Zelf veiling site maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonZ

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Berichten
62
Wij willen voor onze voetbalvereniging zelf een veiling site gaan maken zodat deze gelinkt kan worden op onze website, zodat mensen voorwerpen die gevonden zijn of wil ruilen etc. Wie kan mij helpen met zoiets, ik heb zelf heel weinig verstand van PHP of bestaan er script die je zo kan downloaden en aanpassen naar eigen wensen?
 
Tuurlijk werkt het wel, wanneer het niet werkt dan heb je zelf iets verkeerd gedaan...

Waarschijnlijk heb je de installatie niet goed doorgelopen.
 
ik kan het niet installeren alleen downloaden en dan wordt het ergens geplaatst op mijn harde schijf en wat ik dan moet doen geen idee, want zoals ik al vertelde in het begin ik heb weinig kennis van PHP
 
Misschien handiger om dit soort dingen aan de webmaster van die site over te laten.

Je zult het gedownloade bestand moeten uploaden naar een site die PHP en MySQL ondersteunt of je moet een lokale webserver laten draaien welke beide ondersteunt.
 
nou ik ben toevallig zelf die webmaster maar ik begrijp er echt helemaal niets van. Je zult wel denken wat een .... dat hij dat niet weet, dus daarvoor heb ik die vraag hier gesteld of iemand mij kan helpen. Maar is dit niet een webwinkel??? want dat wil ik niet maar iets zelf maken zodat er iets aangeboden kan worden of iets gezocht wordt.
 
Laatst bewerkt:
Nou zo erg denk ik nog niet, maar ik vind wel dat de uitdrukking "Schoenmaker blijf bij je leest" van toepassing is.

Sommige ideeen zijn moeilijker te realiseren dan je denkt.

OsCommerce is inderdaad een webwinkel, maar iets wat jij wilt zal niet 1-2-3 te vinden zijn. Als ik het goed begrijp dan moet iedereen iets kunnen aanbieden. Dus inloggen is niet nodig toch?

Maar is het iets voor gevonden voorwerpen ofzo?
 
Het moet inderdaad iets zijn voor aan te bieden en eventueel verloren en gevonden voorwerpen. Het moet eigenlijk meer zo'n soort marktplaats zijn.
Maar ik heb daar zelf ook al naar lopen zoeken en kon namelijk ook niets vinden dus daarvoor had ik deze vraag gesteld hier
 
PHPAuction heeft een demo online staan. Misschien is het wat je bedoelt.

Neem anders deze thread eens door.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon phpbb ophalen
http://www.google.nl/search?hl=nl&r...=0&ct=result&cd=1&q=phpbb+download+nl&spell=1

Is gewoon een forumscript, maar wat let je om "aangeboden" en "gevonden" etc categorieén erop te zetten.
Zet er gelijk een "kletshoekje" bij, is altijd leuk. ("Ballenbak" als naam is nog leuker natuurlijk)

Maar:
haal wel de hack op, omdat omdat er snuffelaars zijn, die dit script willen hacken.
Alleen al door powerd by phpbb te vervangen door een plaatje kun je dit redelijk voorkomen.
Zie voor meer info het phpbb forum.

:cool:
 
Zou iets wil ik niet maken wil zoiets als Marktplaats maken en ook gewoon in het Nederlands
 
Ja, je wil zoveel, maar je bent absoluut niet bereid om er ook maar enige moeite voor te doen.

Verdiep je in PHP en kom dan nog eens terug, elke suggestie sla je af. "Ik wil het in het Nederlands" slaat natuurlijk alles.
 
Zoals je waarschijnlijk niet heb gelezen in het begin heb ik helemaal geen kennis van PHP en ja ik wil heel veel omdat het ook goed moet zijn.
 
RonZ, begrijp wel dat je niet mag verwachten dat wij een kant-en-klare veilingsite voor je gaan fabriceren (á la "huiswerkvragen"). Lees alsjeblieft alle suggesties nog eens door en wimpel ze niet zomaar af, want verschillende oplossingen zijn je al voorgelegd. Probéér ze allicht even, en lukt het daar niet mee laat het ons dan maar weten. En dan natuurlijk niet van "nee helaas werkt het niet", maar iets in de richting van "ik kwam tot stap 5 in de installatieinstructies maar ik begrijp niet helemaal hoe ik zo'n SQL database moet aanmaken, kan iemand me een beetje extra toelichting geven?"
 
RonZ, begrijp wel dat je niet mag verwachten dat wij een kant-en-klare veilingsite voor je gaan fabriceren (á la "huiswerkvragen"). Lees alsjeblieft alle suggesties nog eens door en wimpel ze niet zomaar af, want verschillende oplossingen zijn je al voorgelegd. Probéér ze allicht even, en lukt het daar niet mee laat het ons dan maar weten. En dan natuurlijk niet van "nee helaas werkt het niet", maar iets in de richting van "ik kwam tot stap 5 in de installatieinstructies maar ik begrijp niet helemaal hoe ik zo'n SQL database moet aanmaken, kan iemand me een beetje extra toelichting geven?"

KwarK,
Ik begrijp heel goed dat er geen kant en-klare veilingsite voor mij gefabriceerd wordt.
Maar ik ben er mee bezig geweest wat er gezegd werdt maar het werkte bij mij helemaal niet dus ik kan niet aangeven waar ik ben gekomen, want als het helemaal niet werkt mag ik toch wel vermelden "nee helaas werkt het niet" maar als iemand anders zo gaat reageren zoals hierboven dan ben je bij mij op het verkeerde adres en ik heb me eigen nog heel goed ingehouden.
 
KwarK,
Ik begrijp heel goed dat er geen kant en-klare veilingsite voor mij gefabriceerd wordt.
Maar ik ben er mee bezig geweest wat er gezegd werdt maar het werkte bij mij helemaal niet dus ik kan niet aangeven waar ik ben gekomen, want als het helemaal niet werkt mag ik toch wel vermelden "nee helaas werkt het niet" maar als iemand anders zo gaat reageren zoals hierboven dan ben je bij mij op het verkeerde adres en ik heb me eigen nog heel goed ingehouden.
Als iets helemaal niet werkt heb je de instructies niet goed gelezen.

PHP is de makkelijkste programmeertaal die je maar kunt verzinnen, er zijn meer tutorials over PHP dan letters in de Bijbel. Enige inspanning is vereist alles aan de praat te krijgen, maar die moeite moet je wel willen nemen.

Het is vrij simpel, in elke beginnerstutorial PHP vind je een aantal stappen. Probeer eerst eens een simpel 'Hello World'-applicatietje te schrijven. Het enige dat daarvoor nodig is, is het volgende:

PHP:
<?php

echo "Hello World!";

?>

Als je bovenstaande code in helloworld.php opslaat en laat draaien op je geïnstalleerde webserver moet het lukken.
Echter, voordat het draait moet je dus wel de stappen van het installeren van die server doorlopen, en daarbij gaan we je écht niet helpen. Daar zijn 382349283 pagina's over op Google.

Succes.
 
Echter, voordat het draait moet je dus wel de stappen van het installeren van die server doorlopen, en daarbij gaan we je écht niet helpen.

Installeren? Niet moeilijk gaan doen, neem USBWebserver. Bestanden in de root plaatsen en de applicatie starten. Vervolgens naar http://localhost:8080/{de naam van de map} gaan en klaar is kees.

(Wel eerst de installatiehandleiding van een bepaald script doorlezen voor je iets wilt gaan doen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan