Hoe kom ik in mijn router zodat ik daar dingen aan kan passen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaafffxxx

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Berichten
9
Hoi,

volgens bep. icters gaat het me helpen als ik mijn router inkom via zijn/haar IP. Hoe kom ik echter achter dit IP adres? Het betreft hier een laptop met als netwerkkaartje de
Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B.

Bij voorbaat dank,

Rob.
 
Welke router praten wij over? heb je een boekje bij gekregen,daar staat een adres in vermeld waarmee je op de router kunt komen.
 
Wanneer je de router 2e hands hebt gekocht, heb je er alle kans van dat de beveiligings-instellingen van de vorige gebruiker nog in de router staan. De router in eerste instantie resetten zou een eerste stap zijn om dat op te lossen.

Geef eens even juiste naam en typenummer van die router.
 
Buiten garantiepapieren op de harde schijf, heb ik geen papierwerk bij de laptop gekregen. De "Router" is toch het ding dat in mijn laptop zit dat me toegang tot internet verschaft of heb ik het dan verkeerd?

Is er een manier hoe ik het type/merk router kan oproepen?
 
Mijn interpretatie van de term "router" was niet helemaal correct

echter de router waar ik nu gebruik van probeer te maken is de:

Thomson Speedtouch 7801 WL

Die staat echter logischerwijs los van het probleem dat mijn laptop weigert verbinding te maken met de router die hij wel vindt.
alas, schiet uw hulp
 
Kom je er via 10.0.0.1 in? Dit is vaak een standaard IP van een router. Kan wel zijn dat ie beveiligd is met een wachtwoord, en dan zul je 'm moeten resetten.
 
Onzin, die ip adressen verschillen per merk.

Ga naar de SpeedTouch™ pagina’s op http://speedtouch.lan of op zijn IP-
adres; het standaardadres is 192.168.1.254.


Hier vind je alle software, firmware en manuals, ook voor die router.
 
Ik ben zonder meer een nietswetende op dit gebied maar ik heb geen internet op mijn laptop dus werken die ip's ook niet.

Op deze computer werken ze uiteraard wel maar wat kan ik er vervolgens mee? Ik zit toch steeds op een andere router als ik die laptop op een ander netwerk probeer te verbinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan