Kan geen bijlages verzenden in Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLtobias

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Berichten
8
Ik kan geen bijlages verzenden in Outlook 2003. Als ik een bijlage wil verzenden doet hij er veel te lang over als je kijkt naar hoe groot het bestand is. Iets van eeen paar kb. staat naar ettelijke minuten nog steeds in het Postvak uit. Het licht niet aan de internet verbinding want die is niet traag.

Iemand enig idee.

MVG Tobias
 
Volgens mij is het niet de virusscanner. En ik gebruik trouwen Avira Antivir.
 
Stuur eens een mailtje met bijlage naar je zelf met en zonder antivirus ingeschakeld en kijk wat eventueel het verschil aan tijd is. Dat weet je dit in iedergeval zeker.

Heb je niet toevallig meerdere antivirusprogramma's geinstalleerd ?
 
ik was even een paar dagen weg.
maar ik zal doen wat je vraagt. en dan zien we wel weer.
 
met de virusscanner aan en uit duurt het in beide gevallen +/- 3 min. voordat een foto van 2 mb is verzonden!!!
 
Hier lees ik wel iets verschil.

Eerst schrijf je : Iets van een paar kb. staat naar ettelijke minuten nog steeds in het Postvak uit

En nu gaat: +/- 3 min. voordat een foto van 2 mb


Ik zie veel verschil tussen een paar kB en 2000 kB (2mB)
 
Hier lees ik wel iets verschil.

Eerst schrijf je : Iets van een paar kb. staat naar ettelijke minuten nog steeds in het Postvak uit

En nu gaat: +/- 3 min. voordat een foto van 2 mb


Ik zie veel verschil tussen een paar kB en 2000 kB (2mB)



Ik kan het ook nog wel met iets van paar kb doen.
 
bestand van 20 kb verzend hij nu in beide gevallen in 10 sec.
bestand van 2mb doet hij er nu in beide gevallen 2 min. over.
 
Toch kan dit wel aardig kloppen.

20 kB in 10 seconden.
2 minuten is 120 seconden.
120 x 20 kB is 2400 kB ( 2,4 mB )
Dus in 2 minuten zou je 2,4 mB kunnen versturen.

Misschien moet je een sneller abonnement nemen als je sneller wilt versturen (uploaden)
 
Maar als je wat foto's verstuurt (+/- 10) Dan doet hij dat gewoon niet.
 
Bij veel providers is de maximale bestandsgrootte 5 mB voor de post-in.
Dus als je een mail verstuurd met daarin 10 afbeeldingen van 1mB, verstuur je dus een bijlage van in totaal 10mB.
Zoiets kan de ontvanger dan niet ontvangen in z'n postbus en krijg je de post retour.

Beter is om dan voor andere mogelijkheden te kiezen zoals MSN of je plaatst de foto's op een webruimte en je geeft het adres aan de persoon, zodat deze de foto's kan zien en eventueel downloaden.
Ook alle foto's inpakken met bijvoorbeeld WinRar http://www.winrar.nl/ tot 1 ingepakt bestand en dan versturen via Yousendit is een mogelijkheid http://www.yousendit.com/
Hier kan je een bestand plaatsen van ik dacht in totaal 100mB en dit kan je oneindig veel keren doen.
 
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 430.5 KByte/sec
(=3444 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 25.6 KByte/sec
(=205 kbps)

dit geeft www.speedtest.nl

Alvast bedankt voor de tips.
Op de site van hetnet kon ik niks vinden over een bepaald toegestane grote van je bijlage.
 
Vul eens in op http://www.hetnet.nl/web/show/id=349744 bij Product : E-mail en bij Vul hier het zoek- of trefwoord in : Bijlagen
Daarna klik je op : E-mail: Maximale grootte van een bijlage

Het staat er gewoon:

Het Net hanteert als maximale grote van een bericht plus bijlages 5 MB. Echter adviseren wij u de bijlagen die u wilt versturen via e-mail te beperken tot 2 MB. Mocht u meerdere grote bestanden willen versturen dan kunt u beter de bestanden verspreiden over verschillende e-mails. U kunt dit doen met behulp van compressie programma's zoals Winzip of Winrar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan