Opnieuw indelen harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpiper1984

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2004
Berichten
81
Ik heb al bij de aanwezige topics gekeken, maar ik zie niet of dat het bij die mensen gelukt is daarom start ik een nieuwe topic en omdat ik graag advies wil over hoe de harde schijf op nieuw in te delen.
Een kennis heeft een paar jaar terug op deze computer Windows XP gezet en er extra geheugen ingezet. Die heeft de schijf toen ingedeeld in C: , D: en E: .
Op D: staat al een deel programma's omdat C: te klein is ingedeeld en op E: staan mijn documenten / muziek en met kopieren films. Ik krijg een paar keer per week de melding dat er te weinig schijfruimte vrij en hieronder heb ik neergezet wat er vrij is nadat ik alles heb opgeruimd. Mijn vraag is of er een (gratis) programma is waar ik dit mee kan oplossen ??

C: capaciteit 4,87 GB nu beschikbaar minder als 500 MB vrij.
D: capaciteit 6.83 Gb nu beschikbaar 4.91 GB
E: capaciteit 7.29 GB nu beschikbaar met een film erop nog meer als 1 GB.
 
Ik neem aan dat op C Windows XP is geinstalleerd en daardoor ook Program Files. Daar is nu niet veel meer aan te veranderen. Maar kijk eens na of er op C ook virtueel geheugen staat (pagefile.sys, wel in Mapopties verborgen sysyteembestanden en verborgen bestanden en mappen op tonen zetten). Als dat zo is, kun je behoorlijk wat ruimte winnen, afhankelijk van de nu toegemeten Mb's, door het virtueel geheugen te verplaatsen naar D.

Waar: klik rechts op Deze computer, kies Eigenschappen, dan Geavanceerd, bovenste van de knop Instellingen, weer Geavanceerd. Onderaan bij Virtueel geheugen op de knop Wijzigen klikken. Je kunt nu het aantal Mb's en de plaatsing op een schijf/partitie wijzigen.
 
Films en muziek en dan een schijf van 20 gig., een slechte combinatie.
Schijf erbij plaatsen geen optie?
 
Ik neem aan dat op C Windows XP is geinstalleerd en daardoor ook Program Files. Daar is nu niet veel meer aan te veranderen. Maar kijk eens na of er op C ook virtueel geheugen staat (pagefile.sys, wel in Mapopties verborgen sysyteembestanden en verborgen bestanden en mappen op tonen zetten). Als dat zo is, kun je behoorlijk wat ruimte winnen, afhankelijk van de nu toegemeten Mb's, door het virtueel geheugen te verplaatsen naar D.

Waar: klik rechts op Deze computer, kies Eigenschappen, dan Geavanceerd, bovenste van de knop Instellingen, weer Geavanceerd. Onderaan bij Virtueel geheugen op de knop Wijzigen klikken. Je kunt nu het aantal Mb's en de plaatsing op een schijf/partitie wijzigen.

Hij staat daar al geselecteerd bij D: 223 - 574 MB, weet niet of dit goede waardes zijn.
Als antwoord op de andere user, een andere schijf is geen optie want het gaat om C: en de films staan een voor een op E: en dan staat E: nog niet vol.
 
Uiteraard wel in combinatie met het veranderen van de partities, en de C: groter maken.
Met de gratis partitiemanager Gparted eventueel te doen.
 
Uiteraard wel in combinatie met het veranderen van de partities, en de C: groter maken.
Met de gratis partitiemanager Gparted eventueel te doen.
Ik heb het bestand gedownload als ik het goed begrijp moet ik de uitgepakte bestanden op een cd branden op een bepaalde manier en dan opnieuw opstarten met de cd erin.
Heb ik dit zo goed begrepen ??
Heeft er iemand nog een advies, C: in ieder geval een stuk groter maken en hoeveel GB moet ik er dan minimaal maken ??
Of andere suggesties ??
 
Die ISO dient gebrand te worden als image, met Nero b.v., en ermee opstarten, doorenteren tot je bij het werkelijke progje bent, de D: verkleinen, en de C: daarna vergroten.

6 - 7 gig zou voldoende moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan