Ps2 bios (pcsx2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjor

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Berichten
13
Hoi , ik heb n juist pcsx2 gedload maar ik weet wel dat sony het verboden heeft om bij de download de bios bij te zetten.Dus waar haal ik de ps2 bios?
 
Sony heeft het verboden, dus het mag hier ook niet.
 
Maar kyk , ze hebben het niet verboden om te dloaden (denk ik toch), ze hebben het gewoon verbodenom het erbij te zetten.
 
Nee hoor. Een BIOS is een stukje copyrighted software van Sony. Het is gewoon niet legaal om te downloaden behalve als je zelf ook een PS2 hebt.
 
De Bios van Sony zit inderdaad copyright op. Sony geeft het zelf niet beschikbaar als download, dus die je kunt downloaden lijken mij illigaal.
 
Aah bedankt ik zie wel wat ik kan doen maar hoe zet ik die bios er dan op?
 
Het bios is als ik me goed heinner een BIN bestandje, deze zul je wel ergens in de installatie map van de emulator moeten zetten.
 
Okee bedankt.:)

Ok khem een laatste dingetje ,Ik heb dus emulato + bios gedload , maar nu snap ikhetniet meer , ik steek een ps2 cdrom in me dvd lezer en wat moet ik nu feitelijk doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is afhankelijk van de emulator hoe je te werk moet gaan. Meestal zit er een readme bestand bij met uitleg.
 
ok kzal wel eens kyken wat ik kan doen!

In de Readme-file staat niets... alleen maar informatie , maar niet hoe je het moet doen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed op de naam van het programma zoeken met Google.
 
Er staat altijd wel open disc o.i.d. De helft van de spellen werkt toch niet goed op zo'n emulator en de andere helft is langzaam of buggy.

Vraagje: Als je een PS2 hebt, waarom zou je dan games spelen op een emulator?
 
Lol because im grounded from the playstation XD
lol tjah 1 maand iet meer playstation 2 , mja ouders hebben niets gezegd over pcsx2
 
Verwacht inderdaad niet te veel van een emulator. Mochten je ouders zien/merken dat je met een Emulator bezig bent om alsnog playstation games te spelen, heb je nog kans dat je niet eens meer achter de pc mag.:p
 
:p , maar het werkt niet , ik kingdom hearts erin , en daarna zegthij zo iets an starting pcsx2 0.8.1 en daarnajah hor ik het muziekje van opstarten maar daarna komt er zon foutmedling van verzenden , niet verzenden? kan dit liggen aan de bios?
 
:p , maar het werkt niet , ik kingdom hearts erin , en daarna zegthij zo iets an starting pcsx2 0.8.1 en daarnajah hor ik het muziekje van opstarten maar daarna komt er zon foutmedling van verzenden , niet verzenden? kan dit liggen aan de bios?

Dat kan zeker. Je moet soms echt even wat proberen met verschillende instellingen. (Ook graphics plugin etc.). Sommige games doen het niet met geluid, andere weer wel etc etc.

Normaal zou hij wel moeten draaien volgens deze lijst. Je moet ook even wat proberen met verschillende BIOS files, daar zit ook nog verschil in. (USA BIOS en PAL spel kan normaliter niet bijv).

Het begint zeker beter te worden, maar perfect is het nog lang niet. Succes! En onthoud de combinatie ALT + TAB als je ouders binnen komen ;)
 
Yay ok :)

kga nu de .2 proberen :), als die niet lukt dan weet k het nie meer ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is een probleem! : als ik run CD/DVD doe dan moet ik een bestand selecteren wat is dat bestand ? het enigedat ik krijg is iets van nero burning rom!
 
Er is een probleem! : als ik run CD/DVD doe dan moet ik een bestand selecteren wat is dat bestand ? het enigedat ik krijg is iets van nero burning rom!

Sorry voor het kicken van dit forum, want Sjor zit vast weer te spelen achter zijn ps2, maar als je googled naar "PS2 BIOS PAL" komt toch dit forum naar boven, dus ik geef toch maar het antwoord:

Dat is vast iets van een ISO bestand, die kan je open door bij de instellingen bij CD iets van
Linuz ISO CDVD, en dan komt het allemaal wel goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan