Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 12 van 12

Onderwerp: TomTom one: Geen kaarten gevonden.

• Vraag is opgelost
    Member nobody2005's avatar
    Afstand tot server
    ±97 km

TomTom one: Geen kaarten gevonden.

Hallo,

Sinds vandaag vind mijn TomTom One geen kaart meer van West Europa.
    De map is nog wel gewoon aanwezig in de TomTom zelf, maar als ik hem opstart geeft hij het bericht 'Geen kaarten gevonden'.

Dit probleem is voorgekomen nadat ik een aantal locaties van flitspalen er in heb geplaatst, verwijderd, en weer terug heb geplaatst. Hij geeft deze in TomTome HOME wel gewoon weer:

http://i7.photobucket.com/albums/y26...dy/tomtom1.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y26...dy/tomtom2.jpg

Inhoud van de West Europe map:

http://i7.photobucket.com/albums/y26...dy/tomtom3.jpg

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Alvast bedankt.

System:

TomTom One Europe
    Windows Xp home
    Amd 64 4000+
    1024Mb RAM
    Laatst aangepast door nobody2005 : 5 mei 2007 om 18:25

Question

Heb je geprobeerd om de map opnieuw erop te zetten , dus eerst de kaart leeg maken en dan de map erop zetten.
    Want misschien heb je bij het plaatsen/verwijderen van flitslocatie's ook bestanden verwijdert wat belangrijk zijn voor het detecteren van de kaart/map voor ToTom
    One ?

Member nobody2005's avatar
    Afstand tot server
    ±97 km

Unhappy

Ja dat is ook iets wat ik mij af vraag, of ik dus perongelijk verkeerde bestanden verwijderd heb. Daarom heb ik dus ook de 3e foto toegevoegd of mensen met een TomTom One hun inhoud er mee kunnen vergelijken.

En hoe kan ik de map er af halen? word het dan gewoon knippen en weer terug plaatsen? Want ik heb geen backup of een originele installatie van de map, alleen die in de Tomtom staat en dus niet op de pc of op cd.

Ik heb ondertussen ook al het programma ''Recover my files'' gebruikt om de Tomtom te scannen op verloren en verwijderde bestanden uit de Europe map maar ik ben hier ook niks tegen gekomen dan alleen de flitspalen locaties. Resetten heeft ook geen baat gehad.

Ik begin ondertussen een beetje wanhopig te worden omdat deze TomTom niet van mijzelf is, en de eigenaar hem weer moet gebruiken voor maandag.

Op het internet heb ik zelf ook weinig kunnen vinden over dit probleem. Behalve dat het misschien aan een update kon liggen, want ik heb de software van de tomtom ook upgedated met de laatste versie, maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk.

Alvast bedankt voor de moeite.

Mega Senior Trustno1's avatar
    Afstand tot server
    ±141 km
    Moet je toch de eigenaar even vragen of die de cd er nog van heeft.

Hallo Nobody,

Ik heb op mijn gloednieuwe Tomtom ONE XL de volgende bestanden onder Western_Europe:
    cline (DAT-bestand)
    cname (DAT-bestand)
    cnode (DAT-bestand)
    faces (DAT-bestand)
    mapinfo (DAT-bestand)
    MapSettings
    poi (DAT-bestand)
    tmccodes (DAT-bestand)
    traffic (DAT-bestand)
    Western_Europe
    Western_Europe
    Western_Europe.pna

Hopelijk kom je er aan uit. In alle geval: de eigenaar zou een backup moeten hebben die hij gemakkelijk terug kan zetten.
    Mvg,
    C.

Junior Member god1131's avatar
    Ik heb nu bijna hetzelfde probleem.

De tomtom kan ook geen kaarten meer vinden.

Maar als ik in tomtom home kijk naar inhoud van het navigatiesysteem zegt hij dat er geen inhoud is gevonden... volgens mij klopt er dan iets niet.

En nee, ik heb geen backup

Alvast bedankt
    Fujitsu Siemens Scaleo Pi 2540

Quad-core, ATI Radeon HD 3600 Series, 4GB Werkgeheugen, 2,6 ghz, High Defenition Sound

Exclamation

Hallo, kaarten voor TT kan je ook vinden op internet. Wel even erop letten dat je de juiste versie download.

Suc6.

Dat is nou juist het probleem...

Ik kan de items op de sd kaart niet verwijderen... ik weet niet of het geblokkeerd is of zoiets maar er zit een heel raar teken in de naam dat ik nooit eerder heb gezien

misschien ligt het daaraan??

alvast bedankt

Quad-core, ATI Radeon HD 3600 Series, 4GB Werkgeheugen, 2,6 ghz, High Defenition Sound

Thumbs up

hallo, rare tekens als map/file naam en het niet kunnen verwijderen van deze bestanden betekent dat de map/file beschadigt ofwel corrupt is . Het enige wat hiertegen te doen is : het kaartje te formateren en dan alles weer nieuw erop zetten, gegarandeerd dat TomTom het weer doet. Succes .

Bedankt, hij leeft weer

tomtom geen kaarten

hoi, ik heb geprobeert om een tomtom one van een vriend te laten werken maar tlukt niet.
    ik heb er een sd kaart van een andere tomtom ingedaan dan doet ie het, dus ik heb deze gekopieeërd naar een ander sd kaartje krijg ik de melding geen kaarten kan iemand mij helpen?

Trotse Pappa
    Verenigingslid
    m@rio's avatar
    Afstand tot server
    ±126 km
    Topic stamt uit 2007 en is ondertussen door verschillende mensen gekaapt.

Graag een eigen vraag aanmaken
    Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners