skype.. ( Heb dit http://www.skype.com/intl/nl/help/guides/soundsetup_xp.html ook geprobeerd mr helpt ook nie :confused:

Ligt t dan aan mijn geluidskaart? En moet t roze stekkertje wel voor in de pc of in mijn boxjes..?

Groeten Jordy
 
Ik heb mijn pc nu ong 1 jr.. Had er in t begin al een mic bijgekocht ( 1 los en een headset. 2 totaal dus) Ben nu al 2 weken bezig om hem aan te sluiten mr lukt me niet.. Ik heb ook zo'n roze stekkertje.. Ik wil trouwens die mic gebruiken voor skype.. ( Heb dit http://www.skype.com/intl/nl/help/guides/soundsetup_xp.html ook geprobeerd mr helpt ook nie :confused:

Ligt t dan aan mijn geluidskaart? En moet t roze stekkertje wel voor in de pc of in mijn boxjes..?

Groeten Jordy


Stekkertje van microfoon sluit je aan op computer, niet in boxen.
Welk merk heb je?
Voor advies zie mijn voorgaande reactie.

Maak anders even een heldere nieuwe vraag aan..
 
Laatst bewerkt:
zelfde probleem

Ik heb ook de trust MC-1200 Microphone gekocht, en mijn pc herkent hem ook niet.
Ik heb al volgens de handleiding geprobreerd hem te selecteren mbv het mixertje,
ik kan hem echter helemaal niet selecteren. Als ik bij Hoofdvolume het mixerappartaat wil selecteren kan ik alleen kiezen tussen Realtek HD Audio output en Realtek HD Audio input.
Als ik de input selecteer kan ik allen kiezen voor Cd-volume, Stereo-mix en Mic/Line In
Ik heb het geprobeerd met Mic/Line In. dan kan ik bij geavanceerd keizen voor 1 Microfoonversterking en 2 Mono Mic.
Ik heb beide opties geprobeerd, maar het geluid is net zo belabberd als zonder microfoon, dus neem aan dat alleen de geintergreerde mic van m'n laptop(Fujitsu Siemens) wordt gebruikt.

Kan iemand mij hiermee helpen???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan