Hoofdtelefoon werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hardek

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2005
Berichten
67
Als ik het stekkertje van de hoofdtelefoon in de pc steek verwacht ik dat het geluid van de standaard boxen uitgeschakeld wordt en dat het geluid vervolgens naar de hoofdtelefoon gaat.
Maar, op mijn computer veranderd er niets.
Via de software Realtek HD Audio Manager kan ik de hoofdtelefoon met succes testen.
Wie kan mij vertellen hoe en waar ik eventuele instellingen moet wijzigen, ik ga er vanuit dat het een instellingsfout is.

Groetjes
 
Ik ga er bij de beantwoording even van uit dat het nooit gewerkt heeft [nieuwe PC]....

Zeer waarschijnlijk dat je hiermee zult moeten leren leven... op veel moederboards [en geluidskaarten zit deze automatische uitschakelfunctie NIET [op laptops standaard wel]. Je kunt wel met de meeste geluidskaarten software handmatig omschakelen tussen de front uitgang [headset] en de achteruitgang [speakers].....
 
Nee hoor, dat kun je (volgens mij) niet wijzigen bij een on-boardgeluidskaart.

Het geluidssignaal wordt zowel naar de geluidspoorten achter op je moederbord gestuurd maar ook naar de poorten aan de voorkant van je behuizing.

Je zult dat je boxen dan gewoon uit moeten zetten.
 
Hartelijk dank voor de snelle reactie,

Volgens mij hoort automatisch het geluid van de boxen uit te schakelen.

Als ik de boxen zelf uitschakeld hoor ik niets, ook niet via de hoofdtelefoon.

Groetjes
 
Als ik de boxen zelf uitschakeld hoor ik niets, ook niet via de hoofdtelefoon.

Dan is er vast iets anders aan de hand.

Waar sluit jij je boxen op aan, welke kant van de pc, en waar de hoofdtelefoon.
 
Mijn boxen zijn aan de achterkant aangesloten, en de hoofdtelefoon aan de voorkant.
Ik vraag me af of ik de hoofdtelefoon aan de achterkant kan aansluiten.
Nu zit ik op mijn werk en ga het op het eind van de middag dit nakijken.

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Dat kan wel maar dan zul je wel het kabeltje van de boxen er uit moeten halen.
 
Tha Devil, wat een snelle reactie,

Dit is behoorlijk omslagtig, of met andere woorden niet te doen.
Kan je mij vertellen hoe ik software matig het geluid kan omschakelen naar de hoofdtelefoon.
Ik werk met windows Vista
 
Die vraag is reeds beantwoord in de eerste 2 berichten toch?

Het is alleen raar dat wanneer jij je boxen van de stroom haalt er meteen ook geen geluid is aan je front-panel.
 
Ik vind dus niet dat mijn vraag in de eerste 2 berichten beantwoord is.
Zoals ik eerder schreef, heb ik in de huidige situatie geen geluid op de hoofdtelefoon,
alleen via de boxen en als ik die uitschakel heb ik geen geluid.
 
Dus je hebt de hoofdtelefoon op het front-panel aangesloten maar er komt geen geluid uit? Volgens mij heb je dat nog niet eerder gemeld.

Als dat zo is dan is waarschijnlijk je frontpanel niet op het moederbord aangesloten.
 
Als ik via het programma realtek hd audio manager de hoofdtelefoon ga testen dan doet hij het.
Dit is toch en teken dat het frontpanel wel aangesloten is.
 
Ja hoe zit het nou? Je zegt eerst
in de huidige situatie geen geluid op de hoofdtelefoon,
alleen via de boxen en als ik die uitschakel heb ik geen geluid.
maar nu zeg je dat de koptelefoon het wel doet :(

Dus als jij de koptelefoon en de boxen hebt aangesloten dan komt er alleen geluid uit de boxen of ook uit de hoofdtelefoon?
 
Voor alle duidelijkheid

Als de koptelefoon aangesloten is dan hoor ik alleen geluid uit de boxen.
En als ik de koptelefoon ga testen dan hoor ik het geluid uit de koptelefoon.
Het testgeluid wat ik hoor zijn wat pieptoontjes eerst het rechterkanaal en daarna het linkerkanaal.

ps
Hartelijk dank dat je zoveel moeite voor me wil doen.

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog een tijdje aan het stoeien geweest om toch geluid uit mijn koptelefoon te krijgen.
Via het programma realtek HD audio manager kan je namelijk schakelen tussen de boxen en de koptelefoon.
Wel moet je na het schakelen eerst de muziek stopzetten en vervolgens weer aanzetten.

Tha Devil bedankt voor je hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan