Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Pagina 1 van 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 64

Onderwerp: Hotmail in Thunderbird, zo doe je het!

• Vraag is niet opgelost
    Senior Member stefan95's avatar
    Afstand tot server
    ±78 km

Wink Hotmail in Thunderbird, zo doe je het!

Beste mensen,

Ik heb vernomen dat veel mensen nieuwschierig zijn of je hotmail ook in een programma kan draaien. Bij Outlook Express kan dat alleen met betaalde, vandaar deze tutorial.

De stappen:

1- Instaleer Thunderbird (Voor als je dat nog niet gedaan hebt klik hier)

2- Download Plug-Ins door met rechtermuisknop doel opslaan als, op deze site.
    Je moet de Web-Mail-1.1.4 (TB 2.0) hebben en de Hotmail-1.1.6 (TB 2.0)
    (Of zie bijlage!)

3- Open Thunderbird:
    ga naar het menu Extra -> Plugins -> Installeren en selecteer hier eerst de gedownloade Webmail-extensie. Er staat dan "Webmail wordt geïnstalleerd de volgende keer Thunderbird dat opstart"
    Doe daarna hetzelfde voor de Webmail-Hotmail-extensie.

4- Sluit het Plugin-scherm en Thunderbird af (en wacht 30 seconden).

5- Ga naar Extra -> Accountinstellingen en maak een nieuw account aan:
    * Selecteer hierbij Webmail en klik op volgende
    * geef uw naam op en daaronder je e-mailadres (van hotmail) en klik * volgende
    * "inkomende gebruikersnaam" = opnieuw je e-mail adres van hotmail klik op volgende en dan op klaar.

6- Open Thunderbird en ga naar Extra -> Plugin -> selecteer Webmail-Hotmail en ga naar Opties
    Hier kan je kiezen tussen "Hotmail website", "WebDAV" en "Hotmail website (BETA)"
    Heb je de oude Hotmail dan kan je kiezen tussen "Hotmail website" of "WebDAV" (probeer tot het lukt).
    Heb je Windows Live Mail (WLM) gebruik dan "hotmail website (BETA)".

7- Thunderbird vraagt je een wachtwoord in te voeren. Laat dit dan ook onthouden via het vinkje onderaan.

8- Vooraleer je berichten kan binnenhalen zorg je dat je Anti-virus uitstaat of dat deze een uitzondering maakt voor Thunderbird.

9- Soms kan het zijn dat ook je firewall tegenstribbelt. (maar dat moet je dan maar uittesten).

Ik hoop dat jullie eruit komen!
    Nou, ja Grtz Stefano!

Binnenkort nieuwe Tutorial
    Bijgevoegde kleine afbeeldingen Bijgevoegde kleine afbeeldingen Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Webmail.png‎
Bekeken: 170
Grootte:  29,1 KB  
    Laatst aangepast door stefan95 : 4 november 2008 om 08:06
    Stay Hungry, Stay Foolish - Steve Jobs

dan lijkt u me de geschikte persoon om volgende vraag aan te stellen.

ik heb net m'n hotmail in Thunderbird aangemaakt maar er rijst een probleem boven water.
    m'n account is aangemaakt via de instructies van mozilla's website maar ik ben niet in staat om m'n e-mails binnen te trekken in Thunderbird. Enkel de ongelezen e-mails kan ik lezen in Thunderbird. Wanneer ik het vinkje bij 'download alleen ongelezen mails' onder de instellingen van de plug-in van Hotmail niet aan laat staan, dan lukt het niet meer om e-mails te downloaden. De volgende boodschap komt dan op het scherm:
    "Wachttijd voor verbinding met localhost is verlopen"
    Wanneer ik de wachttijd omhoog trek met een minuut, maakt dit geen verschil uit.
    Het aantal e-mails dat ik staan heb in m'n hotmail-account is 450. Heeft het hiermee mss eerder te maken?

Weet iemand hier raad mee?

Afstand tot server
    ±78 km
    Niks mee te maken,
    Je moet even rondsnuffelen in je Account instellingen en waar je msn naam staat altijd kijken of @hotmail.com erachter staat.. dan komt het wel goed hoop ik!

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
    Laatst aangepast door Paul-RT : 15 mei 2007 om 23:58

dat was in orde
    heb m'n hotmail-account van Live terug naar de normale MSN Hotmail gebracht en nu is het in orde.
    Alvast bedankt vr de moeite!

Afstand tot server
    ±78 km
    Oke

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
    Laatst aangepast door Paul-RT : 15 mei 2007 om 23:58

Giga Honourable Senior Member
    Goeie tip, werkt prima, hier nog eventueel een forum erover, want je dient wel alles goed in te stellen, ook in de eventuele router de poorten forwarden kan helpen, en bij hotmail, de Hotmail Website beta gebruiken.
    Topicstarters, er zullen hier maar weinig helderzienden aanwezig zijn dus geef je OS en uitvoering plus merk en type moederbord of merk en type PC of laptop op en voor andere problemen, informatie graag.

Wie veel praat heeft weinig te zeggen.

Nogmaals Hotmail in TB.

Hoe krijgen jullie het voor elkaar : ik voel mij hier stilletjesaan een uilskuiken aan het worden.

Al misschien wel 20 maal je handleiding proberen te volgen maar loop steeds vast:
    Thunderbird hotmail

1. installeer Thunderbird.
    2. download de extensies Webmail en Webmail-Hotmail. Dit doe je door op de Webmail-site (http://webmail.mozdev.org/installation.html) op de rechtermuisknop te klikken en "opslaan als..." te gebruiken. Je slaat de beide extensies op (bijvoorbeeld op je bureaublad).
    3. Open Thunderbird: ga naar: Extra -> Extensies -> Installeren en selecteer hier eerst de gedownloade Webmail-extensie. Er staat dan "Webmail wordt geïnstalleerd de volgende keer Thunderbird dat opstart" Doe daarna hetzelfde voor de Webmail-Hotmail-extensie.
    4. Sluit Extensies en Thunderbird. En wacht 30 seconden.
    5. Open Thunderbird en ga naar Extra -> Extensies -> selecteer Webmail-Hotmail en ga naar Opties. Hier kan je kiezen tussen "Hotmail website", "WebDAV" en "Hotmail website (BETA)". Heb je de oude Hotmail dan kan je kiezen tussen "Hotmail website" of "WebDAV" (probeer tot het lukt). Heb je Windows Live Mail (WLM) gebruik dan "Hotmail website (BETA)".
    6. Ga naar Extra -> Accountinstellingen en maak een nieuw account aan:
    1. Selecteer hierbij Webmail en klik op volgende
    2. geef uw naam op en daaronder je e-mailadres (van hotmail) en klik * volgende
    3. "inkomende gebruikersnaam" = opnieuw je e-mail adres van hotmail klik op volgende en dan op klaar.
    7. Thunderbird vraagt je een wachtwoord in te voeren. Laat dit dan ook onthouden via het vinkje onderaan.
    8. Vooraleer je berichten kan binnenhalen zorg je dat je Anti-virus uitstaat of dat deze een uitzondering maakt voor Thunderbird.

Let op: Soms kan het zijn dat je firewall tegenstribbelt. Om te zien of het daaraan ligt, kun je de firewall tijdelijk uitschakelen. Als het daarna wel werkt dan zul je een instelling in je firewall moeten wijzigen.

Tot en met 4 kan ik nog mee maar vanaf 5 begint het bij mij al mis te lopen: bij "....ga naar Extra -> Extensies -> selecteer Webmail-Hotmail en ga naar Opties. Hier kan je kiezen tussen "Hotmail website", "WebDAV" en "Hotmail website (BETA)". Heb je de oude Hotmail dan kan je kiezen tussen "Hotmail website" of "WebDAV" (probeer tot het lukt). Heb je Windows Live Mail (WLM) gebruik dan "Hotmail website (BETA)".

Als ik hier "Opties" aanklik krijg ik een venster te zien met links bovenaan :"Hotmail Opties met daaronder een menubalkje met "Accounts" en "Domeinen" en daaronder een driehoekig verkeersbord met een uitroepteken en daaronder de tekst: "Geen Hotmail accounts gevonden"

Dus dat is dan over en sluiten.

Even dat proberen te "omzeilen" en in TB een account toevoegen met de naam "Hotmail" dan doet zich het eigenaardige voor dat ik de opties van punt 5 WEL kan gebruiken. ( voor de duidelijkheid: die account werkt dus niet )
    Echter daar schiet ik niks mee op want dan zou volgens punt 6 het volgende moeten doen:
    Ga naar Extra -> Accountinstellingen en maak een nieuw account aan:

1. Selecteer hierbij Webmail en klik op volgende ..
    Dit kan ik niet selecteren want ik heb maar de keuze uit:
    * E-mailaccount
    * RSS-nieuws & blogs
    * Gmail
    * Nieuwsgroepaccount

De keuzemogelijkheid WEBMAIL is in geen velden te bekennen.

Dus helemaal einde oefening.

Ik moet ergens iets over het hoofd zien maar weet niet wat??

Mvg,

Paul Siemons

Naar boven

Berichten van afgelopen: Alle berichten1 Dag7 Dagen2 Weken1 Maand3 Maanden6 Maanden1 Jaar Oudste eerstNieuwste eerst

Als je eerst alle punten naloopt die links bij "Account Setup" staat op deze site, gaat het allemaal werken, het is even stoeien, dat had ik ook.

PS, bij mij werkte alleen Hotmail wedsite (Beta), bij de Accounts in de Hotmail opties.
    Je dient dus eerst dat account te krijgen d.m.v. de eigenschappen van de Uitgaande server ( SMTP) en die Webmail - Localhost goed in te stellen.
    Laatst aangepast door Lange Pier : 17 mei 2007 om 11:52
    Topicstarters, er zullen hier maar weinig helderzienden aanwezig zijn dus geef je OS en uitvoering plus merk en type moederbord of merk en type PC of laptop op en voor andere problemen, informatie graag.

Met alle respect voor de mensen die willen helpen maar het wil maar niet lukken.

"Handleiding" afgedrukt en met twee mensen hier stap voor stap aanvinken wat er moet worden ingesteld.
    Momenteel hebben we de zevende; weeral niet werkende, poging tot een einde gebracht.

Hopeloos word ik ervan.

Mvg,
    Paul Siemons

Verwijder eerst alle webmail - localhost regels in het accountinstellingen configuratiescherm bij uitgaande server (SMTP), en je hotmail account, en begin overnieuw.

Vooral de gebruikersnaam bij de serverinstellingen, daar moet het volledige emailadres staan van hotmail of whatever, die maakt uit of je bij de add-ons in/bij de WebMail-Hotmail optie je gebruikersaccount te zien krijgt.

In die configuratie van de SMTP maakt 't niet uit, heb ik gemerkt, alleen wel aangevinkt.

Je raad opgevolgd en alles overnieuw gedaan.

Heb eens met de Webmail-Hotmail de drie opties geprobeert en warempel "Webdav" schijnt te werken.

Bedankt

Mvg,

Paul Siemons
    Laatst aangepast door Paul Siemons : 17 mei 2007 om 16:39 Reden: Is oké!

Hotmail website (Beta), die gebruikt?

Neen: "Webdav" boven Hotmail Website (BETA)

En dat werkt in mijn geval.

Nogmaals hartelijk bedankt.

Mvg,

Paul Siemons

Hey stefan heel erg bedankt voor duidelijke uitleg alleen heb ik nog 1 probleem. Het ontvangen gaat nu goed alleen wanneer ik nu een mail wil verzenden dan vraagt hij weer om een wachtwoord en die werkt niet. Heb avg als virus scanner maar heb amail scanner disabeld. Iemand enig idee?????

Afstand tot server
    ±78 km
    Je moet even je Account instellingen controleren bij Uitgaande Mail, daar staat ergens alleen @ HOTMAIL.COM maar daar moet je nog je echte Hotmail naam voor zetten.
    Greetz Stefan !

Problemen met verzenden

Hoi! Ik ben gister begonnen met hotmail in thunderbird te zetten, en alles ging soepel. MAAR, ik kan geen mail verzenden. Ik hoefde nergens een ww in te vullen, wat mij erg verbaasde, en kreeg wel mijn hele hotmail-inbox in een keer binnen (ruim 500 berichten) Toen ik echter een bericht wou verzenden, vroeg hij opeens wel om een wachtwoord: "Mailserverwachtwoord vereist Voer uw wachtwoord in voor a.deodatus op localhost:"

Ik heb mijn wachtwoord een paar keer ingevuld, maar er veranderde niks, en ik kon het gerust nog een keer proberen, het berichtje bleef terugkomen zonder mijn mail te verzenden. Bij "annuleren" verschijnt dan: Verzenden van bericht mislukt. Dit bericht kon niet worden verzonden omdat het verbinden met de SMTP-server localhost is mislukt, blablabla..."

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? alvast hartelijk bedankt.

met vr gr

ps: ik heb in mijn linker balk alleen postvak in, concepten, en prullenbak, heeft dit er iets mee te maken?

Quote Origineel gepost door arney Bekijk Bericht
    Hoi! Ik ben gister begonnen met hotmail in thunderbird te zetten, en alles ging soepel. MAAR, ik kan geen mail verzenden. Ik hoefde nergens een ww in te vullen, wat mij erg verbaasde, en kreeg wel mijn hele hotmail-inbox in een keer binnen (ruim 500 berichten) Toen ik echter een bericht wou verzenden, vroeg hij opeens wel om een wachtwoord: "Mailserverwachtwoord vereist Voer uw wachtwoord in voor a.deodatus op localhost:"

Ik heb mijn wachtwoord een paar keer ingevuld, maar er veranderde niks, en ik kon het gerust nog een keer proberen, het berichtje bleef terugkomen zonder mijn mail te verzenden. Bij "annuleren" verschijnt dan: Verzenden van bericht mislukt. Dit bericht kon niet worden verzonden omdat het verbinden met de SMTP-server localhost is mislukt, blablabla..."

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? alvast hartelijk bedankt.

met vr gr

ps: ik heb in mijn linker balk alleen postvak in, concepten, en prullenbak, heeft dit er iets mee te maken?
    Hey, ik kwam dit tegen via google, omdat het mij ook niet helemaal lukte. De oplossing staat hierboven al vermeld:

Ga naar "Extra -> Accountinstellingen"
    In het linkervak helemaal onderaan staat:
    "Uitgaande server (SMTP)" hier moet je even "Webmail - localhost" bewerken en bij "Gebruikersnaam" je E-mailadres invullen

Quote Origineel gepost door MARK86 Bekijk Bericht
    Hey, ik kwam dit tegen via google, omdat het mij ook niet helemaal lukte. De oplossing staat hierboven al vermeld:

Ga naar "Extra -> Accountinstellingen"
    In het linkervak helemaal onderaan staat:
    "Uitgaande server (SMTP)" hier moet je even "Webmail - localhost" bewerken en bij "Gebruikersnaam" je E-mailadres invullen
    Het leek te lukken, maar helaas... Het wachtwoord pakte hij, maar krijg nu het bericht: "Er is een fout opgetreden bij het verzenden van de E-mail. De mailserver antwoordde: Failed. Controleer het bericht en probeer opnieuw."

ideeën? bedankt

Probeer de verschillende modes eens bij de Hotmail extensie.
    Dus:
    "Extra -> Add-Ons" en dan klikken op "WebMail - Hotmail"
    Er komt dan een knop "Opties" bij "Modes" staan er dan 3 verschillende.

Bij mij werkt alleen "WebDav" de anderen werken allebij niet, ik kreeg dan geloof ik hetzelfde als jij.

hij is gelukt! weet niet wat er mis war, hij wou eerst niet naar zichzelf sturen ofzo, maar nu werkt ie volgens mij. bedankt voor de hulp, en goede nacht

Pagina 1 van 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren