headset werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scary

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
344
hallo, ik heb een soundmax digital audio geluidskaart.

ik had een paar maanden geleden een headset van plantronics, werkte perfect. na een tijdje zeiden vrienden waar ik tegen praatte dat mijn stem een beetje vervormd was. weer later hoorde ze alleen nog maar geruis.

toen had ik een headset gekregen met een apparte geluidkaart in het midde. dit is echter erg erritant om dat heel de tijd aan te sluiten. sinds vandaag heb ik dus maar even een nieuwe gekocht van logitech.

als ik een hadwaretest doe zie je nix, terwijl ik zeker weet dat het kabeltje er goed in zit. ik hoor er wel geluid doorheen.


weet iemand wat ik moet doen? mijn eerste reactie was dat het spraakgedeelte van mijn geluidskaart in overleden
Als ik het kabeltje eruit trek terwijl de hardwaretest aan staat zie je wel dat er geluid gemaakt wordt

grts. Scary
 
Laatst bewerkt:
Open de Volumeregeling van Windows, via het luidsprekericoon in je Systemvak. Klik op Opties, Eigenschappen en dan één van de twee: klik op bolletje voor Opnemen, of selecteer in het rolmenu naast Mixerapparaat de Audio-IN van je geluidskaart, of de mic van je headset (als die te kiezen valt) en klik OK. Selecteer het paneeltje Microfoon, klik op Geavanceerd, klik voor 1. Microfoonversterking, OK en zet het schuifje helemaal omhoog. Helpt dat ?
 
had je nouw wel of gene reactie gegeven:S ik kreeg wele en mailtje binne
 
Als je een headset hebt die gebruik maakt van een groene en roze pin is het normaal dat hij niet in de hardware vermeld staat, dit is enkel bij USD headsets (wat ik eigenlijk ook meer aanraad :rolleyes: ). Heb je gewone speakers + headset op je kaart aangesloten?
 
ik denk dus dat een deel van die geluidskaart kapot is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan