Rode gloed op scherm laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvanoers

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Ik heb een Acer Aspire 1640. Sinds een paar dagen zit er een rode gloed over het scherm als ik hem aan zet. Naarmate hij verder opstart verdwijnt het voor een deel, maar rechtsonder in de hoek blijft de rode gloed lichtjes zitten.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Heb je al nieuwe drivers geprobeerd? Is het al een oude laptop? Ik had dat ook met mijn vorige (toshiba) kwam doordat de koeling er dicht tegen lag, en het scherm was versleten... Als hij nog in garantie is zou ik hem opsturen...

groetn,

Hallo

Het antwoord is weerom langer dan de gestelde vraag .

Maar :

Indien de vermelding v/d symptomen korrekt zijn , lijkt alles te wijzen op een defekte invertor of backlight lamp.

"rose gloed is volgens mijn geheugen te weinig hoogspanning..."

De backlight lampjes zelf , gaan zelden of nooit defekt (je vergat jammerlijk genoeg de ouderdom v/d p.c. te vermelden ) , dus het enige dat overblijft , is een defekte invertor .

Indien je deze "portable" op een "extern" scherm aansluit , heb je deze symptomen niet ??

Peter

Hij is een kleine 2,5 jaar oud. Als ik hem op een externe monitor aansluit werkt ie prima.

beeld is nu overigens helemaal weg. Het flikkert af en toe nog wel, maar ik zie vrijwel niets meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan