Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 13 van 13

Onderwerp: stuurprogramma probleem

Vraag is niet opgelost

stuurprogramma probleem

Omdat ik geen geluid meer heb, wilde ik de driver, van de in het moederbord geintegreerde geluidskaart, opnieuw installeren. Windows XP geeft de volgende melding:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Ernstig
    Stuurprogramma niet gevonden. Start het systeem opnieuw op en voer installatie opnieuws uit.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit heb ik gedaan, maar ik krijg steeds bovenstaande melding. Dus ik heb in apparaat beheer gekeken, maar er staan geen vraag of uitroeptekens. Toch gekozen voor installatie ongedaan maken en opnieuw opgestart. Nu ziet XP de nieuwe hardware en het stuurprogramma wordt geinstalleerd. Maar nog steeds geen geluid.

Als ik in het configuratiescherm kijk bij Geluiden en apparaten dan staat daar "Geen audio apparaat"

Ik ben het spoor kwijt en zou graag hulp willen krijgen om dit op te lossen.

Giga Honourable Senior Member
    Verenigingslid
    Muurhond's avatar
    Afstand tot server
    ±106 km
    Met Everest achterhalen om welke geluidskaart het gaat en dan via Google de driver opzoeken. (of de site van de fabrikant raadplegen)

Everest:
    http://www.starfix.nl/includes/helpd...ds/everest.php
    ]|[ Melvin ]|[

ik heb de nieuwste driver al gedownload, maar precies hetzelfde probleem.

Tera Honourable Senior Member
    Je moet vaak ook eerst de chipsetdrivers, ook wel de moederborddrivers genoemd, installeren, om de audiocontroller in de southbridge te aktiveren, dan de audiodrivers voor de audiocodecchip.
    Topicstarters, er zullen hier maar weinig helderzienden aanwezig zijn dus geef je OS en uitvoering plus merk en type moederbord of merk en type PC of laptop op en voor andere problemen, informatie graag.

Wie veel praat heeft weinig te zeggen.

Kijk eens met het programma driverguide welke drivers er precies nodig zijn en download deze dan .
    De betaalde versie download de benodigde drivers automatisch .

Driverguide heeft er wel een paar gecorrigeerd, maar het probleem is er nog steeds.

Quote Origineel gepost door Lange Pier Bekijk Bericht
    Je moet vaak ook eerst de chipsetdrivers, ook wel de moederborddrivers genoemd, installeren, om de audiocontroller in de southbridge te aktiveren, dan de audiodrivers voor de audiocodecchip.
    Quote Origineel gepost door Muurhond Bekijk Bericht
    Met Everest achterhalen om welke geluidskaart het gaat en dan via Google de driver opzoeken. (of de site van de fabrikant raadplegen)

Everest:
    http://www.starfix.nl/includes/helpd...ds/everest.php
    Tja, daar kun je ook de chipset mee ontdekken.
    Topicstarters, er zullen hier maar weinig helderzienden aanwezig zijn dus geef je OS en uitvoering plus merk en type moederbord of merk en type PC of laptop op en voor andere problemen, informatie graag.

ik heb het probleem nog steeds niet kunnen verhelpen. Wie kan me svp verder helpen?

Mega Senior
    Verenigingslid
    Gimli's avatar
    Afstand tot server
    ±165 km
    Om welke onboard geluidskaart gaat 't?
    Sommige drivers luisteren nogal nauw naar 't referentienummer.
    Ben je er zeker van dat de oude zijn gedeïnstalleerd met een 'koude'' opstart?

Quote Origineel gepost door mcgill Bekijk Bericht
    ik heb het probleem nog steeds niet kunnen verhelpen. Wie kan me svp verder helpen?
    Lees mijn handtekening, en vertel eens wat meer.

Dual Boot XP Pro en Vista Ultimate (twee verschillende partities)
    Probleem doet zich voor in XP Pro.
    Moederbord Asus P4P800 SE
    Geintegreerde geluidskaart (ac 97)
    Driver is van SoundMax (gedownload van de Asus site, nadat de originele driver van de cdrom niet werkte)

Overige info:

Pentium 4, 2,4 ghz
    1024 mb intern
    256 mb nvidia geforce videokaart
    Laatst aangepast door mcgill : 23 mei 2007 om 22:43

Installeer eerst deze, reboot, en dan zouden deze na een install moeten werken.

Heb je misschien de audio in de bios uitgeschakeld door die te resetten?
    Kijk dat voor de zekerheid nog even na.

In de Bios staat het op auto.
    Beide tools geinstalleerd. Nadat de pc herstart was kon ik de speakers configureren.Daarna loopt de pc vast. Opnieuw gestart maar nog geen geluid.

• Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.
  • Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
    • U mag niet reageren op berichten.
    • U mag geen bijlagen versturen.
    • U mag uw berichten niet bewerken.
    •  
    Helpmij.nl
    Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
    Sponsoren
    Linkpartners