capaciteit harddisk vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lenus

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
51
Hallo,

Een kennis van mij heeft een nieuwe harddisk met 160 GB geinstalleerd in mijn computer. Hij heeft de disk zo ingesteld dat er maar 40 Gb gebruikt kan worden en mocht ik meer nodig hebben dan kon ik de capaciteit zo vergroten. Kennis geeft geen thuis en ik heb geen idee hoe ik dit moet doen. De 40 Gb zijn dus vol, op enkele Mb na.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit aan moet pakken?
Ik heb windows office.

Groetjes Heleen
 
Zie je in de verkenner wel meerdere stations ? Zo ja, kan je deze benaderen ? Als dit niet kan, formateer deze schijven dan eens.
 
Start -> rechtermuisklik op Deze Computer -> Beheren -> Schijfbeheer.

Daar zou u uw schijf van 160 GB moeten zien staan met een partitie van 40 GB erop.
Het simpelste is een tweede of derde partitie aan te maken, van 120 gb. Dit doet u door rechts te klikken op de niet gepartioneerde ruimte.
 
Ik zie meerdere stations en kan deze ook benaderen. Hoezo?

Groetjes Heleen

Edit:
aaley,

Heb ik gedaan. Ik kon kiezen voor primaire of extended partition (heb een engelstalige versie). Ik heb gekozen voor extended. Is dit wel goed?
Als ik de eigenschappen van deze schijf bekijk zie ik nog hetzelfde beeld = bijna vol.

Groetjes Heleen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Tja, die bestaande C-partitie kun je alleen vergroten met software van derden, bijv. Partition Magic, Acronis Disk Director, G-parted).

Maar je kunt natuurlijk ook een aantal bestanden van je C-partitie naar de nieuwe overzetten.

Greetz,

Harry.
 
Ik heb nu de "extended partition" in bedrijf als de G schijf.
m.b.v Windows wizard.

Groetjes Heleen en bedankt allen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan