• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel in tabblad dezelfde naam als tabblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abyss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Hallo,

Ik wil graag een bepaalde cel in mijn werkblad dezelfde naam geven als de naam van het tabblad

Dus het tabblad heet tab1 , ik wil dan graag in cel B3 deze naam automatische zien verschijnen dus als ik de de naam van het tabblad verander zou de cel ook van naam moeten veranderen

Kan dat????:shocked:

Zie op mijn site www.wimgielis.be > Excel > Voorbeeldbestanden > Tekst & zoeken

scroll tot aan Andere

Daar staan de formules.

Wigi

Als je bij Andere bent gekomen, lees dan de eerste 8 regels...

Code:
Public Sub worksheet_change(ByVal Target As Range)

If Target.Address = "$B$3" Then

Dim TabNaam As String
Dim Tabnaam2 As String

On Error Resume Next
TabNaam = Range("B3")
Tabnaam2 = Range("B4")
Sheets(Tabnaam2).Name = TabNaam
[B4] = TabNaam
End If

End Sub

Niet echt een super oplossing, maar zit er dichtbij

Opgelet in B3 eerst de huidige naam intype anders werkt het niet :D

Jantje

VBA is hier absoluut niet nodig. Maar ik betwijfel of de vraagsteller wel bereid is om 8 regels tekst te lezen op mijn site.

Wigi

Wigi,

Ik snap jou methode niet...
Het laat alleen de huidige blad zien, hoe kun je de bladnaam met die formule veranderen?
Of moet je iets extra's doen?

Jantje,

Wigi,

Ik snap jou methode niet...
Het laat alleen de huidige blad zien, hoe kun je de bladnaam met die formule veranderen?
Of moet je iets extra's doen?

Jantje,

De bladnaam wordt niet veranderd, omdat... dat ook niet gevraagd is door de vraagsteller.

Haha... Tsjonge :o
Verkeerd gelezen :confused:

Zou het wel mogelijk zijn zonder VBA? (naam veranderen) :)

Nou het is gelukt hoor bedankt voor alle medewerking.

Ik gebruik dus de volgende formules

=CEL("bestandsnaam")
met daar onder =RECHTS(B1;LENGTE(B1)-VIND.ALLES("]";B1)) deze geeft mij dan de huidige naam van het tabblad.

bedankt nog maals voor julle inzet

p.s en twijfel niet aan mensen of zij ergens zin in hebben. blijf positief:thumb:

De bladnaam wordt niet veranderd, omdat... dat ook niet gevraagd is door de vraagsteller.

Als ik de bladnaam verander dan veranderd de betreffende cel mee. en dat is de bedoeling

Ik had het anders begrepen, dacht dat je de naam van het tabblad wou veranderen met behulp van een cel ;)

VBA is hier absoluut niet nodig. Maar ik betwijfel of de vraagsteller wel bereid is om 8 regels tekst te lezen op mijn site.

Wigi

Ja hoor, ik heb alleen tijds gebrek.:(
En als iemand mij een kant enklare formule kan voor schotelen is dat altijd mooi meegenomen

waarom twee keer het wiel uit vinden:D

Komaan kerel, als dat teveel gevraagd is ?

Jij hebt duidelijk een verkeerd beeld van forums als dit.

Wigi

Komaan kerel, als dat teveel gevraagd is ?

Jij hebt duidelijk een verkeerd beeld van forums als dit.

Wigi

Nee hoor het werkt perfect, laat een ander die daar blijkbaar tijd en zin in hebben mijn probleem opknappen.

als ik op dit forum kijk dan lijkt het wel of iedereen hier werkloos is en niets anders te doen heeft dan voor mensen oplossingen bedenken. soms krijg ik wel 10 geacties in een uur van eenzelfde persoon. Neem nou je zelf je stuurd 5 tot 8 berichten over dit onderwerp.
blijkbaar niets anders te doen??

Bij mij werkt dit altijd, heb binnen 24 uur een kant en klare oplossing voor mijn problemen.

En daar ben ik dankbaar voor

De formule werkt trouwends niet
hij wordt niet geupdate als je naar een ander tabblad gaat , dan blijft de naam van het vorige tabblad staan

Jammer al mijn lees werk voor niets

Jouw reacties hierboven moeten zowat de meest zielige reacties zijn die ik hier al gelezen heb. Mensen als jij zouden van forums geband moeten worden. Meer tijd spendeer ik er ook niet aan.

Wigi

Sjonge, sjonge... the arrogance... :mad:

Noem je dat dankbaar zijn? :rolleyes:

Als je tijd hebt om zoveel reacties te geven, heb je ook tijd om zelf een oplossing te vinden...

Dus, los het zelf maar op! :evil:

Jantje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan