Virtualisatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

multif7420

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Berichten
10
Hoi allemaal,

Weet niet zeker of het hier thuis hoort maar heb geen idee waar dan wel...:eek:
Ik zit er aan te denken om een flinke server aan te schaffen :rolleyes: en daarop wat virtualisatie dingetjes te gaan vogelen. Zijn er al mensen hier die daar ervaring mee hebben, en wat is hun configuratie, zowel hard als software (vmware of ms virtual server). Is er ook iemand die mij kan zeggen of het mogelijk is om verschillende hardware profielen te gebruiken voor je virtuele servers... bijvoorbeeld in de ene virtuele server een hardwarecomponent aansturen die er in de anderen niet is?


Alvast bedankt
 
Hoi,

ik heb alleen ervaring met MS Virtual Server, en dit werkt prima. Ik heb hier zelf een HP Proliant G5 server voor gebruikt met dual Xeon CPUs en 16 GB aan geheugen.

Je kan inderdaad verschillende servers andere hardware toewijzen. Stel je heb twee netwerkkaarten, dan kan je de twee servers elk een apparte netwerkkaart geven.
 
Een ML350 G5 is wel een goed beestje. Zorg dat je idd genoeg geheugen hebt om aan uw virtuele servers uit te delen.
ESX is het-van-het natuurlijk, maar ook wel vrij duur (om te testen).

Als je echt een groot budget hebt en wat wilt beginnen spelen. Koop 2 identike servers, een MSA1000 voor storage en zet er ESX op. Je kunt dan beginnen te spelen met HA, Vmotion, ... Terwijl vrituele servers up-and-running zijn, kun je ze migreren naar de andere ESX en de ene host in maintenance mode zetten en afzetten en zo, echt wel cool :)

Verschillende hardware aan verschillende servers toekennen is natuurlijk geen probleem daarmee.

Waar je je ook nog mee kunt amuseren: is XenSource. Lang niet zo krachtig als ESX van VMware, maar vrij eenvoudig en gebruik en een stuk goedkoper. Een collega van mij heeft daar al een tijdje mee getest en is er wel positief over. Op zijn blog heeft ie er wat artikels over geschreven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan