Ik kan SP2 niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skiezo

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2007
Berichten
114
Hallo,

Ik heb sinds vandaag mijn PC geformateerd. Ik heb nu Windows XP Home Edition met SP1. Ik ben naar de site van Microsoft gegaan en daar heb ik SP2 gedownload. Daarna uitgepakt en daarna kwam ik bij de Wizard Setup. Vervolgens netjes akkoord gegaan en dan staat er tijdens het laden: 'De huidige configuratie word onderzocht' en opeens krijg ik de melding: Bestand c:\windows\system32\ftp.exe is geopend of word door een andere toepassing gebruikt. Sluit alle andere toepassingen en klik Opnieuw. Dus ik klik op Opnieuw en dan krijg ik weer dezelfde zin. Al mijn progamma's staan uit. Ik snap er niks van. Kan iemand mij helpen? :thumb:
 
Ook na het opnieuw opstarten en meteen SP2 installeren, krijg je deze melding?
 
Ik heb mijn PC opnieuw opgestart en het is niet gelukt. Wat bedoel je met die link met het 'virusje'. Als ik erop geklikt heb, wat dan?
 
Ja daar staat een worm virus? En nu? Wat bedoel je ermee? Heb ik dat virus of is het een voorbeeld? Kun je er niet meer over vertellen aub :shocked:
 
Vermoedelijk heb je dat virus, in die link staat hoe je deze kunt verwijderen. Bij de verwijder instructies staat ook een link naar de online virusscanner van Symantec.
 
Als je naar beneden scrolt kom je dit tegen.

4. De worm wijzigt de volgende bestanden om hun functionaliteit te compromitteren:

• %System%\dllcache\tftp.exe
• %System%\tftp.exe
• %System%\dllcache\ftp.exe
• %System%\ftp.exe
 
De online scanner van Symantec controleert de computer op virussen en trojaanse paarden. Ik geef de uitslag door :thumb:. Nu maar even afwachten.

Even later...

Virusstatus: Veilig!
Uw computer is vrij van bekende virussen en Trojaanse paarden.
Virusstatus: Geïnfecteerd!
Uw computer is geïnfecteerd door ten minste één bekend virus of Trojaans paard. Virusstatus:



29275 bestanden gecontroleerd, 0 bestand(en) geïnfecteerd op uw schijfstations.


Geen virussen aangetroffen in het geheugen.

Uw computer is vrij van bekende virussen en Trojaanse paarden. Virusdetectie controleert geen gecomprimeerde bestanden.

Uw computer lijkt op dit moment veilig te zijn. Als u uw computer wilt beschermen tegen virussen, hackers en bedreigingen van uw privacy, stap dan over op Norton Internet Security™.
 
Laatst bewerkt:
Oeps:eek: , dan kun je d.m.v. taakbeheer eerst die ftp.exe uitschakelen, weet alleen niet welk programma het gebruikt, het is alleen voor ftp verbindingen bedoeld.


Als je op Google naar ftp.exe zoekt, kom je een hoop info over die worm tegen.

Als die uitgeschakeld is, lukt het dan wel?
 
Hai, heb je al andere programma's geïnstalleerd? Zo nee, dan is het toch weinig werk
je computer eerst van de buitenwereld los te koppelen, door de internetverbinding los
te halen, opnieuw te formatteren en ná de installatie gelijk SP2 te doen? Bespaart een
hoop gedoe waar je nu mee bezig bent.

Je kunt het SP2-bestand op een schijfje zetten, na de installatie die gelijk installeren en
daarna pas met internet verbinden. Nog beter: na SP2 virusscan installeren.
 
@MCMeller

Bedankt het is gelukt, ik heb nadat ik de pc had geformateerd meteen Sp2 geinstalleerd en dit keer lukte het.

:D De rest ook heel erg bedankt!
 
Graag gedaan!
Zet je de status rechtsonderin even op 'Opgelost'?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan