Internet delen op een netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raymondinnowicz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2007
Berichten
3
Hallo,

Het volgende probleem frustreerd mij enorm omdat het "zomaar" tot stand is gekomen
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Heb thuis een netwerk van 2 pc's met beide XP. Op PC 1--> 2 netwerkkaarten, waarvan 1 is gekoppeld aan PC 2. (andere is internet natuurlijk) PC 2 --> 1 netwerkkaart.

Allen zijn 3com PCI netwerkkaarten. En alles loopt via kabel en er is geen router aanwezig.

Ik weet dat je dan de optie "internet delen" aan kan vinken bij de "eigenschappen" van je netwerkkaart. (derde tabblad --> samen met o.a. Firewall)
Dit werkt ook al "jaren" goed. Tot 2/3 weken terug dus.

Ik had PC 1 geformatteerd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar ineens is mijn optie "internet delen" weg/niet meer beschikbaar.
Ik kan alleen nog maar mijn Firewall aan/uit zetten.

Dit is mij al eens eerder overkomen en toen heb ik het, ik dacht dat het eenmalig zou zijn, uiteindelijk maar opgelost door een andere netwerkkaart te plaatsen. Dit heeft alleen als nadeel dat ik mijn provider moet bellen of hij mijn IP-adres vrijgeeft. (chello)

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik dacht toch wel een redelijke kennis te hebben. (gebruikerskennis, dus globaal weten hoe iets moet, maar niet weten waarom)

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

met vriendelijke groet, Raymond
 
Ten eerste hoef je niet te bellen bij het veranderen van de netwerkkaart, de modem van de spanning afhalen voor een 3tal minuten is voldoende, maar de reden zie ik niet, het gaat om het instellen van die ICS.

Een ICS instellen kun je doen in netwerkbeheer, in help en ondersteuning van je start menu staat het helemaal uitgelegd.
 
Dank voor uw snelle reactie.:D

Dat van die modemreset wist ik inderdaad niet, maar dat was mijn probleem gelukkig niet alleen is op deze manier mijn oplossing wat makkelijker uit te voeren.

Dan blijft het probleem, heb even een screenshot meegestuurd. Hierop is "normaal" de optie "internet delen" te vinden, maar nadat XP opnieuw geïnstalleerd was ineens niet meer.(zelfde versie van XP overigens)

Hoe kan dat? Mijn netwerkkaart is nog steeds dezelfde als altijd.

edit:

Heb net het advies opgevolgd en via Help even gezocht.

Kan het zijn dat de optie "internet delen" niet beschikbaar is omdat ik mijn netwerk nog goed goed geconfigureerd heb? Ik dacht namelijk dat deze 2 componenten los van elkaar stonden. (internet delen / netwerk configuratie)
 

Bijlagen

  • ICS.JPG
    ICS.JPG
    27,2 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Het probleem is eindelijk opgelost.....

Wat bleek nou, mijn onboard netwerkkaart werkte niet. Vandaar dat het ook pas ontstond na het opnieuw installeren.

Toen werd het ook ineens logisch waarom de optie "internet delen" verdwenen was, er was namelijk niemand om mee te delen.:rolleyes:

Maar wel bedankt voor de reactie.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan