administrator maar toch geen machtiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

child in time

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Berichten
10
Beste,
Ik heb windows vista en ben ingelogd met een administrator account aangelogd.
Het probleem is wanneer ik een map probeer te verwijderen de melding "u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren" verschijnt; Bovenaan het kadertje staat "toegang tot doelmap geweigerd".
Waaraan kan dit liggen? Ik ben immers als administrator aangelogd.
Hoe kan ik dit oplossen zonder in veilige modus etc te moeten opstarten?

Alvast zeer bedankt voor de hulp
mvg

edit: ook het wijzigen van de naam van de map lukt niet
Als ik bv een snelkoppeling maak van de map kan ik deze snelkoppeling wel verwijderen maar de originele map niet.
Misschien ligt het aan het feit dat deze map niet door mij werd aangemaakt maar door een programma (dvd shrink)
 
Laatst bewerkt:
En als je op het bestand gaat staan en 1 klik geeft.
Dan met rechtermuisknop klikken en dan kiezen voor
uitvoeren als administrator.
 
Of de "UAC" (User Access Control) afzetten.
Dat doe je in het control panel bij de user accounts.
Krijg je bv ook die meldingen niet meer "are you sure you want to execute ..." wanneer je een exe wilt openen
 
Of de "UAC" (User Access Control) afzetten.
Dat doe je in het control panel bij de user accounts.
Krijg je bv ook die meldingen niet meer "are you sure you want to execute ..." wanneer je een exe wilt openen

Ik zou het liever niet moeten uitschakelen om toch bestanden te kunnen verwijderen.
Na een grondige "vergelijkende studie" van de eigenschappen van mappen die ik niet kan verwijderen en van diegene die ik wel kan verwijderen vond ik dat het probleem hier ligt:

Bij een bepaald bestand in de map staat bij eigenaar "Kan de huidige eigenaar niet weergeven." En wanneer ik de eigeaar tracht te wijzigen verschijnt er: "kan geen nieuwe eigenaar instellen" "toegang geweigerd" En ik ben aangelogd als administrator.
Hoe kan dit dus??

Alvast zeer bedankt
it's working on my nervs
 
Idd, daar ligt het aan.
Er zijn een deel mappen waarop alleen SYSTEM rechten heeft. Dat is gedaan om de gebruiker tegen zichzelf te beschermen, zodat je niet per ongeluk iets wat nodig is kunt verwijderen.
Je kan er natuurlijk altijd aan door "Take ownership" te gebruiken.
Maar als goede vuistregel: een map waarop je als admin geen rechten tot hebt, blijf eraf ... :) Dan kun je zeker geen ongelukken doen.
 
Idd, daar ligt het aan.
Er zijn een deel mappen waarop alleen SYSTEM rechten heeft. Dat is gedaan om de gebruiker tegen zichzelf te beschermen, zodat je niet per ongeluk iets wat nodig is kunt verwijderen.
Je kan er natuurlijk altijd aan door "Take ownership" te gebruiken.
Maar als goede vuistregel: een map waarop je als admin geen rechten tot hebt, blijf eraf ... :) Dan kun je zeker geen ongelukken doen.

Het rare is dat het een bestand betreft dat totaal niet met het systeem te maken heeft.
Het is namelijk een .vob bestand dat er door DVD shrink op geplaatst is bij het backuppen van een van mijn dvd's.
Raar maar waar.

PS Met take ownership lukt het ook niet
 
Heb je mijn oplossing al geprobeerd ??
 
Heb je mijn oplossing al geprobeerd ??

Jep maar dat werkte ook niet.
Maar nu komt het: Na het opnieuw opstarten van de pc zijn de eigenaars instellingen etc van dat bestand plots gewijzigd en nu kan ik het dus wel verwijderen.

Echt bizar maar mijn probleempje is nu dus wel opgelost.
toch bedankt voor alle snelle reacties

mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan