Informatieover netwerkdelen windowsXP en windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinke

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
43
Ik ben in het bezit van 2 computers.
Een met windows XP en een met windows 98.
Deze wil ik onafhankelijk van elkaar via een kabelverbinding met het internet verbinden.
Ik ben op zoek naar relevante informatie om dit in elkaar te steken.
Moet het via een router een hb/switch of anderszins in elkaar gestoken worden.
Ik heb wel al gezocht zowel op de Helpmij site als op het internet maar misschien kan iemand mij hier een goede tip geven waar ik een goede site kan vinden waar ik mij in het onderwerp kan verdiepen?
 
je praat over een kabel verbinding over een router en een switch.
vertel eens hoe je nu internet krijgt.
en welke apparaten daar bij zitten.
 
De kabel zoals die van Casema of Wanadoo?

Dan moet je tussen je kabelmodem en je pc een router (een switch of HUB is niet voldoende) zetten.
Dat is het meest eenvoudige, je kan ook je XP of 98 werkstation gaan gebruiken als router maar dan moet je daar wel een tweede netwerkkaart inzetten. Het configureren is dan niet zo simpel als het kopen van een router. Als je geen draadloos syteem neemt kan je het vrij goedkoop af met een bijvoorbeeld tweedehands router van sweex ofzo. Die moet je wel tussen de 5 en 15 eur kunnen kopen. Vraag even het boekje erbij dan is het configureren vrij eenvoudig en kan jij met twee computers(of meer) tegelijk het internet op.
 
je praat over een kabel verbinding over een router en een switch.
vertel eens hoe je nu internet krijgt.
en welke apparaten daar bij zitten.

De kabel zoals die van Casema of Wanadoo?

Dan moet je tussen je kabelmodem en je pc een router (een switch of HUB is niet voldoende) zetten.
Dat is het meest eenvoudige, je kan ook je XP of 98 werkstation gaan gebruiken als router maar dan moet je daar wel een tweede netwerkkaart inzetten. Het configureren is dan niet zo simpel als het kopen van een router. Als je geen draadloos syteem neemt kan je het vrij goedkoop af met een bijvoorbeeld tweedehands router van sweex ofzo. Die moet je wel tussen de 5 en 15 eur kunnen kopen. Vraag even het boekje erbij dan is het configureren vrij eenvoudig en kan jij met twee computers(of meer) tegelijk het internet op.

Ik heb nu internet via een kabelmodem Op de XP computer,
Ik heb hier verschillende accounts op staan met verschillende partities.
Nu wil ik de windaows 98 computer ook op internet aansluiten Ik wil dit doen met bekabeling (8 m) Het liefst heb ik meteen een firewall tussen de twee computers en het kabelmodem en op de computers apart virusscanners. Maar ik wil met elke computer apart op het internet kunnen onafhankelijk van de andere. Hoe pak ik dat het beste aan?
 
kun je op dat kabelmodem maar 1 computer aansluiten.
zo ja dan zou ik een router met meerdere poorten kopen.
 
kun je op dat kabelmodem maar 1 computer aansluiten.
zo ja dan zou ik een router met meerdere poorten kopen.

Bedankt Puppie,
Ik denk dat ik me daar eerst maar eens op ga richten en vandaar uit verder werk.
Bedankt voor de reactie.Ik kom er wel op terug als ik meer weet of nog vragen heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan