Met welke programeertaal games maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter ceke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ceke

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Hoi,
Met welke taal kun je het beste games maken?
Ik heb ook al 2 jaar ervaring met 3dsmax 8.
Hoe kan ik mijn models gebruiken in games?:shocked:
Ik weet dat ik in het begin zal moeten beginnen met simpele 2-d games.
Maar na een paar jaar zou ik dan toch graag 3d beginnen.
alvast bedankt, :thumb:

ceke

leuk te horen dat je wilt beginnen games te maken, zelf maak ik al zon 7 jaar levels (mappen) voor fp shooter games.

weet niet of je met een bestaande game wilt werken of zelf een game van de grond af wilt opbouwen.
dit laatste is amper te doen, ten eerste omdat je dan de editor moet kopen, en alles, (maar dan ook echt alles, AI, models, textures, sounds, om maar een paar dingen te noemen) zelf moet maken. en alleen al de aanschaf van een goeie 3d editor kost een vermogen. er zijn goedkope editors te krijgen zoals http://www.fpscreator.com/, maar daar moet je niet teveel van voorstellen, (ziet eruit vaak als games van een paar jaar terug minstens, en speelt vaak net zo slecht.). dus als je eindelijk een game hebt gemaakt na een jaar werk ofzo, moet je niet verwachten dat je m dan ook kunt verkopen, gewoon te slechte kwaliteit.

dus, blijft eigenlijk over wat ik doe. je hoeft echt niet met 2d games te beginnen hoor, tenzij je dat wilt, maar t maakt je echt niet beter darna in 3d mappen.
ik koop gewoon een game die ik leuk vind, en zoek er de editor bij die gebruikt is voor de game te maken. (soms leveren ze m bij de cd/dvd, anders kan hij gratis gedownload worden. dit maakt wel dat je niets van wat je gemaakt hebt mag verkopen, je mag t wel gratis verspreiden, of je moet weer rechten betalen en dat loopt al snel in de tonnen euro's.

ik werk momenteel aan mn laatste HL2 sp-mod, en zal zodra Crysis uit is met die game beginnen.

mocht je geinteresseert zijn in wat ik zoal doe kijk dan alsjeblieft even op mn site, (is nog under construction, maar je kan wel mn werk zien, zie link, klik 2 keer op buttons please in site).

succes,

leon

leuk te horen dat je wilt beginnen games te maken, zelf maak ik al zon 7 jaar levels (mappen) voor fp shooter games.

weet niet of je met een bestaande game wilt werken of zelf een game van de grond af wilt opbouwen.
dit laatste is amper te doen, ten eerste omdat je dan de editor moet kopen, en alles, (maar dan ook echt alles, AI, models, textures, sounds, om maar een paar dingen te noemen) zelf moet maken. en alleen al de aanschaf van een goeie 3d editor kost een vermogen. er zijn goedkope editors te krijgen zoals http://www.fpscreator.com/, maar daar moet je niet teveel van voorstellen, (ziet eruit vaak als games van een paar jaar terug minstens, en speelt vaak net zo slecht.). dus als je eindelijk een game hebt gemaakt na een jaar werk ofzo, moet je niet verwachten dat je m dan ook kunt verkopen, gewoon te slechte kwaliteit.

dus, blijft eigenlijk over wat ik doe. je hoeft echt niet met 2d games te beginnen hoor, tenzij je dat wilt, maar t maakt je echt niet beter darna in 3d mappen.
ik koop gewoon een game die ik leuk vind, en zoek er de editor bij die gebruikt is voor de game te maken. (soms leveren ze m bij de cd/dvd, anders kan hij gratis gedownload worden. dit maakt wel dat je niets van wat je gemaakt hebt mag verkopen, je mag t wel gratis verspreiden, of je moet weer rechten betalen en dat loopt al snel in de tonnen euro's.

ik werk momenteel aan mn laatste HL2 sp-mod, en zal zodra Crysis uit is met die game beginnen.

mocht je geinteresseert zijn in wat ik zoal doe kijk dan alsjeblieft even op mn site, (is nog under construction, maar je kan wel mn werk zien, zie link, klik 2 keer op buttons please in site).

succes,

leon

Oke heel erg bedankt spy:thumb:

Met welke editors zijn de meeste games gemaakt?:rolleyes:

P.S. leuke site:-)

Laatst bewerkt:
dat verschilt heel erg, bijna iedere game heeft tegenwoordig (in tegenstelling tot een paar jaar geleden) zijn 'eigen' editor. vaak is dit een variatie op een bestaande editor. ze bouwen m dus verder uit met tools zodat ze dat kunnen maken wat ze willen.

neem je bijvoorbeeld games als;

Doom3
Quake4
Prey
Cod2

maar ook oudere games als;

Cod1
Medal of Honor
Soldiers of Fortune2

die zijn allemaal op een Radiant versie gemaakt. voordeel van dit is dus dat wanneer je bijvoobeeld met Cod gemapt hebt, je ook bijna automatisch met al die andere games kan mappen.

Naast de Radiant wordt ook erg veel de Worldcraft editor gebruikt (oa. Unreal Tournament serie). Meen dat HL1+2 ook op dezelfde editor gemaakt zijn, ookal heet deze dan nu de Hammer editor. het is te lang geleden voor me op de UT editors te herinneren, maar map de laatste 1,5 jr dagelijks met Hammer.

Deze editors werken allemaal vrijwel het zelfde. Maar neem je nu een game als Fear, dan is dat opeens weer heel anders. Koste me 2 weken om die editor door te krijgen. Om nog maar te zwijgen over bijvoorbeeld de Sandbox editor, ook wel de Far Cry editor ook Crytek engine genoemd. Die werkt weer heel anders dan de andere editors.

wordt nog lachen over een maandje wanneer Crysis van Crytek uitkomt!
want met die game ga ik op zeker een mapje of 20 maken, (sp wel te verstaan!!).

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan