hoe maak je bestands type html document?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een tekst bestand (.txt) de extentie veranderd in html dan wordt dat document geopent als een webpagina als dit is wat je bedoeld?

Als je een tekst bestand (.txt) de extentie veranderd in html dan wordt dat document geopent als een webpagina als dit is wat je bedoeld?

jaa het heeft dan zo pictogram zo blad met internet picto erin maar hoe maak je hem in html dan

moet je dat gewoon bij kladblok doen en dan html maken maar hoe?

Ik begrijp je vraag niet goed :o Wat wil je juist bereiken?

Ik begrijp je vraag niet goed :o Wat wil je juist bereiken?

IK heb een html document en die kan ik met kladblok en internet openen en dat bestand heeft als pictogram een blad met een internet pictogram erin.

Dus ik denk moet ik die html code bij kladblok plakken en dan een html document ervan maken maar hoe maken je zo html document?

Een html document maak je met html :D. Er zijn programma's zoals dreamweaver waarmee je makkelijk een statische webpagina maakt. Je kan het ook in kladblok door htmlcode te typen, maar dan moet je de code door en door kennen.

Een html document maak je met html :D. Er zijn programma's zoals dreamweaver waarmee je makkelijk een statische webpagina maakt. Je kan het ook in kladblok door htmlcode te typen, maar dan moet je de code door en door kennen.

DUS DE CODE WAT IK HEB BIJ KLADBLOK PLAKKEN EN DAN ALS loader.htm plakke ?

HTML schrijven

Ik lees in dit forum zo hier en daar het advies om een codegenerator te gebruiken.

Wat ik mis is het advies om eerst HTML te leren, en dan, om het gebruik van HTML te
versnellen (=sneller code schrijven) een generator (zoals bvb Dreamweaver) te gebruiken.

Dus: eerst veel oefenen met behulp van Wordpad (of welke andere text-editor dan ook, zolang je de html-bestanden maar opslaat als textfile met extensie .html.

En pas als je door dit handmatig coderen voldoende kennis en ervaring hebt opgedaan een
generator toevoegen aan je gereedschap.

Reden: geen enkele generator produceert 100% correcte code, en om problemen met
de HTML op te kunnen lossen heb je dus domweg die basiskenis nodig.

Diezelfde basiskennis heb je nodig om een nietgoed werkende HTML-code, die wèl goed geschreven is, èn goed werkt maar toch niet aan jouw eisen voldoet, te kunnen aanpassen.

Datzelfde geldt natuurlijk ook voor zaken als CSS, Javascript, etc.

Als je van een textdocument een internet document wilt maken dan moet je het gewoon als *****.html opslaan dus als jouw bestand loader is dan moet je dus loader.html opslaan en dan uploaden naar je server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan