Router (netgear WGR614V7) instellen als switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

lowwrid3r

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
67
hallo,

Ik heb reeds een internet + telefonie abonnement genomen bij orange.
Ik kreeg daarbij de 'Livebox' modem bij.

Nu het probleem:
De livebox heeft maar 2 uitgangen om 2 computers te verbinden. Echter heb ik thuis 3 computers die ik elk op internet wil laten gaan. Daarom heb ik de Netgear wgr614 van netgear gekocht.
De livebox dient ook al als router, dus de ip adressen die vanaf de uitgang van de livebox komen zijn lokaal. Maar als ik 1 van de uitgangen aansluit op de Wan ingang van de Netgear, geeft de netgear een fout, nl. een ip-adres conflict.

Hoe kan ik de 'Livebox' instellen dat die alleen de 'echte' ip adressen doorgeeft(dus niet lokaal). Als de netgear het 'echte' ip adres krijgt, dan maakt hij toch voor de 3 computers lokale ipadressen?
Ik heb al gekeken of de Livebox een DMZ functie heeft, maar die kan ik helaas niet vinden.

Graag hulp met spoed!!! bedankt in voorbaat!
 
De IP-adressen die je van de livebox krijgt zijn ook gewoon lokale IP-adressen
Orange geeft je maar 1 publiek adres. Deze wordt aan de livebox gegeven omdat de livebox ook meteen als router werkt.
Het is (voor zover ik weet) niet mogelijk om de publieke IP-adressen direct aan de PC's te geven.
 
En de nieuwe router, kun je die als switch instellen? Dan is eigenlijk het probleem opgelost namelijk. Die functie zal toch wel aanwezig zijn in dat ding. Je kunt ook kijken of je ergens kunt instellen dat de router, automatisch een ip adres van buiten krijgt, dus ook geen login gegevens ergens invullen. Dan zou die ook een auto ip adres moeten opvragen aan waar die maar vast zit, in dit geval de livebox.
 
Het conflict ontstaat waarschijnlijk doordat zowel de livebox als de netgear 192.168.1.x claimen [default].
De netgear kun je bij TCP/IP setup een andere adresgroep geven... 192.168.2.1 o.i.d. en de groep daarachter door DHCP laten indelen....

zoiets:
attachment.php
 

Bijlagen

  • test.JPG
    test.JPG
    21,6 KB · Weergaven: 1.442
Het is ook niet nodig om het publieke adres door te geven, de router zogrt er juist voor dat alle lokale adressen doorgesluisd worden naar het ene publieke adres.
bovendien worden de ip adressen automatisch toegewezen (wanneer alles op automatisch staat) door de dhcp
Nu heb je er een tweede router bijgezet die hetzelfde wil doen, dat gaat fout.
Bekabeld zou je het makkelijkst uit zijn met een switch, aansluiten klaar.
Wil je ook draadloos dan zou een acces point beter zijn.
Met een router is het wat ingewikkelder
DHCP moet uitgezet en de router moet een adres krijgen in de range van de dhcp van de livebox
Vaak kan je inderdaad de functie bridge activeren.
soms moet je de router dan via een lanuitgang op de livebox aansluiten. er blijven dan nog drie uitgangen voor pc's, samen met de tweede uitgang op de livebox genoeg voor 4 p's
De handleiding van de netgear zal je verder helpen.
mvg leo
 
Het is ook niet nodig om het publieke adres door te geven, de router zogrt er juist voor dat alle lokale adressen doorgesluisd worden naar het ene publieke adres.
bovendien worden de ip adressen automatisch toegewezen (wanneer alles op automatisch staat) door de dhcp
Nu heb je er een tweede router bijgezet die hetzelfde wil doen, dat gaat fout.
Bekabeld zou je het makkelijkst uit zijn met een switch, aansluiten klaar.
Wil je ook draadloos dan zou een acces point beter zijn.
Met een router is het wat ingewikkelder
DHCP moet uitgezet en de router moet een adres krijgen in de range van de dhcp van de livebox
Vaak kan je inderdaad de functie bridge activeren.
soms moet je de router dan via een lanuitgang op de livebox aansluiten. er blijven dan nog drie uitgangen voor pc's, samen met de tweede uitgang op de livebox genoeg voor 4 p's
De handleiding van de netgear zal je verder helpen.
mvg leo

mooi,
ik zal het proberen.
dus de dhcp van de livebox moet uit en bij de netgear dus de DHCP functie aan?
Brigde-functie heb niet zien staan in de netgear. wel iets over 'RIp direction, to connect with other segment with other router'. is dat iets?

groetjes, eric
 
DHCP moet in de livebox juist aan blijven staat.
Ik denk dat deze netwerkconfigurator van Netgear zelf je wel op weg helpt.
Ik heb hem zelf niet doorlopen, maar zag wel bij stap 1 dat je de livebox kon selecteren, dus dat gaat vast goed.
suc6 leo
 
oke, het werkt allemaal.

de router krijgt van de livebox 192.168.1.10 als ip adres en op mn computer krijg ik 10.0.0.2 als ip adres. maar als ik Azureus aanzet om met torrents te downloaden, is mijn NAT niet meer oke. Met mijn vorige installatie werkte m'n NAT nog wel goed, omdat mijn vorige modem upnp ondersteunde. op de livebox heb ik geen UPnP functie gezien.
 
Voor Azureus moeten er w.s. nog poorten opengezet worden.
Zie hiervoor de help van het programma en de handleiding van de livebox.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan