draadloos netwerk knopje ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je wel rechts geklikt?
Klik met de rechtermuisknop op de draadloze netwerkverbinding en selecteer "Beschikbare draadloze netwerken weergeven".
 
Wat zou kunnen zijn is dat je het 'nieuwe' configuratiescherm hebt, waar maar een paar instellingen op te zien zijn.

Klik in de linkermarge op Klassieke weergave om de andere icoontjes ook te zien.

Zie de bijlage.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • config_scherm.JPG
    config_scherm.JPG
    55,5 KB · Weergaven: 83
nee ik kan hem nog steeds niet vinden.

ik heb wel dit gevonden.

>>>netwerklocaties

>>>draadloos netwerk voor een huis of een klein bedijf instellen

en dan heb ik alle stappen gevolgd en op voltooid gedrukt. als ik netwerkverbindingen open, dan zie ik dit :
-breedband

-inbelverbinding

- LAN- of snelle Internet-verbiding.


maar geen draadloze netwerkverbinding

ik wil wel een plaatje toevoegen maar ik weet het niet hoe dat moet.

wat gebeurt er als ik deze http://www.microsoft.com/downloads/...ab-dc4e-413f-ac71-158efd1ada50&DisplayLang=nl download??

nee

welke moet ik naarkijken 1e of 2de kaart?
 

Bijlagen

  • naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    82,4 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt door een moderator:
ik wil wel een plaatje toevoegen maar ik weet het niet hoe dat moet.

Zie mijn 'handtekening' hoe dat kan. Ik zal het nog een beetje uitbreiden voor je:

Schermafdruk bijvoegen:

Wil je een schermafdruk van Volledig scherm maken: druk op [PrtScn] knop
Wil je alleen een schermafdruk maken van het geactiveerde/actieve venster (aanbevolen): druk de [Alt][PrtScn] toetscombinatie
Daarna:
Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe
Klik in het menu: Bewerken -> Plakken
Klik daarna in het menu: Bestand -> Opslaan als
en stel het Bestandstype in op JPEG
Vul een naam in voor het bestand en druk op Ok.

Uploaden door de 'Paperclip knop' te drukken bij aanmaak van een nieuw bericht.
Aldaar Bladeren kiezen, het opgeslagen bestand opzoeken, dan Openen knop drukken.
Dan de Uploaden knop drukken, en daarna Sluit venster.

Dan het bericht versturen.

Succes,

Tijs.
 

Daar heb je niets aan, dat is voor programmeurs die d.m.v. hun programmatuur de nieuwe functionaliteiten m.b.t. het instellen van draadloze netwerken in XP willen gebruiken. Dat zouden ze dan bij hun produkten kunnen bijsluiten als instel-software.

Het helpt jou niet voor het configureren van een draadloze verbinding, het is alleen voor programmeurs.

Tijs.
 
Even een vraag: Werkt je draadloze netwerkkaart wel goed in je computer?

Kijk het na door, zodra de draadloze netwerkkaart in je computer aangesloten, via Apparaatbeheer:

Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

Dan kijken naar apparaten met een geel uitroepteken en/of een rood kruisje ervoor.

Stuur anders een schermafdruk van je Apparaatbeheer.

Tijs.
 
Er is momenteel GEEN werkende draadloze netwerkkaart actief op je systeem... Die 2 netwerkkaarten die je toont zijn:
1. een firewire netwerkkaart (1394)
2. een bedrade netwerkkaart (realtek)

Zonder draadloze netwerkkaart goedwerkend in je pc geen knopje Draadloze netwerken in Configuratiescherm...

Eerst goed aansluiten die draadloze netwerkkaart (of, indien laptop, niet vergeten om het ding in te schakelen als daar een knopje voor is).
Is het USB-gebaseerd, dan eerst even niet aansluiten, er wordt je wel gemeld wanneer je 'm erin moet doen bij de software-installatie.
Daarna de (driver-)software van de draadloze netwerkkaart installeren.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dus ik hoef geen draadloos netwerkkaart te kopen. begrijp ik dat goed.?
 
Als jij draadloos wilt internetten heb je natuurlijk wel een draadloze netwerkkaart nodig:rolleyes:
 
welke draadloze netwerkkaart raden jullie me aan zonder de kast van pc open te maken?
 
Als je je kast niet op wilt maken dan wordt je keuze beperkt tot USB-achtige netwerkkaarten...

Zelf heb ik geen ervaringen met draadloze netwerkkaarten voor desktops, ik heb ze alleen nog maar gebruikt voor laptops.
 
Uit de draadloze handleiding van Tiscali:
[...]Indien u gebruik maakt van de netwerkadapter ZyAIR G-220 geleverd via Tiscali...[...]

Ik raad je dus aan zo'n zyair aan te schaffen (misschien kan dat zelfs via Tiscali, maar anders moet je even rond gaan vragen bij winkels).

Dit heeft enkele voordelen:
1. Het is van dezelfde fabrikant als je draadloze router, dus de kans op conflicten/slechte werking zijn minimaal
2. Je kunt de handleiding blijven volgen die Tiscali beschikbaar stelt.
3. Meer kennis bij de helpdesk van Tiscali van deze draadloze netwerkkaart
4. Het is een USB draadloze netwerkkaart, dus je kast hoeft niet open.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
mijn probleem is dat ik een draadloos netwerk aansluiten met een pc en een laptop. op pc heb ik al netwerk. nu wil ik met mijn laptop op netwerk.ik heb eerst mijn USB-modem vervangen door een wireless modem. deze had ik al gekregen via mijn provider. Type is Zyxel Prestige 2602-D1A. ik heb alle stappen in de handleiding (http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=4794)gevolgd, behalve stap 30t/m34.

daarna heb ik de beveiliging opgezet. na de beveiliging kon ik niet meer op netwerk met de laptop. en nu kom ik er achter dat de draadloze netwerkkaart in mijn computer ontbreekt. nu moet ik zo''n zyair adapter aanschaffen.
 
Kijk even na of in het pakket van Tiscali niet ook nog die zyair draadloze USB netwerkkaart in zit. Misschien zit 'ie er gewoon bij??

En ja, als je draadloos wilt netwerken moet je én een draadloze netwerkkaart voor elk werkstation/laptop én een draadloze router/accespoint hebben.

Overigens kun je nog steeds een bedrade netwerkverbinding maken vanaf je laptop: Een bedrade netwerkkaart heb je al (Realtek), nu alleen nog een netwerkkabel van voldoende lengte aanschaffen. Wil je geen kabel gebruiken, dan moet je inderdaad overgaan op draadloos.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
en de gekleurde ethernetkabel kan ik weer loskoppelen als ik straks een draadloos netwerk heb. Is dat zo??
 
en de gekleurde ethernetkabel kan ik weer loskoppelen als ik straks een draadloos netwerk heb. Is dat zo??

Goed gezien, als je maar niet buiten het bereik van je draadloze netwerk met je laptop op Internet gaat.

Succes,

Tijs.
 
maar 1 ding snap ik nog steeds niet. op pc heb ik al netwerk en hoeft toch niet draadloos te worden want pc is via de ethnerhet kabel aan de modemgekoppeld. ik wil alleen dat mijn laptop draadloos wordt. maar dat lukt mij niet.omdat ik de beveiliging heb opgezet. als de ik de wep/wpa key invoer op mijn laptop, dan kan ik geen verbinding maken mijn modem. en mijn laptop heeft wel een draadloos netwerkaart.
 
dus bij jou zit niet, start / programma/s / buroaccessoires /communicatie en dan draadloosnetwerk instellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan