Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 13 van 13

Onderwerp: Per ongeluk alle gebruikersaccounts uitgezet!!

• Vraag is opgelost

Per ongeluk alle gebruikersaccounts uitgezet!!

Ik heb via start-uitvoeren-control userpasswords2 per ongeluk alle actieve gebruikeraccounts verwijderd. Nu kan ik de pc nog wel opstarten, maar hij reageert op geen enkele account met password meer. Hoe herstel ik dit en hoe kom ik er weer in?
    Laatst aangepast door Gert71 : 1 oktober 2007 om 21:21

Tera Honourable Senior Member
    Dubbelklik alt, ctrl en delete in het aanmeldingsscherm, kun je dan aanmelden als administrator? eventueel zonder wachtwoord indien die niet is opgegeven bij de installatie.
    Topicstarters, er zullen hier maar weinig helderzienden aanwezig zijn dus geef je OS en uitvoering plus merk en type moederbord of merk en type PC of laptop op en voor andere problemen, informatie graag.

Wie veel praat heeft weinig te zeggen.

welk aanmeldscherm bedoel je? Ik laat de pc helemaal opstarten tot het Windows-aanmeldscherm. Ik krijg dan een accountnaam met in te vullen wachtwoord, maar daar komt ie niet voorbij. Of moet ik al eerder de dubbelklik met ctr, alt del maken?

Quote Origineel gepost door Lange Pier Bekijk Bericht
    Dubbelklik alt, ctrl en delete in het aanmeldingsscherm, kun je dan aanmelden als administrator? eventueel zonder wachtwoord indien die niet is opgegeven bij de installatie.
    Vind het toch redelijk duidelijk.
    Topicstarters, er zullen hier maar weinig helderzienden aanwezig zijn dus geef je OS en uitvoering plus merk en type moederbord of merk en type PC of laptop op en voor andere problemen, informatie graag.

Uiteraard ben je duidelijk, maar niet voor mij... Serieus, hoe bedoel je je opmerking?

Quote Origineel gepost door Gert71 Bekijk Bericht
    welk aanmeldscherm bedoel je? Ik laat de pc helemaal opstarten tot het Windows-aanmeldscherm. Ik krijg dan een accountnaam met in te vullen wachtwoord, maar daar komt ie niet voorbij. Of moet ik al eerder de dubbelklik met ctr, alt del maken?
    Dat venster kun je gebruiken, dat IS toch het aanmeldingsscherm?

Daar administrator invullen zonder wchtwoord ( misschien? ).

Okay, heb ik gedaan, maar hij geeft aan: deze gebruiker is afgemeld...,met en zonder wachtwoord.

Afstand tot server
    ±116 km
    Werkt Veilige modus nog wel?
    Indien ja, dan kun je ook een Systeemherstel doen naar een moment vóór je niet zo slimme actie met control userpasswords2
    Als het goed is gaan dan de accounts weer terugkomen zoals ze waren.

Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Senior Member D2Freak's avatar
    Afstand tot server
    ±93 km
    Quote Origineel gepost door dnties Bekijk Bericht
    Werkt Veilige modus nog wel?
    Indien ja, dan kun je ook een Systeemherstel doen naar een moment vóór je niet zo slimme actie met control userpasswords2
    Als het goed is gaan dan de accounts weer terugkomen zoals ze waren.

Tijs.
    Ehm, maar voor hij systeemherstel kan draaien moet ie toch in Windows zitten In veilige modus zijn de accounts nog steeds uitgeschakeld vrees ik.

Je kunt, denk ik, alleen nog maar het systeem benaderen door een programma als ERD Commander. Dit programma start op van cd en draait een kleine OS omgeving vanaf de cd die een aantal mogelijkheden bied m.b.t. dit probleem. ERD commander is verkrijgbaar bij iedere IT nerd.

Ik zal de pc bij een pc-winkel neerzetten, dan komt het vast weer goed. Bedankt voor alle tips!

Afstand tot server
    ±116 km
    Quote Origineel gepost door D2Freak Bekijk Bericht
    Ehm, maar voor hij systeemherstel kan draaien moet ie toch in Windows zitten In veilige modus zijn de accounts nog steeds uitgeschakeld vrees ik.

[...]
    Dat lijkt mij ook (is zelfs waarschijnlijk), maar proberen kan altijd (kost ook niet je hele avond om het uit te proberen)

Overigens heeft Lange Pier ergens zo'n instructie staan om bijvoorbeeld de XP gebruikersdatabase terug te zetten zonder in XP zelf ingelogd te zijn. Zijn instructie maakt ook gebruik van informatie die in Systeemherstelpunten is opgeslagen.
    Dat was mijn volgende tip aan de topic-starter geweest als Veilige Modus niet bereikbaar zou zijn.

Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Senior Member D2Freak's avatar
    Afstand tot server
    ±93 km
    Quote Origineel gepost door dnties Bekijk Bericht
    Dat lijkt mij ook (is zelfs waarschijnlijk), maar proberen kan altijd (kost ook niet je hele avond om het uit te proberen)

Overigens heeft Lange Pier ergens zo'n instructie staan om bijvoorbeeld de XP gebruikersdatabase terug te zetten zonder in XP zelf ingelogd te zijn. Zijn instructie maakt ook gebruik van informatie die in Systeemherstelpunten is opgeslagen.
    Dat was mijn volgende tip aan de topic-starter geweest als Veilige Modus niet bereikbaar zou zijn.

Tijs.

Ah, en weet je ook nog waar die instructie staat? dat lijkt me interessant!

Afstand tot server
    ±116 km
    Dat is deze instructie, waarbij opstartcd's van Knoppix etc. worden ingezet om bestanden terug te zetten.

Tijs.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners