Wel internet, geen connectie pc's onderling

Status
Niet open voor verdere reacties.

tazmez

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
Berichten
52
Gents,

Alles heeft gewerkt maar afgelopen week mijn desktop opnieuw geinstaleerd en heb op beiide pc's (1 desktop, 1 laptop) wel internet maar kan niet onderling de pc's pingen. Kan dus ook niet met Remote desktop (gebruik Winremotepc) connectie maken.

Wat mis ik.... ? heb van alles geprobeerd, zelfs met firewalls uit...geen success.

Enig idee ?

Met Groet,

Tazmez (Michel)
 
Zitten ze wel in dezelfde Werkgroep?
Als het niet zo is kan het soms mottige problemen opleveren waarbij je hier niet echt aan denkt.
 
Wizard,

Heb zelfde Werkgroep en ben iets verder. Bleek dat door afsluiten van Control Center van AVG je niet geheel de Firewall hiernee uitzet. Nu heb ik de Ip adressen toegevoegd in AVG firewall en het remote desktop programma toegevoegd en .... het werkte perfecto !

Nu komt het, dag later heb ik op laptop thuis zitten werken (via VPN en Remote Desktop van Windows), en na afsluiten hiervan was mijn DirectX weer vernaggeld (geen DirectDraw versnelling meer waardoor probleem met Overlay in WINDVD). Herinstalatie van Video drivers werkt niet dus terug naar herstelpunt van 2 dagen etrug dus kan ook weer AVG opnieuw configureren etc.

Maar goed, dat DirectX is een ander verhaal, heb ooit gelezen dat Netmeeting dit ook veroorzaakte....leuk pc's :) zo blijven we bezig.

Groet,

Tazmez (Bedankt in iedergeval voor de reaktie !)
 
Wizard,

Nou, weer iets verder en voor mij alleen maar gekker...kan nu wel beidde pc's pingen en kan vanaf mijn desktop wel mijn laptop overnemen maar niet vanaf mijn laptop de desktop.
Beidde zitten in zelfde werkgroep, de remote programma's zijn goed ingesteld...zover ik weet en heb diverse gebruit..WINDOWS remote desktop, Winremotepc en Radmin.... om gek van te worden :)
Ps. Directx werkt nog steeds dus krijg niet het idee dat het aan de remote programma's ligt...al hou ik het wel in de gaten :)

Groet,

Tazmez
 
Opgelost door:

1) AVG er geheel af te gooien !! en werk momenteel met Windows Firewall. Kan nu met Remote programma's weer alles overnemen....
Wil wel tzt weer eens AVG proberen daar ik het een van de betere Firewall / Virusscanners vind.

2) Het niet werken van DirectX lag (zover ik kan nagaan) wel aan remote desktop programma's. Merendeel instaleerd ook een video driver en daar get het fout door. Met programma LogMeIn kun je de Mirror Video uitzetten en vooralsnog werkt bij mij alles !!

Groet,

Tazmez
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan