TomTom One XL

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
Wij gaan binnenkort op vacantie naar Tsjechie.

Ik heb nu de nieuwe TomTom one XL gekocht maar op deze staat geen Tsjechië, ik heb wel de Cd’s en wil(de) deze gaan installeren, ik krijg de gegevens op de PC in "TomTom Home" maar bij het proberen deze over te zetten krijg ik de mededeling "onvoldoende ruimte" 400 meg te kort). Ik heb gister 4 keer gebeld met TomTom helpdesk en 4 keer een ander verhaal gehad. Ook de leverancier Beerepoot in Hoorn had geen idee. Als ik de installatie op een SD kaart doe (wat ik vorig jaar had gedaan voor de oude TomTom one) accepteert de TomTom dit kaartje niet. WAT MOET IK DOEN,

Waar ik aan denk, kan ik de hele bestaande inhoud van de nieuwe TomTom verwijderen (kopiëren naar een map op mijn PC) en daarna de genoemde Cd’s installeren op de nieuwe lege TomTom? Wat ik dan kwijt ben zijn de gegeven voor Engeland maar dat is geen probleem. En als laatste vraag, als ik de gegevens weer wil terug draaien en ik de verplaatste bestanden weer terug zet kan dit ongestraft?
 
Als de Helpdesk het al niet meer weet !

Wat ik weet is dat Tom-Tom een eigen bestandje op de SD-kaart zet (ivm.kopieeren etc.).
Misschien is het mogelijk een land te verwijderen en dan Tjechie erbij te plaatsen.
Je kan ook nog Ron de Vries in Hoorn bellen www.rondevries.nl die verkoopt ze ook en is een speciaal zaak.

ps. heb jij toevallig een rijschool ?
 
Laatst bewerkt:
Als de Helpdesk het al niet meer weet !

Wat ik weet is dat Tom-Tom een eigen bestandje op de SD-kaart zet (ivm.kopieeren etc.).
Misschien is het mogelijk een land te verwijderen en dan Tjechie erbij te plaatsen.
Je kan ook nog Ron de Vries in Hoorn bellen www.rondevries.nl die verkoopt ze ook en is een speciaal zaak.

ps. heb jij toevallig een rijschool ?

Nee hoor ik heb voor de gijn mij eens Karel Appel genoemd vandaar dat KAPPEL.
Ik vind het niet fijn naar iemand te bellen die hem niet heeft geleverd.

Weet je ook hoe je een SD kaart kan activeren? Mogelijk dat daar het probleem zit.
 
Ik ben er bijna denk ik, ik ging de CD installeren met de TomTom aangesloten.
Ik kreeg toen de vraag waar te installeren: TomTom (deze is dus nagenoeg vol), de Card-Reader of Bestand. Ik koos deze keer toch maar voor "TomTom" en tot mijn verbazing en blijdschap werd toen gevraagd een SD kaartje in de TomTom te stoppen en ja hoor na een kwartiertje stond de kaart van Tsjechie het op het kaartje. Nu word deze nog steeds gewijgerd door de TomTom. Ik vermoed sterk dat dit kaartje geactiveerd moet worden, maar hoe doe ik dat??? En als ik straks een Code in moet voeren? moet ik dan die gebruiken die op het zwarte kaartje staat die bij de TomTom is geleverd of die die op het zwarte kaartje staat die bij de los gekochte software zit? (ik vermoed van de laatste anders zou iedereen die software kunnen gebruiken). Ik word er een beetje moe van, wie helpt mij verder.....
 
Het probleem met het niet accepteren van een SD kaart door de XL heb ik nu ook ondervonden en daar ben ik nog niet helemaal uit. Echter ik denk dat het eenvoudigste is om via TomTom HOME (met de XL aangesloten uiteraard) en de schijf in de cd-romspeler al het niet noodzakelijke zoals de vele talen van de stemmen te verwijderen. Dit leverde mij al bijna 8 MB ruimte op in het intern geheugen van de XL. Misschien is die ruimte voldoende om dan de kaart van Tsjechië vanaf je cd-rom te instaleren.:thumb:
Op het hoe en waarom de XL een SD kaart niet accepteerd ga ik hopelijk snel een antwoord vinden ergens.......
 
Laatst bewerkt:
TomTOM

Het blijkt dat je twee bestandjes nodig hebt die nog niet staan aangegeven.
Het probleem bij mij is nu opgelost. De TomTom-helpdesk heeft de zip files opgestuurd met onderstaande instrukties
______________________________________________________________-

Geachte heer van der Zel,

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Indien het voor u niet mogelijk is om uw apparaat te updaten via TomTom HOME, (u heeft bijvoorbeeld een firewall actief, u maakt verbinding via een proxy server etc.) kunt u uw TomTom handmatig updaten.

Volg onderstaande stappen om uw apparaat handmatig te updaten:

1. Zorg ervoor dat u zeker weet dat TomTom HOME niet actief is alvorens u verder gaat.
2. Download het bijgesloten .zip bestand naar uw PC.
3. Pak het .zip bestand uit om vervolgens de twee bestanden (.cab en .toc ) te krijgen.
4. Open TomTom HOME om te kijken waar de downloads worden opgeslagen. (standaard staat dit op "Mijndocumenten\TomTom\HOME\Download”)
5. Kopieer de twee bestanden (.cab en .toc) direct naar de TomTom HOME download map.
6. Sluit uw apparaat aan en schakel deze in.
7. Selecteer het update bestand in TomTom HOME door op het vierkantje te klikken en klik vervolgens op “installeer”.

Indien u na deze stappen nog vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op.
Heeft u ideeën of suggesties dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team
 
Het probleem met het niet accepteren van een SD kaart door de XL heb ik nu ook ondervonden en daar ben ik nog niet helemaal uit. Echter ik denk dat het eenvoudigste is om via TomTom HOME (met de XL aangesloten uiteraard) en de schijf in de cd-romspeler al het niet noodzakelijke zoals de vele talen van de stemmen te verwijderen. Dit leverde mij al bijna 8 MB ruimte op in het intern geheugen van de XL. Misschien is die ruimte voldoende om dan de kaart van Tsjechië vanaf je cd-rom te instaleren.:thumb:
Op het hoe en waarom de XL een SD kaart niet accepteerd ga ik hopelijk snel een antwoord vinden ergens.......

Als ik je met dit bestandje kan helpen hoor ik het wel.
 
Dan nog het volgende:
Op veel (hoofd) wegen geeft de TomTom one XL de toegelaten maximum snelheid aan en bij het overschrijden wordt de text rood en bij nog hogere snelheid gaat deze knipperen.

Het zou nog nog beter zijn als er een (in/uitschakelbaar) akoestisch signaal zou zijn.
 
Hi Kappel,

Je mag me uiteraard helpen met 'het' bestandje al ben ik nog niet helemaal zeker over het hoe,wat en waarom van een SD kaart. Het schijnt dat de TT XL opboot vanaf de SD als deze erin zit en geen gebruik meer maakt van het interne flashgeheugen. Ik dacht dat de SD voor 'uitbreiding' van het geheugen zou dienen maar.......tot op heden kom ik met alleen het interngeheugen waar ik wil.
W.b.t. de weergave van de maximum snelheid, daar had ik ook ff gedacht aan een aukoestisch signaal maar ik heb al ervaren dat op sommige delen van wegen (duitsland) volgens de plaatselijke borden een hogere maximale snelheid is toegestaan als die de TT doorkrijgt dus dan wordt een signaal wel wat irritant....lijkt me.:rolleyes:
 
De bestanden die op de SD kaart moeten worden gezet maar eerst op de TomTom site ontbraken staan NU op TomTom home. Dus de aplicatie (8,1 meg) met de andere bestanden copieren naar het SD kaartje en klaar is kees..
 
flitspalen/traject controle's

Hoi Kappel,let wel,het wordt in een aantal landen , verboden,om in de software,van navigatie apparaten,de flitspalen/traject controlle's te hebben staan
bijv.Zwitserland
 
Hoi Kappel,let wel,het wordt in een aantal landen , verboden,om in de software,van navigatie apparaten,de flitspalen/traject controlle's te hebben staan
bijv.Zwitserland

Dank je, dan gaan we toch ergens anders heen!
 
Hoi Kappel,let wel,het wordt in een aantal landen , verboden,om in de software,van navigatie apparaten,de flitspalen/traject controlle's te hebben staan
bijv.Zwitserland

Ik dacht deze kunnen wel bij Lime Wire worden gevonden!
 
Ik heb inmiddels de 8.1MB grote nieuwe app.versie voor de TT XL binnen, al werkt de knop 'mijn One XL' nog steeds niet:( dus daar ga ik mee verder en.......w.b.t. de flitspalenservice...
tja je kunt het eigenlijk beschouwen als een verkapte vorm van radardetectie en da's niet overal gewenst maar het werkt wel:D
 
Ik heb inmiddels de 8.1MB grote nieuwe app.versie voor de TT XL binnen, al werkt de knop 'mijn One XL' nog steeds niet:( dus daar ga ik mee verder en.......w.b.t. de flitspalenservice...
tja je kunt het eigenlijk beschouwen als een verkapte vorm van radardetectie en da's niet overal gewenst maar het werkt wel:D

Helpdesk help (bijna altijd) uitstekend: 020 8501007
 
Laatst bewerkt:
Hai

Het blijkt dat je twee bestandjes nodig hebt die nog niet staan aangegeven.
Het probleem bij mij is nu opgelost. De TomTom-helpdesk heeft de zip files opgestuurd met onderstaande instrukties
______________________________________________________________-

Geachte heer van der Zel,

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Indien het voor u niet mogelijk is om uw apparaat te updaten via TomTom HOME, (u heeft bijvoorbeeld een firewall actief, u maakt verbinding via een proxy server etc.) kunt u uw TomTom handmatig updaten.

Volg onderstaande stappen om uw apparaat handmatig te updaten:

1. Zorg ervoor dat u zeker weet dat TomTom HOME niet actief is alvorens u verder gaat.
2. Download het bijgesloten .zip bestand naar uw PC.
3. Pak het .zip bestand uit om vervolgens de twee bestanden (.cab en .toc ) te krijgen.
4. Open TomTom HOME om te kijken waar de downloads worden opgeslagen. (standaard staat dit op "Mijndocumenten\TomTom\HOME\Download”)
5. Kopieer de twee bestanden (.cab en .toc) direct naar de TomTom HOME download map.
6. Sluit uw apparaat aan en schakel deze in.
7. Selecteer het update bestand in TomTom HOME door op het vierkantje te klikken en klik vervolgens op “installeer”.

Indien u na deze stappen nog vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op.
Heeft u ideeën of suggesties dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team
 
hai kapel


Zou je mij die 2 bestandjes niet kunnen toesturen, ik heb heel mijn tomtom one xl verkloot.
Ik dacht even slim te zijn en nu start hij nieteens meer op.
Is het mogelijk om mij die bestandjes toe te sturen of een naam te geven dan ga ik wel zoeken.
Ik ben een echte newbie met die tomtom dus alle informatie is welkom.
bij voorbaat dank groeten twanneman2
 
Zou je mij die 2 bestandjes niet kunnen toesturen, ik heb heel mijn tomtom one xl verkloot.
Ik dacht even slim te zijn en nu start hij nieteens meer op.
Is het mogelijk om mij die bestandjes toe te sturen of een naam te geven dan ga ik wel zoeken.
Ik ben een echte newbie met die tomtom dus alle informatie is welkom.
bij voorbaat dank groeten twanneman2

Ik zie pas nu je bericht, is het probleem al opgelost?
 
nee ik snap het nog steeds niet,

Ik zie pas nu je bericht, is het probleem al opgelost?

Hij draait nu alleen op de sd kaart en nietmeer op zijn interne geheugen, en eenn nieuwe navcor erop zetten werkt helemaal niet ook hier snap ik weer niets van

groetjes en alvast bedankt voor je reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan