Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: cel zoeken in excel

• Vraag is opgelost

cel zoeken in excel

Hallo iedereen!

Ik moet in excel iets doen maar weet niet hoe?! Ik zal een korte uitleg geven en hopelijk weten jullie de oplossing wel!

Dus in de bovenste rij staan afmetingen en in de eerst kolom ook. In de rest van de tabel staan prijzen. Dus de bedoeling is dat ik automatisch de prijs krijg als ik vanonder ergens de 2 afmetingen ingeef. bijvoorbeeld: ik moet een de prijs van een raam berekenen met als hoogte 1,8 meter en als breedte 1,1 meter. Dat ik niet meer in de tabel moet gaan opzoeken wat de prijs is (want dat is veel werk) maar dat ik vanonder in een cel ergens intik 1,8x1,1 en dat hij automatisch de prijs gaat opzoeken en in de cel ernaast zet. Kan dit in Excel? Ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is. Ik voeg een bestand toe dat dient als voorbeeld (natuurlijk fictief en met een kleine tabel maar om mijn uitleg een beetje duidelijker te maken)

Alvast bedankt!!!!

Groetjes
    Bijgevoegde kleine afbeeldingen Bijgevoegde kleine afbeeldingen Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  excelbestand voorbeeld.JPG‎
Bekeken: 41
Grootte:  57,6 KB  

Zie bijgaand bestand.

Groeten,

M.
    Attached Files Attached Files
    Groeten,

Matjan

Mijn website:
    Mag hier niet meer getoond worden.

Bijgesloten een voorbeeldje!

SucZeven
    Attached Files Attached Files

Heeeeeel erg bedankt voor de oplossingen! Supersupersuper! :-)

Giga Honourable Senior Member
    Afstand tot server
    ±190 km
    Zet dan de vraag nog op opgelost aub.

Giga Senior
    Verenigingslid
    robdgr's avatar
    Afstand tot server
    ±36 km
    @Namlian,

Je kunt je oplossing samenvatten in:
    Code:
    =ALS(OF(ISLEEG(B20);ISFOUT(VERSCHUIVING(A1;VERGELIJKEN(WAARDE(LINKS(B20;LENGTE(B20)-VIND.SPEC("x";B20;1)));A1:A4;1)-1;VERGELIJKEN(WAARDE(RECHTS(B20;LENGTE(B20)-VIND.SPEC("x";B20;1)));A1:D1;1)-1;1;1)));"";VERSCHUIVING(A1;VERGELIJKEN(WAARDE(LINKS(B20;LENGTE(B20)-VIND.SPEC("x";B20;1)));A1:A4;1)-1;VERGELIJKEN(WAARDE(RECHTS(B20;LENGTE(B20)-VIND.SPEC("x";B20;1)));A1:D1;1)-1;1;1))
    Groet,

Rob

PS: Kijk ook eens op mijn site voor natuur-, maar ook andere foto's en diverse Excel-bestanden.

Quote Origineel gepost door rdg1314 Bekijk Bericht
    @Namlian,

Je kunt je oplossing samenvatten in:
    Ja ik weet dat je het in 1 regel kan doen, maar om het voorbeeld duidelijk te maken aan de OP deed ik het stap voor stap.
    Ik gebruik de engelse versie van Excel en daarom engelse formule's, hier vind je de vertalingen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners