Traag openen mail na opstart outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tabaksbaars

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
Berichten
99
Om de een of andere reden opend outlook de mail heel traag. Het heeft wel goed gewerkt maar om de een of andere reden is outlook nu heel traag met het openen van de mail.
Ik gebruik geen leesvenster o.i.d. als ik dus een mail wil lezen dan moet ik de mail openen door dubbelklik en dan duurt het heel erg lang voordat de mail gopend wordt. Het CPU gebruik gaat dan naar ca. 70%. Als outlook langere tijd op de achtergrond meeloopt dan is het na ca. 30 minuten wel goed.
Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen is?
 
Aanvulling

Het open van de mail gaat alleen maar traag als er een koppeling in de mail zit of als er bestanden zijn toegevoegd.
 
Bij Extra - Tools - Opties vind je een afvinkje bij Instant Messenger. Schakel het uit en Outlook werkt sneller. Het wordt ingeschakeld nadat MSN Messenger wordt geïnstalleerd. Outlook heeft het hier aanvankelijk nogal druk mee en je schrijft dat het later beter gaat. Probeer ook updates voor Outlook op te halen om het probleem te verhelpen. Laat Microsoft voor je werken.
Haast als vanzelf ook de tip dat het postvak alsmaar groter wordt, ook wanneer je post lijkt te verwijderen blijft het er volgens mij nog in staan. Beoordeel zelf aan de hand van de bestandsgrootte of dat het probleem kan veroorzaken, een gigabyte of zo, en schakel comprimeren van berichten of samenvouwen op de achtergrond eens uit. Verder weet ik er niet veel van. Sorry.
 
Lijkt nu weer normaal.

Ik hegb het uitgezet, alleen is het iets anders dan jij heb omschreven.
Het zit in outlook onder het menu extra-->opties--> tablad overig. En dan het vinkje bij infolabel voor persoonsnamen inschakelen uitzetten.
In ieder geval bedankt.
 
Het leek goed.

In eerste instantie dacht ik dat het goed was maar na het opnieuw opstarten van outlook weer het zelfde probleem. Ook als de instant messenger is uitgeschakeld. Dus nog niet opgelost.
 
Blijkbaar meer mensen met hetzelfde probleem.

Het lijkt erop dat er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben. Er zijn nu immers meer mensen die het iets anders omschrijven maar het lijkt hetzelfde te zijn. Oorzaak is waarschijnlijk een update van IE. Ik ga ervan uit dat Bill zijn medewerkers wel met een definitieve oplossing komen.
 
Inderdaad, ik heb ook zo'n probleem :
Bij het openen van een bericht duurt het heel erg lang.
En uiteindelijk komt hij er wel.
Hoe zou dat toch kunnen ??
Misschien last van spyware en/of virussen ?
 
@ juul

Oplossen is ook een kwestie van uitsluiten, een grondige scan is natuurlijk altijd goed. Hiervoor zijn, dacht ik, genoeg goede gratis scanners te vinden. Ook onderhoud zoals defragmentatie en register optimalisatie zou iedereen toch moeten doen bij dergelijke problemen. Ik neem aan dat schijf controle, een leeg postvak en herinstallatie ook niet werkt. Welke Outlook hebben jullie eigenlijk?
 
Ik heb al enige tijd hetzelfde probleem, en velen met mij.
We wachten allemaal op een update van Ome Bill.
 
Een lid van het Duits Winhelpline forum heeft een soortgelijk probleem met Outlook 2000 opgelost door twee bestanden te verwijderen. Lijkt op prutsen want nergens blijkt hoe die daar op kwam en het is onduidelijk wat er voor functies verwijderd zijn. Toch interessant nietwaar?

Seit einiger Zeit ist mein Outlook 2000 sehr langsam: Email-Fenster benötigen ca. 20 Sekunden, bis sie erscheinen, der Fensteraufbau selbst ist sehr langsam, das Wechseln eines Ordners dauert einige Sekunden und Outlook benötigt 10-20 Sekunden beim Start (früher weniger als eine Sekunde!). Alle anderen Office-Anwendungen laufen normal schnell.

Ich habe das Problem gelöst! Ein Löschen der Dateien outcmd.dat und Microsoft Outlook Internet Settings.fav, die Outlook anschließend neu erstellt hat, haben die alte Geschwindigkeit von Outlook zurückgebracht.

Feine Sache! Für was sind die Dateien eigentlich?

So wie ich das verstanden habe, steuert outcmd.dat die Einstellungen der Symbolleisten und in Microsoft Outlook Internet Settings.fav werden die Verknüpfungen der Outlook-Leiste gespeichert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan