verzenden van email in outlookexpress duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank57

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Berichten
185
hoi
sinds gisteren duurt het verzenden van emails in outlookexpress langer dan normaal, ik heb 's getest met een mail naar mezelf sturen en duurt zo'n 10 seconden voordat het verzonden is, normaal word het direct verstuurd.
ik heb niks veranderd in outlook express vandaar dat ik het vreemd vind. in AVG virusscanner heb ik zelfs uitgaande mail scannen uitgeschakeld.

ook geen virussen/spyware en internet werkt wel normaal.
ik heb @home en er zijn geen storingen bekend.

iemand een oplossing?

alvast bedankt.
 
Even wat meer info vergaren?

Kun je even kijken wat je smtp server is (bij account instellingen, de uitgaande server)?
Kun je dan in een dosbox (Start - Run - cmd.exe) een nslookup doen van die server?
nslookup _smtpserver_
Waarbij _smtpserver_ de naam van die server is. Wat zijn dan de resultaten en komen de resultaten snel te voorschijn?

Kun je
ping _smtpserver_
doen en het resultaat hier melden?

Kun je (in die dosbox)
tracert _smtpserver_
doen en het resultaat hier melden?

Kun je daarna telnet opstarten (in die dosbox) en tegen telnet het volgende zeggen:
open _smtpserver_ 25
en zien of dat snel gaat en wat er terugkomt?

Kun je dan weer uit die telnet gaan (door QUIT in te typen) en dan een nieuwe telnet opstarten, maar dan
open _ip_van_smtpserver_ 25
doen? (Het betreffende ipnummer zag je bij het ping commando) Hoe snel gaat dat en wat zegt ie? Sluit weer door QUIT in te typen

Ben benieuwd,

Jelle
 
Even wat meer info vergaren?

Kun je even kijken wat je smtp server is (bij account instellingen, de uitgaande server)?
Kun je dan in een dosbox (Start - Run - cmd.exe) een nslookup doen van die server?
nslookup _smtpserver_
Waarbij _smtpserver_ de naam van die server is. Wat zijn dan de resultaten en komen de resultaten snel te voorschijn?

Kun je
ping _smtpserver_
doen en het resultaat hier melden?

Kun je (in die dosbox)
tracert _smtpserver_
doen en het resultaat hier melden?

Kun je daarna telnet opstarten (in die dosbox) en tegen telnet het volgende zeggen:
open _smtpserver_ 25
en zien of dat snel gaat en wat er terugkomt?

Kun je dan weer uit die telnet gaan (door QUIT in te typen) en dan een nieuwe telnet opstarten, maar dan
open _ip_van_smtpserver_ 25
doen? (Het betreffende ipnummer zag je bij het ping commando) Hoe snel gaat dat en wat zegt ie? Sluit weer door QUIT in te typen

Ben benieuwd,

Jelle
dat gaat allemaal boven mijn pet, ben niet zo technisch op dit gebied.

uitgaande mail is mail.home.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik had 's even m'n oude pc aangesloten om te testen en op die pc gaat versturen van mail wel snel, er is dus toch iets mis op deze pc dan en aan @home ligt het dus ok niet.

en ik heb zelf dus niks veranderd dat is het gekke.
en inbox/outbox/concepten enzz is leeg

ik hoop dat me iemand kan helpen.
 
Ik wil je heus graag helpen, maar heb dan iets meer technische info nodig...
Heb je msn of yahoo of icq? Mail me dan even op mijn hotmail met die gegevens, of met je emailadres, dan kan ik je bereiken.
Jelle
 
Laatst bewerkt:
ik heb je op msn toegevoegd.

groet
is nog niet opgelost maar als ik weer ga formatteren zal het wel opgelost zijn, maar dat durt nog enkele maanden omdat ik pas geformatteerd heb.

jpa nog bedankt voor je hulp:) :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hey..

Wij hebben hier momenteel ook last van. (Deed het tot eergister wel normaal)
Geen instellingen gewijzigd op de computer. Andere computers die met dezelfde instelling werken doen het wel normaal.

Hieronder de informatie....


ping smtp.xs4all.nl

Pinging smtp.xs4all.nl [194.109.6.51]

Pinging statistics:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0
Approx round trip Min = 11ms, max = 11ms

---------

tracert smtp.xs4all.nl

1 * * * Request timed out.
2 9ms 9ms 9ms 195.190.249.4
3 59ms 10ms 65ms 42.ge-4-0-0.xr1.3d12.xs4all.net [19.109.5.49]
4 10ms 11ms 11ms smtp.xs4all.nl [194.109.6.51]

220 smtp-vbr3.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.13.8/8.13.8; Thu 26 Apr 2007 13:54:45 +0200 (CEST)
220 smtp-vbr12.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.13.8/8.13.8; Thu 26 Apr 2007 13:56:03 +0200 (CEST)
 
Hey..

Wij hebben hier momenteel ook last van. (Deed het tot eergister wel normaal)
Geen instellingen gewijzigd op de computer. Andere computers die met dezelfde instelling werken doen het wel normaal.

Hieronder de informatie....


ping smtp.xs4all.nl

Pinging smtp.xs4all.nl [194.109.6.51]

Pinging statistics:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0
Approx round trip Min = 11ms, max = 11ms

---------

tracert smtp.xs4all.nl

1 * * * Request timed out.
2 9ms 9ms 9ms 195.190.249.4
3 59ms 10ms 65ms 42.ge-4-0-0.xr1.3d12.xs4all.net [19.109.5.49]
4 10ms 11ms 11ms smtp.xs4all.nl [194.109.6.51]

220 smtp-vbr3.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.13.8/8.13.8; Thu 26 Apr 2007 13:54:45 +0200 (CEST)
220 smtp-vbr12.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.13.8/8.13.8; Thu 26 Apr 2007 13:56:03 +0200 (CEST)

bedankt, op dit moment gaat het weer goed maar ja ik weet niet of het goed blijft gaan.

edit
duurt nu weer zo'n 6 sec om mail te versturen maar ja is weer 4 sec sneller.
 
Laatst bewerkt:
Heb je er dan ook een oplossing voor.

Aangezien jij dit met jpa hebt besproken buiten het forum om =)
 
bedankt, op dit moment gaat het weer goed maar ja ik weet niet of het goed blijft gaan.

edit
duurd nu weer zo'n 6 sec om mail te versturen maar ja is weer 4 sec sneller.
helaas heeft JP geen oplosssing kunnen vinden dus is nog steeds niet opgelost.
Het versturen van mail duurt nu overigens weer 11 sec.Ook lege mails. is ook zoiets raars dat het meestal precies 11 seconden duurt.

het is geen ramp want ik kan mailen maar vind het toch een rare situatie, ik heb ook al 's sfc/ scannow uitgevoerd ok zonder resultaat.

Het enige wat ik nog kan doen is formateren maar daar wacht ik nog even mee want dat heb ik 2 maanden geleden nog gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Hmm.... das minder

hier duurt het verzenden van een email (zonder bijlage) soms enkele minuten voordat deze verzonden is.
 
Hmm.... das minder

hier duurt het verzenden van een email (zonder bijlage) soms enkele minuten voordat deze verzonden is.
dat is wel erg lang, hoe lang duurt het met een lege mail?

kan ook aan bepaalde windows updates liggen, heb je onlangs nog updates geinstalleerd of iets veranderd?
 
Kijk, dat is het vreemde.

De computer waar het aan ligt heeft sinds eergister hier last van.
Het versturen van uitgaande mail is dus EXTREEM traag.

Andere computers, met dezelfde instelling hebben hier geen last van.
Ik zal even nakijken naar de updates inderdaad. Zal ook wederom even een testmailtje maken of het nog steeds zo is.

En ja, het is extreem langzaam =)
 
Het zal tijdelijk zijn geweest, hier geen aanpassingen gedaan en uiteindelijk geen problemen meer.

Misschien een bug bij de provider geweest...
 
is weer een probleem bijgekomen, het gebeurd nu steeds vaker als ik outlookexpress open dat hij geen verbinding kan maken en daarna een popup over AVG virusscanner.
deze melding verschint er dan:

De reactie van de server was een fout. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR AVG POP3 Proxy Server: Cannot connect to the mail server!', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC90

ik weet niet hoe ik dit kan oplossen, wellich dat iemand anders me kan helpen.

alvast bedankt.
 
Deze melding heb ik wel eens vaker gehad hier.

Het probleem is de email scan van AVG. Je kan deze scan uitschakelen, maar dat is niet de beste oplossing. Een andere mogelijkheid is dit probleem bij de provider aankaarten.

Doe anders eerst het volgende:

Open 'Outlook Express'
Klik in het menu 'Extra' op 'Accounts'
Selecteer het tabblad 'E-mail'
Selecteer het account van het probleem
Klik op 'Eigenschappen'
Selecteer het tabblad 'Servers'
Controleer inkomende en uitgaande mailserver
Controleert u of uw gebruikersnaam correct is ingevuld.
Vul uw wachtwoord voor alle zekerheid nogmaals in

Er mogen geen vinkjes staan bij de opties 'Aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie' en 'Voor deze server is verificatie vereist'.
 
Deze melding heb ik wel eens vaker gehad hier.

Het probleem is de email scan van AVG. Je kan deze scan uitschakelen, maar dat is niet de beste oplossing. Een andere mogelijkheid is dit probleem bij de provider aankaarten.

Doe anders eerst het volgende:

Open 'Outlook Express'
Klik in het menu 'Extra' op 'Accounts'
Selecteer het tabblad 'E-mail'
Selecteer het account van het probleem
Klik op 'Eigenschappen'
Selecteer het tabblad 'Servers'
Controleer inkomende en uitgaande mailserver
Controleert u of uw gebruikersnaam correct is ingevuld.
Vul uw wachtwoord voor alle zekerheid nogmaals in

Er mogen geen vinkjes staan bij de opties 'Aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie' en 'Voor deze server is verificatie vereist'.
dat had ik al gedaan en alles klopt. Ook emailscan had ik uitgevinkt zonder resultaat.

ik heb AVG helemaal verwijderd ook resterende AVG bestanden verwijderd en probleem bleef dus heb het weer geinstalleerd, kreeg niet dezelfde melding toen ik AVG had verwijderd maar deze:

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

zoals ik eerder al vermelde duurt het sturen van berichten 11 seconden zelfs een leeg bericht duurt zo lang.
heel af en toe werkt het wel goed en word het bericht dus direct verstuurd maar meestal gaat het dus mis.
Ik snap er echt niks meer van, ik heb outlokexpres ook al 's verwijderd en opnieuw geinstalleerd ok zonder resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan