Meer geheugen dan maximaal volgens fabrikant?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinikken

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Berichten
309
Hai

Misschien een hele stomme vraag hoor, maar wat gebeurd er (of kan er gebeuren) als je meer geheugen in een laptop stopt, dan dat volgens de fabrikant mogelijk is? (of gebeurt er dan juist helemaal niks meer..)

Een kennis wil nl extra geheugen in zijn ietwat verouderde laptop, want hij heeft nu 64MB:shocked:,
En nu heb ik even opgezocht maar volgens de fabrikant is het maximale geheugen van dat ding 192MB (64+128).

Maar kan ik niet gewoon die 64 eruit rossen en er 2x 128 in stoppen? (of beter nog 2x 256)
moet die 64 per se blijven zitten? En kan ik er dan in dat geval niet gewoon 256 bij prikken?
 
volgensmij gebeurt er niks specifieks maar zal gewoon 1 geheugen module niet werken.
meer dan wat er in kan werkt nooit! (volgensmij) en ik denk zeker niet in een verouderde laptop
 
Laatst bewerkt:
Hai

Misschien een hele stomme vraag hoor, maar wat gebeurd er (of kan er gebeuren) als je meer geheugen in een laptop stopt, dan dat volgens de fabrikant mogelijk is? (of gebeurt er dan juist helemaal niks meer..)

Een kennis wil nl extra geheugen in zijn ietwat verouderde laptop, want hij heeft nu 64MB:shocked:,
En nu heb ik even opgezocht maar volgens de fabrikant is het maximale geheugen van dat ding 192MB (64+128).

Maar kan ik niet gewoon die 64 eruit rossen en er 2x 128 in stoppen? (of beter nog 2x 256)
moet die 64 per se blijven zitten? En kan ik er dan in dat geval niet gewoon 256 bij prikken?
ik denk dat je 2x128 er in kan zetten .
immers wordt er al aangegeven dat er 128 in past .
maar als je er meer in stopt dan door de fabrikant wordt op gegeven .
dan kunnen er maar twee dingen gebeuren .
de schootpc start op met det maximale geheugen grote .
of de schootpc start niet op .
alleen door te proberen kom je daar achter
 
Welk besturingssyteem draait op dit beestje? WIN 95/98 kan namelijk maar 128 Mb adresseren, de rest is verloren.

Jan
 
Het is een Lifetec (aka Medion) LT9399 (geloof ik, heb het briefje nu niet hier) en er draait XP op.
 
Heb je daar ook een serienummer van?
Die dien je in te geven bij Medion.

Of misschien de chipset opgeven, dan kan ik wel achterhalen wat deze kan adresseren, wat nog niet wil zeggen dat de bios dat ook toelaat.
 
het serienummer geldt alleen voor pc's, voor laptops kan je gewoon in de regel daaronder het typenr invullen (LT 9399 klopt).
Ik kan zo gauw even geen technische specs vinden in de handleiding die je daar kan vinden, en heb ook niet de beschikking over het apparaat dus kan je niet helpen aan de chipset, maar misschien dat jij het ergens vinden op de site?
 
zoals ik al zei heb ik niet de beschikking over het apparaat, ik werd alleen om advies gevraagd mbt het geheugen.
En zoals altijd moet het ook weer snel snel (want hij gaat mee naar buitenland) dus vooralsnog kan ik je niet aan meer gegevens helpen dan ik nu heb.

Nou ja, anders moeten ze het maar doen met 192mb ;)
 
zoals ik al zei heb ik niet de beschikking over het apparaat, ik werd alleen om advies gevraagd mbt het geheugen.
En zoals altijd moet het ook weer snel snel (want hij gaat mee naar buitenland) dus vooralsnog kan ik je niet aan meer gegevens helpen dan ik nu heb.

Nou ja, anders moeten ze het maar doen met 192mb ;)
de bevalling :thumb: Lifetec LT9399

64MB (not removable), 192MB max, 1 port
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan