Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

+ Reageer op vraag
Weergeven resultaten 1 tot 1 van 1

onderwerp: [Vista] USB-problemen

Giga Senior
    Verenigingslid
    ikself's avatar

[Vista] USB-problemen

Hello!

k liep recentelijk tegen een probleempje aan wat ik inmiddels heb opgelost. Leek me wel nuttig om dat hier ook ff neer te zetten

Je stopt een USB-stick in de computer, je hoort eventueel een geluidje en dat was het. Geen herkenning, geen automatische driver-installatie...helemaal niets!

Dit probleem is op te lossen door het volgende bestand te wissen:

C:\Windows\inf\INFCACHE.1

Nadat dit bestandje is gewist start je je computer opnieuw op en steekt de USB-stick in. Vista gaat nu ff 'nadenken' en installeert de drivers, benodigd voor USB-herkenning, waarna je toegang hebt tot de USB-stick.

INFCACHE.1 is een systeembestand, dus voordat je dit bestandje uberhaupt kunt zien in Vista moet je eerst wel ff het volgende doen:

Zorg ervoor dat je als Adminstrator of als lid van de groep Administrators bent aangemeld.

Ga naar het configuratiescherm en kies voor Klassieke Weergave.

Kies hier voor Mapopties en klik in het volgende scherm op het tabblad Weergave.

Haal in dit scherm het vinkje weg voor: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen. Er volgt een waarschuwing dat het niet aanbevolen is. Onder normaal gebruik is dat het inderdaad niet: als je deze actie hebt uitgevoerd zet je het vinkje dus weer terug!

Scroll in bovenstaand scherm naar beneden en zet Verborgen bestanden en mappen weergeven aan!

Rechtsklik op het bestand c:\Windows\inf\INFCACHE.1, kies voor eigenschappen en open vervolgens het tabblad beveiliging. Het volgende scherm verschijnt:
    Voor deze uitleg heb ik een .txt-bestandje aangemaakt omdat ik niet meer beschik over INFCACHE.1

Klik in bovenstaand scherm op Bewerken en klik in het volgende scherm één keer op Gebruikers en vink het vakje Volledig Beheer aan en klik op Toepassen.

Er verschijnt een waarschuwing, klik hierin op Ja:

Nu heb je als gebruiker volledig beheer over het bestand en kun je het wissen. Laat voor de zekerheid het bestand nog even in de prullenbak staan en start de computer opnieuw op.

Sluit na de restart het USB-apparaat aan. Als het goed is wordt er automatisch een driver geïnstalleerd en kun je het apparaat benaderen.

Vergeet niet het vinkje te plaatsen bij Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (onder mapopties).
    Laatst aangepast door ikself : 21 oktober 2007 om 10:03

Quote Quote  

+ Reageer op vraag

Berichtenregels