Per ongeluk alle gebruikersaccounts uitgezet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert71

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Berichten
113
Ik heb via start-uitvoeren-control userpasswords2 per ongeluk alle actieve gebruikeraccounts verwijderd. Nu kan ik de pc nog wel opstarten, maar hij reageert op geen enkele account met password meer. Hoe herstel ik dit en hoe kom ik er weer in?:confused:
 
Laatst bewerkt:
Dubbelklik alt, ctrl en delete in het aanmeldingsscherm, kun je dan aanmelden als administrator? eventueel zonder wachtwoord indien die niet is opgegeven bij de installatie.
 
welk aanmeldscherm bedoel je? Ik laat de pc helemaal opstarten tot het Windows-aanmeldscherm. Ik krijg dan een accountnaam met in te vullen wachtwoord, maar daar komt ie niet voorbij. Of moet ik al eerder de dubbelklik met ctr, alt del maken?
 
Uiteraard ben je duidelijk, maar niet voor mij... Serieus, hoe bedoel je je opmerking?:)
 
welk aanmeldscherm bedoel je? Ik laat de pc helemaal opstarten tot het Windows-aanmeldscherm. Ik krijg dan een accountnaam met in te vullen wachtwoord, maar daar komt ie niet voorbij. Of moet ik al eerder de dubbelklik met ctr, alt del maken?

Dat venster kun je gebruiken, dat IS toch het aanmeldingsscherm?

Daar administrator invullen zonder wchtwoord ( misschien? ).
 
Okay, heb ik gedaan, maar hij geeft aan: deze gebruiker is afgemeld...,met en zonder wachtwoord.
 
Werkt Veilige modus nog wel?
Indien ja, dan kun je ook een Systeemherstel doen naar een moment vóór je niet zo slimme actie met control userpasswords2
Als het goed is gaan dan de accounts weer terugkomen zoals ze waren.

Tijs.
 
Werkt Veilige modus nog wel?
Indien ja, dan kun je ook een Systeemherstel doen naar een moment vóór je niet zo slimme actie met control userpasswords2
Als het goed is gaan dan de accounts weer terugkomen zoals ze waren.

Tijs.

Ehm, maar voor hij systeemherstel kan draaien moet ie toch in Windows zitten ;) In veilige modus zijn de accounts nog steeds uitgeschakeld vrees ik. ;)

Je kunt, denk ik, alleen nog maar het systeem benaderen door een programma als ERD Commander. Dit programma start op van cd en draait een kleine OS omgeving vanaf de cd die een aantal mogelijkheden bied m.b.t. dit probleem. ERD commander is verkrijgbaar bij iedere IT nerd. ;)
 
Ik zal de pc bij een pc-winkel neerzetten, dan komt het vast weer goed. Bedankt voor alle tips!:thumb:
 
Ehm, maar voor hij systeemherstel kan draaien moet ie toch in Windows zitten ;) In veilige modus zijn de accounts nog steeds uitgeschakeld vrees ik. ;)

[...]
Dat lijkt mij ook (is zelfs waarschijnlijk), maar proberen kan altijd (kost ook niet je hele avond om het uit te proberen) :cool:

Overigens heeft Lange Pier ergens zo'n instructie staan om bijvoorbeeld de XP gebruikersdatabase terug te zetten zonder in XP zelf ingelogd te zijn. Zijn instructie maakt ook gebruik van informatie die in Systeemherstelpunten is opgeslagen.
Dat was mijn volgende tip aan de topic-starter geweest als Veilige Modus niet bereikbaar zou zijn.

Tijs.
 
Dat lijkt mij ook (is zelfs waarschijnlijk), maar proberen kan altijd (kost ook niet je hele avond om het uit te proberen) :cool:

Overigens heeft Lange Pier ergens zo'n instructie staan om bijvoorbeeld de XP gebruikersdatabase terug te zetten zonder in XP zelf ingelogd te zijn. Zijn instructie maakt ook gebruik van informatie die in Systeemherstelpunten is opgeslagen.
Dat was mijn volgende tip aan de topic-starter geweest als Veilige Modus niet bereikbaar zou zijn.

Tijs.


Ah, en weet je ook nog waar die instructie staat? dat lijkt me interessant!
 
Dat is deze instructie, waarbij opstartcd's van Knoppix etc. worden ingezet om bestanden terug te zetten.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan