• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel in Excel van 2 werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie1980

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hallo,

weet iemand of ik 2 werkbladen kan samenvoegen in 1 draaitabel.
Mn data wordt rechtstreeks via een querrie ingelezen en in een nieuw document door een draaitabel weergeven. Ik heb alleen een paar regels tekort....... (een paar duizend)
nu kan ik 2 querries maken, waarbij ik deel 1 in werkblad 1 en deel 2 in werkblad 2 doe.
Krijg ik dit nog in 1 draaitabel.

Gr en alvast bedankt,

Rob

Als je Data > Draaitabel kiest, kan je opteren - gelijk in het eerste schermpje dat je krijgt - voor een geconsolideerde situatie. Het is in de eerste stap van de Wizard, de derde optie.

Wigi

Hey Wigi,

hartstikke bedankt voor deze snelle reactie. :thumb:
Ik probeerde het te testen, maar helaas schiet mijn computer dan in de rook.

Ik weet niet of ik het voor elkaar krijg, maar ik ga het zeker nogmaals proberen.

Gr
Rob

capaciteitsprobleem

Wigi,

ik heb het diverse keren getest ook met een "stand alone database" maar het lijkt erop dat excel vastloopt.

Heb je toevallig suggesties hoe ik dit kan voorkomen.
Is het mogelijk om van 2, 3 of 4 volle werkbladen een draaitabel te maken?

Gr en alvast bedankt!
Rob

Ik vermoed dat er wel restricties zijn op de grootte van de gegevenstabellen, alleen ken ik die niet zo.

Lukt het als je van elk tabblad slechts een deel van de gegevens opneemt in de draaitabel?

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan