• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Speelminuten v/e wedstrijd berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZIPPO_2

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Hallo allemaal,
ik ben al tijdje bezig met dit probleem maar omdat ik er maar niet uitgeraak richt ik mij tot jullie

Het betreft het berekenen van het aantal minuten dat een x aantal spelers tijdens een wedstrijd heeft gespeeldmet inbegrip van vervangingen en uitsluitingen.
Uiteraard is er een bestandje bijgevoegd dat alles duidelijk zou moeten maken.
Wie kan mij helpen met dit probleem?
Alvast bedankt voor de moeite.

ps ik heb het zowel in zip als in rar ingepakt kwestie dat iedereen toegang heeft

Bijlagen

zippo,

ik snap niet wat je bedoelt. vb speler 14 komt er na 16 min in en jij berekent in E dat hij 45 min heeft gespeeld. hoe kom je daaraan?

steven

De wedstrijd duurt 60 min (zie speelduur boven VERVANGINGEN
Speler 14 komt na 16 min invallen eb speelt de rest van de wedstrijd uit
bijgevolg heeft hij 45 min gespeeld (van de 16 tot de 60e min)
Speler 1 wordt niet vervangen en speelt de ganse wedstrijd of 60 min
Speler 8 wordt vervangen in de 40 min en komt er terug in in de 56e min
in de 57 min krijgt hij rood dus speelt hij in totaal 41 min
enz.....................
Grtjs

Waar staat de minuut van die rode kaart aangegeven?

Die ben ik er blijkbaar vergeten bij te tellen.
Heb nog eens vlug alles nagekeken en de rest klopt
Maar ik hoop dat jullie snappen wat de bedoeling is
.
Grtjs

Dat zal niet gemakkelijk zijn.

Probeer alvast met SOM.ALS in de onderste tabel wat te experimenteren. Zo zou ik het toch aanpakken (weet natuurlijk niet of dat de goede manier is).

Wigi

Speler 14 komt na 16 min invallen eb speelt de rest van de wedstrijd uit
bijgevolg heeft hij 45 min gespeeld (van de 16 tot de 60e min)
ik zie niet dadelijk hoe ik het zou aanpakken. ik denk dat je met verschillende hulpkolomen zal moeten werken.

in mijn ervaring is 60 min 16 nog altijd 44. de match stopt na 60 min. dus de 60ste min. wordt niet gespeeld.

steven

Steven,

Ik heb ondertussen de formules opgesteld, krijg net hetzelfde als wat Zippo met de hand uitrekende ;)

Ik heb SOM.ALS en AANTAL.ALS gebruikt.

De rode kaart kan ik ook doen; ik heb speler 8 laten "wisselen" in minuut 57, zonder een andere speler laten inkomen. Dus een lijn bijmaken, en de inkomende speler niet invullen. En dan lukt het ;)

Wigi

Ik heb ondertussen de formules opgesteld, krijg net hetzelfde als wat Zippo met de hand uitrekende ;)

Ik heb SOM.ALS en AANTAL.ALS gebruikt.
wigi,

ik heb nog niet zoveel gespeeld met deze formules. waar staat jouw resultaat?

steven

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik zo laat reageer maar moest dringend weg
Dit werkt prima. Ik dacht wel dat ik met deze functies aan de slag moest maar ik kreeg ze maar niet in een formule gezet. Gelukkkig zitten er nogal wat knappe koppen op dit forum.
Hartelijk bedankt Wigi en natuurlijk ook de anderen die hun tijd aan dit probleem geschonken hebben.
Grtjs
Zippo

Code:
=IF(AND(F8>=$E$6;COUNTIF(in;F8)=0);0;IF(COUNTIF(in;F8)>=COUNTIF(uit;F8);$O$6)+verschil)

Vraagje Hoe kom je aan in,uit en verschil
Als ik de formule ingeef in mijn orgineel met de juiste coordinaten worden er blijkbaar andere criteria geselecteerd

Laatst bewerkt:
Zie bij Invoegen > Naam > Definiëren, of Ctrl-F3.

Wigi

Tuurlijk, ben nog niet goed wakker
Maar nu heb ik een bijkomend probleem
Nu zou ik graag de rugnummers van de spelers willen gebruiken(zie bijgewerkt voorbeeld)
en dan kom ik natuurlijk in conflict met de verwijzing "8 basisspelers"
Hoe kan ik dit oplossen?

Bijlagen

Op de 1 of andere manier zal je een methode moeten hebben om de basisspelers en reserves van mekaar te onderscheiden. Ik dacht dat met die 8 te doen, maar blijkbaar kan dit niet. Tja, moet je maar een andere manier vinden zeker.

Iinderdaad, let wel de door jou gegeven oplossing is prima en zal ik voorlopig zeker gebruiken tot er mss iets anders uit de bus komt.
Ik heb zelf nu ook een aanknopingspunt om verder te puzzelen en misschien dat nog andere liefhebbers een oplossing vinden
Alvast bedankt

Je kan in een extra kolom een R zetten van de reserve, en zo verder werken. Dus met een ALS functie kijken of er een R staat of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan