Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 18 van 18

Onderwerp: verzenden van email in outlookexpress duurt lang

  1. #1

    verzenden van email in outlookexpress duurt lang

    hoi
    sinds gisteren duurt het verzenden van emails in outlookexpress langer dan normaal, ik heb 's getest met een mail naar mezelf sturen en duurt zo'n 10 seconden voordat het verzonden is, normaal word het direct verstuurd.
    ik heb niks veranderd in outlook express vandaar dat ik het vreemd vind. in AVG virusscanner heb ik zelfs uitgaande mail scannen uitgeschakeld.

    ook geen virussen/spyware en internet werkt wel normaal.
    ik heb @home en er zijn geen storingen bekend.

    iemand een oplossing?

    alvast bedankt.
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  2. #2
    Member jpa's avatar
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Afstand tot server
    ±151 km
    Even wat meer info vergaren?

    Kun je even kijken wat je smtp server is (bij account instellingen, de uitgaande server)?
    Kun je dan in een dosbox (Start - Run - cmd.exe) een nslookup doen van die server?
    nslookup _smtpserver_
    Waarbij _smtpserver_ de naam van die server is. Wat zijn dan de resultaten en komen de resultaten snel te voorschijn?

    Kun je
    ping _smtpserver_
    doen en het resultaat hier melden?

    Kun je (in die dosbox)
    tracert _smtpserver_
    doen en het resultaat hier melden?

    Kun je daarna telnet opstarten (in die dosbox) en tegen telnet het volgende zeggen:
    open _smtpserver_ 25
    en zien of dat snel gaat en wat er terugkomt?

    Kun je dan weer uit die telnet gaan (door QUIT in te typen) en dan een nieuwe telnet opstarten, maar dan
    open _ip_van_smtpserver_ 25
    doen? (Het betreffende ipnummer zag je bij het ping commando) Hoe snel gaat dat en wat zegt ie? Sluit weer door QUIT in te typen

    Ben benieuwd,

    Jelle

  3. #3
    Quote Origineel gepost door jpa Bekijk Bericht
    Even wat meer info vergaren?

    Kun je even kijken wat je smtp server is (bij account instellingen, de uitgaande server)?
    Kun je dan in een dosbox (Start - Run - cmd.exe) een nslookup doen van die server?
    nslookup _smtpserver_
    Waarbij _smtpserver_ de naam van die server is. Wat zijn dan de resultaten en komen de resultaten snel te voorschijn?

    Kun je
    ping _smtpserver_
    doen en het resultaat hier melden?

    Kun je (in die dosbox)
    tracert _smtpserver_
    doen en het resultaat hier melden?

    Kun je daarna telnet opstarten (in die dosbox) en tegen telnet het volgende zeggen:
    open _smtpserver_ 25
    en zien of dat snel gaat en wat er terugkomt?

    Kun je dan weer uit die telnet gaan (door QUIT in te typen) en dan een nieuwe telnet opstarten, maar dan
    open _ip_van_smtpserver_ 25
    doen? (Het betreffende ipnummer zag je bij het ping commando) Hoe snel gaat dat en wat zegt ie? Sluit weer door QUIT in te typen

    Ben benieuwd,

    Jelle
    dat gaat allemaal boven mijn pet, ben niet zo technisch op dit gebied.

    uitgaande mail is mail.home.nl
    Laatst aangepast door Frank57 : 23 maart 2007 om 10:33
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  4. #4
    Ik had 's even m'n oude pc aangesloten om te testen en op die pc gaat versturen van mail wel snel, er is dus toch iets mis op deze pc dan en aan @home ligt het dus ok niet.

    en ik heb zelf dus niks veranderd dat is het gekke.
    en inbox/outbox/concepten enzz is leeg

    ik hoop dat me iemand kan helpen.
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  5. #5
    Member jpa's avatar
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Afstand tot server
    ±151 km
    Ik wil je heus graag helpen, maar heb dan iets meer technische info nodig...
    Heb je msn of yahoo of icq? Mail me dan even op mijn hotmail met die gegevens, of met je emailadres, dan kan ik je bereiken.
    Jelle
    Laatst aangepast door jpa : 25 maart 2007 om 12:59

  6. #6
    ik heb je op msn toegevoegd.

    groet
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  7. #7
    Quote Origineel gepost door Frank57 Bekijk Bericht
    ik heb je op msn toegevoegd.

    groet
    is nog niet opgelost maar als ik weer ga formatteren zal het wel opgelost zijn, maar dat durt nog enkele maanden omdat ik pas geformatteerd heb.

    jpa nog bedankt voor je hulp
    Laatst aangepast door Frank57 : 7 april 2007 om 09:32
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  8. #8
    Hey..

    Wij hebben hier momenteel ook last van. (Deed het tot eergister wel normaal)
    Geen instellingen gewijzigd op de computer. Andere computers die met dezelfde instelling werken doen het wel normaal.

    Hieronder de informatie....


    ping smtp.xs4all.nl

    Pinging smtp.xs4all.nl [194.109.6.51]

    Pinging statistics:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0
    Approx round trip Min = 11ms, max = 11ms

    ---------

    tracert smtp.xs4all.nl

    1 * * * Request timed out.
    2 9ms 9ms 9ms 195.190.249.4
    3 59ms 10ms 65ms 42.ge-4-0-0.xr1.3d12.xs4all.net [19.109.5.49]
    4 10ms 11ms 11ms smtp.xs4all.nl [194.109.6.51]

    220 smtp-vbr3.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.13.8/8.13.8; Thu 26 Apr 2007 13:54:45 +0200 (CEST)
    220 smtp-vbr12.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.13.8/8.13.8; Thu 26 Apr 2007 13:56:03 +0200 (CEST)

  9. #9
    Quote Origineel gepost door mrniceguy2002 Bekijk Bericht
    Hey..

    Wij hebben hier momenteel ook last van. (Deed het tot eergister wel normaal)
    Geen instellingen gewijzigd op de computer. Andere computers die met dezelfde instelling werken doen het wel normaal.

    Hieronder de informatie....


    ping smtp.xs4all.nl

    Pinging smtp.xs4all.nl [194.109.6.51]

    Pinging statistics:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0
    Approx round trip Min = 11ms, max = 11ms

    ---------

    tracert smtp.xs4all.nl

    1 * * * Request timed out.
    2 9ms 9ms 9ms 195.190.249.4
    3 59ms 10ms 65ms 42.ge-4-0-0.xr1.3d12.xs4all.net [19.109.5.49]
    4 10ms 11ms 11ms smtp.xs4all.nl [194.109.6.51]

    220 smtp-vbr3.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.13.8/8.13.8; Thu 26 Apr 2007 13:54:45 +0200 (CEST)
    220 smtp-vbr12.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.13.8/8.13.8; Thu 26 Apr 2007 13:56:03 +0200 (CEST)
    bedankt, op dit moment gaat het weer goed maar ja ik weet niet of het goed blijft gaan.

    edit
    duurt nu weer zo'n 6 sec om mail te versturen maar ja is weer 4 sec sneller.
    Laatst aangepast door Frank57 : 27 april 2007 om 09:56
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  10. #10
    Heb je er dan ook een oplossing voor.

    Aangezien jij dit met jpa hebt besproken buiten het forum om =)

  11. #11
    Quote Origineel gepost door Frank57 Bekijk Bericht
    bedankt, op dit moment gaat het weer goed maar ja ik weet niet of het goed blijft gaan.

    edit
    duurd nu weer zo'n 6 sec om mail te versturen maar ja is weer 4 sec sneller.
    helaas heeft JP geen oplosssing kunnen vinden dus is nog steeds niet opgelost.
    Het versturen van mail duurt nu overigens weer 11 sec.Ook lege mails. is ook zoiets raars dat het meestal precies 11 seconden duurt.

    het is geen ramp want ik kan mailen maar vind het toch een rare situatie, ik heb ook al 's sfc/ scannow uitgevoerd ok zonder resultaat.

    Het enige wat ik nog kan doen is formateren maar daar wacht ik nog even mee want dat heb ik 2 maanden geleden nog gedaan.
    Laatst aangepast door Frank57 : 27 april 2007 om 09:57
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  12. #12
    Hmm.... das minder

    hier duurt het verzenden van een email (zonder bijlage) soms enkele minuten voordat deze verzonden is.

  13. #13
    Quote Origineel gepost door mrniceguy2002 Bekijk Bericht
    Hmm.... das minder

    hier duurt het verzenden van een email (zonder bijlage) soms enkele minuten voordat deze verzonden is.
    dat is wel erg lang, hoe lang duurt het met een lege mail?

    kan ook aan bepaalde windows updates liggen, heb je onlangs nog updates geinstalleerd of iets veranderd?
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  14. #14
    Kijk, dat is het vreemde.

    De computer waar het aan ligt heeft sinds eergister hier last van.
    Het versturen van uitgaande mail is dus EXTREEM traag.

    Andere computers, met dezelfde instelling hebben hier geen last van.
    Ik zal even nakijken naar de updates inderdaad. Zal ook wederom even een testmailtje maken of het nog steeds zo is.

    En ja, het is extreem langzaam =)

  15. #15
    Het zal tijdelijk zijn geweest, hier geen aanpassingen gedaan en uiteindelijk geen problemen meer.

    Misschien een bug bij de provider geweest...

  16. #16
    is weer een probleem bijgekomen, het gebeurd nu steeds vaker als ik outlookexpress open dat hij geen verbinding kan maken en daarna een popup over AVG virusscanner.
    deze melding verschint er dan:

    De reactie van de server was een fout. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR AVG POP3 Proxy Server: Cannot connect to the mail server!', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC90

    ik weet niet hoe ik dit kan oplossen, wellich dat iemand anders me kan helpen.

    alvast bedankt.
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  17. #17
    Deze melding heb ik wel eens vaker gehad hier.

    Het probleem is de email scan van AVG. Je kan deze scan uitschakelen, maar dat is niet de beste oplossing. Een andere mogelijkheid is dit probleem bij de provider aankaarten.

    Doe anders eerst het volgende:

    Open 'Outlook Express'
    Klik in het menu 'Extra' op 'Accounts'
    Selecteer het tabblad 'E-mail'
    Selecteer het account van het probleem
    Klik op 'Eigenschappen'
    Selecteer het tabblad 'Servers'
    Controleer inkomende en uitgaande mailserver
    Controleert u of uw gebruikersnaam correct is ingevuld.
    Vul uw wachtwoord voor alle zekerheid nogmaals in

    Er mogen geen vinkjes staan bij de opties 'Aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie' en 'Voor deze server is verificatie vereist'.

  18. #18
    Quote Origineel gepost door mrniceguy2002 Bekijk Bericht
    Deze melding heb ik wel eens vaker gehad hier.

    Het probleem is de email scan van AVG. Je kan deze scan uitschakelen, maar dat is niet de beste oplossing. Een andere mogelijkheid is dit probleem bij de provider aankaarten.

    Doe anders eerst het volgende:

    Open 'Outlook Express'
    Klik in het menu 'Extra' op 'Accounts'
    Selecteer het tabblad 'E-mail'
    Selecteer het account van het probleem
    Klik op 'Eigenschappen'
    Selecteer het tabblad 'Servers'
    Controleer inkomende en uitgaande mailserver
    Controleert u of uw gebruikersnaam correct is ingevuld.
    Vul uw wachtwoord voor alle zekerheid nogmaals in

    Er mogen geen vinkjes staan bij de opties 'Aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie' en 'Voor deze server is verificatie vereist'.
    dat had ik al gedaan en alles klopt. Ook emailscan had ik uitgevinkt zonder resultaat.

    ik heb AVG helemaal verwijderd ook resterende AVG bestanden verwijderd en probleem bleef dus heb het weer geinstalleerd, kreeg niet dezelfde melding toen ik AVG had verwijderd maar deze:

    Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

    zoals ik eerder al vermelde duurt het sturen van berichten 11 seconden zelfs een leeg bericht duurt zo lang.
    heel af en toe werkt het wel goed en word het bericht dus direct verstuurd maar meestal gaat het dus mis.
    Ik snap er echt niks meer van, ik heb outlokexpres ook al 's verwijderd en opnieuw geinstalleerd ok zonder resultaat.
    Laatst aangepast door Frank57 : 15 mei 2007 om 12:12
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  19. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

    Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners
Aanbiedingen