Met welke programeertaal games maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter ceke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ceke

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Hoi,
Met welke taal kun je het beste games maken?
Ik heb ook al 2 jaar ervaring met 3dsmax 8.
Hoe kan ik mijn models gebruiken in games?:shocked:
Ik weet dat ik in het begin zal moeten beginnen met simpele 2-d games.
Maar na een paar jaar zou ik dan toch graag 3d beginnen.
alvast bedankt, :thumb:

ceke

leuk te horen dat je wilt beginnen games te maken, zelf maak ik al zon 7 jaar levels (mappen) voor fp shooter games.

weet niet of je met een bestaande game wilt werken of zelf een game van de grond af wilt opbouwen.
dit laatste is amper te doen, ten eerste omdat je dan de editor moet kopen, en alles, (maar dan ook echt alles, AI, models, textures, sounds, om maar een paar dingen te noemen) zelf moet maken. en alleen al de aanschaf van een goeie 3d editor kost een vermogen. er zijn goedkope editors te krijgen zoals http://www.fpscreator.com/, maar daar moet je niet teveel van voorstellen, (ziet eruit vaak als games van een paar jaar terug minstens, en speelt vaak net zo slecht.). dus als je eindelijk een game hebt gemaakt na een jaar werk ofzo, moet je niet verwachten dat je m dan ook kunt verkopen, gewoon te slechte kwaliteit.

dus, blijft eigenlijk over wat ik doe. je hoeft echt niet met 2d games te beginnen hoor, tenzij je dat wilt, maar t maakt je echt niet beter darna in 3d mappen.
ik koop gewoon een game die ik leuk vind, en zoek er de editor bij die gebruikt is voor de game te maken. (soms leveren ze m bij de cd/dvd, anders kan hij gratis gedownload worden. dit maakt wel dat je niets van wat je gemaakt hebt mag verkopen, je mag t wel gratis verspreiden, of je moet weer rechten betalen en dat loopt al snel in de tonnen euro's.

ik werk momenteel aan mn laatste HL2 sp-mod, en zal zodra Crysis uit is met die game beginnen.