welke pc beveiliging firewall/antivirus kan ik het beste gebruiken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dag00se

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
welke pc beveiliging firewall+antivirus kan ik het beste gebruiken ?

Wie kan wat tips of advies geven welk programma ik het best kan gaan gebruiken om mijn pc te beveiligen met een firewall+antivirus ?

Ik gebruik nu Norton en binnenkort is het abonnement verlopen.tevens merk ik dat mijn pc en notebook veel vertraging geven bij het opstarten van Windows.
wat rare dingen gehad met Norton (e-mail) dat steeds geblokkerd werd en dergelijke....Ik heb even genoeg van Norton...

Dus ik ben opzoek naar wat nieuws ...een goed programma dat prima werkt(mag ook een betaald programma zijn) dat weinig of geen problemen geeft.
Niet al te ingewikkeld graag ....misschien dat je even een link kan geven naar de site.

Alvast bedankt !

Ik hoor graag een goed advies...

Laatst bewerkt:
McAfee is toch nog altijd de leider in anti-virus / firewall oplossingen. Maar daar betaal je natuurlijk voor.
Voor thuis gebruik ik de gratis AVG anti-virus. Werkt perfect, heel simpel, met dagelijkse updates, vertraagt de PC amper.
Ook avast (gratis) heb ik al goede dingen over gehoord, maar daar heb ik persoonlijk nog geen ervaring mee.

McAfee
AVG free
Avast free

Laatst bewerkt:
Nou ja zeg, waar baseer je dat nou weer op?? Of bedoel je dat ze het meest verkopen. Mac Afee is matig maar zeker niet het best. Dan kom je toch uit op Kaspersky of NOD 32.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Sorry, @The Doctor, maar McAfee scoort hooguit matig in vergelijking met Kapersky en NOD32 !

De links die onafhankelijke onderzoeken weergeven worden hier bijna iedere maand gepost, dus we zijn redelijk op de hoogte.

Greetz,

Harry.

Niet in combinatie met ePO en als je naar de performance van de PC gaat kijken.
Wat ben je ermee om een uitermate goede filter te hebben als uw systeem vooruit kruipt ...

Gdata komt ook altijd heel goed uit de tests, maar sorry, dat is echte kl**** software

Hoi !

Tja, ik ben weer volledig met je ONeens !

Ik gebruik zelf op een aantal PC's NOD32, en dat is een van de viruscanners die je systeem het minste belast !

De laatste McAfee die daarmee te vergelijken was qua systeembelasting: de Enterprise 8.0.0-versie uit 2004 !

Enne ....ik heb hier zowel de McAfee 2007 als de Norton 2007 volledige versie's voor je liggen en uitgeprobeerd; nou: beiden belasten je systeem enorm !

Op dit moment draai ik op m'n test-PC de trial-versie (6 mnd.!) van Kaperski; totdusver ook tot volle tevredenheid.

Nogmaals: gebruik de zoekfunctie van dit forum eens en je komt voldoende onafhankelijke vergelijkingsite's tegen !

Greetz,

Harry.

G-data heb ik nooit gebruikt

Mag ik me daarbij aansluiten..sorry Doctor maar het gaat helemaal nergens over wat je zegt. Kijk eens goed rond op Helpmij en als je wil kan je ook op http://www.av-comparatives.org/ kijken.
Echt er gaat een wereld voor je open:D

Ik ben er indertijd door gebruiker Ton52 op gewezen en daar ben ik hem nog dankbaar voor.

Tja, we'll have to agree to disagree, want ik ben het daar niet mee eens.
Die testen zijn zo gemanupileerd tot en met. Zoals indertijd MAC G5 - Pentium 4, lol.

Als je de snelheid, security en configuratie gemak met elkaar afweegt kom je bij McAfee ... :)
Kaperski en NOD32 ben ik niet tevreden van (van Symantec al helemaal niet).

Als ik een anti-virus / desktop firewall / spam filter oplossing bij (grote) bedrijven ga installeren is dat altijd McAfee. En buiten 1 voorbeeld is er nog geenenkel bedrijf ooit geinfecteerd geweest en dat was omdat ze geen updates deden ...

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, ieder z'n mening !

Bij grote bedrijven installeer ik BitDefender, omdat die daar speciaal op toegesneden zijn, en de prijs/prestatie-verhouding gunstig is.

McAfee behaalt z'n verkoopcijfers slechts via de deal met Dell, hoor !

Over gemanipuleerde cijfers.....tja, je zult maar behept zijn met achtervolgingswaanzin !

Sterkte ermee,

Harry.

Dell ... brrr ... nog zoiets ... :)
Alleen maar HP. Je kan niet discussiëren met het feit dat HP superieure servers hebben en dat Dell maar beter bij laptopkes kan blijven (dat is precies al moeilijk genoeg ...)

Bij ons is McAfee trouwens altijd een apart project.

Je gaat toch niet zeggen dat je alle "onafhankelijke" testen gelooft.
O ja, alle wielrenners die nu nog niet tegen de lamp gelopen zijn, zijn clean ... lol ;)

Tja, we'll have to agree to disagree, want ik ben het daar niet mee eens.
Die testen zijn zo gemanupileerd tot en met. Zoals indertijd MAC G5 - Pentium 4, lol.

Als je de snelheid, security en configuratie gemak met elkaar afweegt kom je bij McAfee ... :)
Kaperski en NOD32 ben ik niet tevreden van (van Symantec al helemaal niet).

Als ik een anti-virus / desktop firewall / spam filter oplossing bij (grote) bedrijven ga installeren is dat altijd McAfee. En buiten 1 voorbeeld is er nog geenenkel bedrijf ooit geinfecteerd geweest en dat was omdat ze geen updates deden ...

Ik ben met je eens dat veel testen niet te vertrouwen zijn en/of worden betaald door belanghebbenden, er is echter één uitzondering en dat is Av-comparatives, zoals ook al aangegeven door Raymond Bos.
Dat is de enige test site die ik ken die echt onafhankelijk is en niet wordt betaald door een belanghebbende.
Nu mag iedereen zijn favoriete AV programma hebben, en als dat voor jouw McAfee is ……prima.:rolleyes:
Maar om McAfee nu gelijk de beste te noemen is natuurlijk niet waar, dat is ook iets wat je volgens mij op geen enkele manier hard kunt maken.

Ik ben nog nooit een test (betrouwbaar of onbetrouwbaar) tegen gekomen waar McAfee iedereen verslagen heeft.
Als je dan iemand meer inzicht in de materie wilt geven gebruik dan de Link die Raymond Bos gegeven heeft en laat mensen daar de verschillende test bekijken en hun eigen oordeel vellen over detectie, gebruiksgemak en belasting van je systeem.

Laatst bewerkt:
Wie kan wat tips of advies geven welk programma ik het best kan gaan gebruiken om mijn pc te beveiligen met een firewall+antivirus ?

Ik gebruik nu Norton en binnenkort is het abonnement verlopen.tevens merk ik dat mijn pc en notebook veel vertraging geven bij het opstarten van Windows.
wat rare dingen gehad met Norton (e-mail) dat steeds geblokkerd werd en dergelijke....Ik heb even genoeg van Norton...

Dus ik ben opzoek naar wat nieuws ...een goed programma dat prima werkt(mag ook een betaald programma zijn) dat weinig of geen problemen geeft.
Niet al te ingewikkeld graag ....misschien dat je even een link kan geven naar de site.

Alvast bedankt !

Ik hoor graag een goed advies...

Ik zou dus hier eens een kijkje gaan nemen, via comparatives naar de verschillende ‘online results’, en de reports.

http://www.av-comparatives.org/index.html

Ha Ton,
Ik vroeg me al af, waar blijf je nou:p

Ik ga binnenkort Kaspersky draaien.:thumb:

Ha Ton,
Ik vroeg me al af, waar blijf je nou:p

Ik ga binnenkort Kaspersky draaien.:thumb:

Een betere keus dan McAfee..............:D KIS of KAV??
Ben hier iets minder dan anders, druk met andere zaken. :)

Je weet dat een router alleen het binnenkomende verkeer controleert??

zo ik heb wel wat losgemaakt wat mijn vraag betreft geloof ik...

Ik zal de site wel even bekijken http://www.av-comparatives.org/index.html ,

als mensen nog meer ideeen hebben of goede ervaringen hebben met beveiligingsprogrammas voor de pc... geef het maar door,bedankt zover !

het is natuurlijk wel zo dat ik een programma zoek,zodat de pc wel snel blijft,en niet weer vertraagt gaat werken ...

Het zal geen eenvoudige keus zijn, met zoveel keus....gelukkig heb ik nog even de tijd om is goed rond te kijken

Laatst bewerkt:
Voor mij is op dit moment KIS (Kaspersky Internet Security) de beste suite, je kunt een probeer versie hier downloaden.
Je kunt daar ook nadere informatie vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan