installeren harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Farbak

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2001
Berichten
198
Ik ondervind problemen bij het installeren van mijn nieuwe Hitachi harde schijf (320Gb)
Heb deze geformatteerd.
Bij het installaren van Vista wordt nu deze schijf herkend.
Alleen krijg ik de mededeling dat er niet geinstalleerd kan worden i.v.m. GPT partitiestijl.
Wat nu ?
 
Hoe heb je de harde schijf geformateerd? Probeer de harde schijf anders via de Vista cd te formateren.
 
Via schijfbeheer.
Hoe kan ik via de Vista DVD formatteren ?
 
Bij het booten vanaf de vista cd kan je de partitie aangeven waar je vista op wil installeren. Het vind je ook een optie op de partitie te formateren.
 
Als ik de installatieDVD gebruik zie ik nergens een formatteerfunctie als beide schijven zichtbaar worden.
De schijf is al geformatteerd.
Voorts valt op dat bij mijn oude harde schijf "primair"staat aangegeven en bij de nieuwe niet.
 
Nogmaals, bij mij verschijnt formatteren niet op het scherm.
Zeer merkwaardig !
 
Bij het opstarten krijg je wel de partities van je harde schijf te zien?
 
Soory, dit gaat zo ontzettend snel dat ik het niet kan lezen.
 
Tot welk scherm op de link die ik je gaf kom jij nog wel??
 
Zoals ik al aangaf kom ik tot het scherm waar de twee harde schijven staan.
Bij mij is dan geen formatteerfunctie zichtbaar.
 
In schijbeheer (gestreepte gedeelte) heb ik de opties

Stationsletter en paden wijzigen
Volume verkleinen
Volume verwijderen
Formatteren
 
Als je in schijfbeheer zit heb je dus al een windows versie draaien??
 
Ja. Nogmaals ik draai met twee harde schijven.
Op een staat Windows Vista.
Op de andere wil ik ook dit programma hebben en wil deze als hoofdschijf gebruiken.
 
Probeer anders eens je oude harde schijf los te koppelen en op deze manier booten vanaf de windows dvd kijken of je op die manier wel de nieuwe harde schijf kan laten formateren en vista kan installeren.
 
Dan weer hetzelfde verhaal.
Kan Windows niet op deze schijf installeren.
De geselecteerde schijf heft een GPT-partitiestijl.

Hallo Harry,
Als ik GPT naar MBR wil omzetten krijg ik de melding dat de schijf niet leeg is.
Op de schijf staat een bestand System volume Information dat ik niet kan verwijderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hangt die schijf erbij?

Maak hem eens leeg met TestDisk, kijk of je daar een MBR kunt laten werken, die staat er wel op maar wordt overruled door de GPT, lees hier en hier meer over.

Denk dat je hem in Vista ook kunt opnieuw kunt partititioneren met het juiste bestandssysteem.

Snap ook niet hoe je eraan komt, Vista geeft er wel ondersteuning voor, maar je kunt hem niet als bootschijf gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan