Opstart USB-stick maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald hell

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
10
Ik kan met geen mogelijkheid in windows xp komen. De windowsrecovery cd pakt hij niet. In het bios kan ik wel komen, hier staat bovenaan opstarten van cd-rom, als 2e opstarten van removable disc en als 2e harddisk.
Nu wilde ik proberen om hem op te starten met een USB-opstartstick, alleen ik heb geen idee hoe ik deze kan maken. Er valt veel over te vinden op internet, maar deze beschrijvingen zijn mij allemaal te moeilijk.

Wie o wie kan het mij uitleggen?

ps. Ik heb geen diskettestation.
 
Deze oplossing gaat niet voor ronald hell werken CrashPuppy,hij heeft n.l. geen diskettestation en aan een A:\> promt heeft hij niets ;)

NB,er staat een fout in die gebruiksaanwijzing," mkbt -x bootsect.bin F " moet " mkbt -x bootsect.bin F: " zijn,de dubbele punt is vergeten.

Omdat het steeds vaker voorkomt,dat men geen diskettestation meer in de PC heeft,heb ik de volgende oplossing bedacht.

Handleiding voor het bootable maken van een USB-stick,t.b.v. het booten van een XP installatie op een NTFS bestandssysteem,zonder gebruikmaking van een diskettestation.

Ook voor het verkrijgen van een a:\> promt,maar gebruik dan boot98sc.exe.

http://1gighost.net/fantasy/boot98sc.exe


Haal hier de probeerversie van WinImage en de benodigde opstartbestanden op.

http://europa.winimage.com/download/winima80.exe

http://tinyempire.com/notes/files/fixntldr.exe

1.Installeer WinImage.
2.Open met WinImage het fixntldr.exe bestand.
3.Ga naar > Disk en vink "Use removable disk X:" aan,waar X staat voor de stationsletter.
4.Ga weer naar > Disk en kies "Write disk" en volg de aanwijzingen.

Nu de bestanden op de USB-stick staan,start de PC opnieuw op en zorg ervoor dat de USB-stick in het bios,als 1e staat in de bootvolgorde.

NB.WinImage schrijft in beide gevallen,de juiste bootsector naar de USB-stick.

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Welcome :cool:

B.t.w.,kun je nu ook weer opstarten zonder gebruik van de stick?

Greetz
 
nee, hij reageert nu nergens meer op als ik hem probeer op te starten. Zelfs niet op de opstart usbstick. Ik breng de laptop volgende week naar een reparateur want zelf reparere kost me teveel moeite.

Toch bedankt !
 
Ik heb toch echt de indruk dat het aan de opstartbestanden ligt.
Zelfs niet op de opstart usbstick.
Misschien moet je even controleren,of de stick nog wel als 1e boot staat in het bios.
Doe dat terwijl de stick geplaatst is.
De windowsrecovery cd pakt hij niet.
Mogelijk dat deze cd niet "bootable" is ;)

Haal het volgende iso-bestand op,hier staan dezelfde bestanden op,als nu op de stick staan.
Je weet hoe een iso-file te branden?Middels image of beeldbestand branden,dus niet de iso slepen.
Vergeet niet de CDRom als 1e boot te zetten als je de cd gaat proberen.

http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip

Als je (hopelijk) weer in Windows gekomen bent,dan moeten de 3 opstartbestanden naar C: gekopiëerd worden,maar dat zien we wel als je zover bent.

Omdat het je al eerder gelukt is,om in Windows te komen lijkt mij dat dit weer mogelijk moet zijn.

Probeer het nog eens,het kan je waarschijnlijk een (kostbare) reparatie uitsparen ;)

Greetz
 
ik heb het gedaan zoals je zei, als iso gebrand. Maar dit pakt hij ook niet. In het begin blijft er rechtsboven een streepje knipperen, en daarna is het weg. Reageert nergens op. Kan wel in t bios komen, heb daar ook al geprobeert met cd-rom en removable device bovenaan te zetten en dan op te starte, doet ie ook niet.

wegbrengen maar dus...

maar toch bedankt
 
In het begin blijft er rechtsboven een streepje knipperen, en daarna is het weg.
Ik ben er eerlijk gezegd niet geheel van overtuigd,dat je de iso goed gebrandt hebt.

Haal hiet BurnAtOnce eens op,met deze prog kun je de iso niet verkeerd branden,er vanuit
gaande dar je de iso wel uit het zip-bestand hebt gehaald ;)

Via bestand "Nieuw image laden" naar de iso bladeren.

http://nederland.softpicks.net/software/BurnAtOnce_nl-20150.htm

Greetz
 
dat streepje gaf ie hiervoor ook al aan, en daarna gaat het weg. de laptop reageert nergens op.

over de iso: heb ik gebrand via nero, en dan iso-image branden. daarna stonden de bestanden goed op de cd.ik heb natuurlijk eerst de .zip uitgepakt ;)

Zou mn harde schijf kapot kunnen zijn?
 
Zou mn harde schijf kapot kunnen zijn?
Dat lijkt mij van niet,of dat zou na jouw post nr.4 gebeurd moeten zijn,want daar zei je dat het gelukt was :confused:

Waarom probeer je de cd niet even op de PC uit waar je deze berichten vandaan stuurt?Dan weet je tenminste of hij wel of niet bootable is en ook,in geval hij wel boot,wat je te zien krijgt.

Wel even naar de bootvolgorde kijken in het bios.
 
heb de bootcd in deze pc geprobeerd, en hier werkt hij in. Er is dus echt iets raars met die laptop, reageert nergens op, kan alleen in t bios komen. Ook geen veilige modus e.d.
 
Jammer,running out of options here.Het lijkt wel een storing in Windows en een kapotte CDRomdrive tegelijk.

Wordt die CDRomdrive wel herkend in het bios?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan