verschillende route

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnvl

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Berichten
6
net terug van vakantie met de tomtom.
nu heb ik de volgende vraag

op de heen/terug reis naar tsjechie gaf de tomtom go 910
een hele andere route .

ik heb dit even nagekeken op een wegenkaart en nu blijkt dat dit een verschil is van,
ongeveer 100km.

de heenreis was +-900km
en de terugreis bleek 800km te zijn

wie weet hoe dit kan?
ik heb geen extra service voor file`s edd.
 
misschien je voorkeuren in de tussentijd aangepast????

bijvoorbeeld kortste in plaats van snelste?? Of was je vertrekpunt net iets anders dan je oude aankomstpunt. Navigatiesystemen werken vrij recht toe recht aan. Als je hem op snelste hebt staan en de ene route is 2 seconden snelle, dan pakt ie die route.

Het kan nut hebben van te voren even de experimenteren met de instelling van snelste e.d.
 
Ik weet niet welke tomtom je gebruikt maar ik had een soor gelijk probleem;


als ik naar giessen (noordbrabant wil rijden -kortste route) wil rijden en ik geef aan de kortste route gaf hij vanaf mijn woonplaats 30 km aan. Wanneer ik echter woudrichem gebruik = giessen was het maar 15 km!
 
tt

ik gebruik de tt go 910
inmiddels heb ik een mail gestuurd naar tomtom om te vragen hoe dit kan.
het is wel een heel groot verschil.
tot nu toe heb ik nog geen reactie ontvangen.:confused:
 
reactie

ik heb een reactie ontvangen van tomtom.
dit is hieronder te lezen.
het is doorgestuurd naar de kaartleverancier



Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Het zou heel goed kunnen dat ergens in uw kaartmateriaal een kant van de weg op een deel van uw traject een andere "snelheid" heeft meegekregen van de kaartfabrikant; de TomTom bepaald zijn route deels aan de hand van de aangegeven snelheid die in de kaartdata zit, als er ergens misschien een foutje in de kaartdata heeft gezeten kan dit er voor zorgen dat uw TomTom een heel andere route aanmaakt op de terugweg.

Wij zouden u willen verzoeken om uw informatie even door te spelen aan de kaartleverancier, zodat hiernaar gekeken kan worden.
U kunt dit doen door in te loggen op onze website, op support te klikken, en vervolgens uit de rechter kolom de optie "kaartfeedback melden" te kiezen.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan